Jump to content

Kupla -65


Guest Kalsuto

Recommended Posts

Guest Kalsuto

Kiitokset.

 

Ajelin tänään muutaman kierroksen pihalla ja kaikki minkä piti toimia tuntui toimivan.

 

Turvavyöt pitäisi vielä saada neljälle paikalle. Onko kokemuksia valmiista? Tarkoitus olisi hommata autonhenkeen sopivat vyöt mutta useissa varsinkin lukonvastakappale on -80 lukulaisen näköinen. Yksi vaihtoehto on viedä auto http://www.turvavyo.fi/ firmaan. Autokohtaisesti tehtyjen vöiden hinnoista ei ole mitään käsitystä.

 

Miten museotarkastus menee? Soitanko vain sokkona jollekkin paikalliselle tarkastajalle? Onko suosituksia keneen voin ottaa yhteyttä (myös yv:llä voi vinkata)?

Link to comment
Kiitokset.

 

Ajelin tänään muutaman kierroksen pihalla ja kaikki minkä piti toimia tuntui toimivan.

 

Turvavyöt pitäisi vielä saada neljälle paikalle. Onko kokemuksia valmiista? Tarkoitus olisi hommata autonhenkeen sopivat vyöt mutta useissa varsinkin lukonvastakappale on -80 lukulaisen näköinen. Yksi vaihtoehto on viedä auto http://www.turvavyo.fi/ firmaan. Autokohtaisesti tehtyjen vöiden hinnoista ei ole mitään käsitystä.

 

Miten museotarkastus menee? Soitanko vain sokkona jollekkin paikalliselle tarkastajalle? Onko suosituksia keneen voin ottaa yhteyttä (myös yv:llä voi vinkata)?

 

Ei mitkään helpoimmat käyttää mutta sopii aikakauden autoon.

http://csplink.de/Ky1vXUXuRK Samoja saa myös 2-piste kiinnityksellä.

Link to comment

Todella upean näköistä jälkeä, upea auto. Vaikka noi jenkkivalkosivut on ihan toimiva juttu niin rättirenkaat kun vielä olis..

 

 

Mulla on ittelläni nuo Wolfsburg Westin 3-pistevyöt, rullaahan niissä ei ole mutta hei ulkonäkö ennenkaikkea, erittäin tyytyväinen olen ollut silti.

 

Yksi vaihtoehto on viedä auto http://www.turvavyo.fi/ firmaan. Autokohtaisesti tehtyjen vöiden hinnoista ei ole mitään käsitystä.

Joskus 5-6 vuotta sitten kävin tuolla firmassa kysymässä kuplaan turvavöitä, jamppa löi käteen ihan sikahintaiset modernit inertiavyöt. Hyh hyh.. Kaikenkaikkiaan, ei vakuuttanut tuo lafka millään tapaa, en tiedä mistä on maineensa saanut.. Ehkä jostain 80-90-luvulta kun paremmastakaan ei ollut tietoa?

Link to comment
Guest Juha
Yksi vaihtoehto on viedä auto http://www.turvavyo.fi/ firmaan. Autokohtaisesti tehtyjen vöiden hinnoista ei ole mitään käsitystä.
Joskus 5-6 vuotta sitten kävin tuolla firmassa kysymässä kuplaan turvavöitä, jamppa löi käteen ihan sikahintaiset modernit inertiavyöt. Hyh hyh.. Kaikenkaikkiaan, ei vakuuttanut tuo lafka millään tapaa, en tiedä mistä on maineensa saanut.. Ehkä jostain 80-90-luvulta kun paremmastakaan ei ollut tietoa?

 

Soitin pari-kolme viikkoa sitten kyseiseen firmaan tarkoituksena saada rullavyöt takapenkille kuplaan. Sanoi, että ompelee vyöt ja hinta on 120 eur/kpl. Eivät kuulemma tee enää asennuksia ollenkaan joten suositteli mua ottamaan yhteyttä Kuplapajaan.

Link to comment

Kuplapaja toimitti vyöt omaan autoon, olivat tuon samaisen turvavyö oy:n tekemät. Vanhanliiton sellasilla isoilla raskailla metalli lukoilla. Hinta ei kylläkään parivuotta sitten kirpassu, n.60€ pala, kiinnikkeineen (tosin lantiovyöt vaan) Eipähän lennä ulos niin helpolla...

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Kalsuto

Katsastettu tänään huomautuksitta. Pari päivää nautiskelua ja sen jälkeen auto verhoilijalle kattoverhoilun asennukseen kun en ollut omaan työnjälkeen tyytyväinen.

 

Turvavyöt tilattu csp-shopista.

post-7447-13888368362749_thumb.jpg

Link to comment
Guest Kalsuto

Tänään irroitin ikkunat maanantaista verhoilua varten. Pienellä etsimisellä löytyi todiste, että ollaan oltu liikenteessä eilen.

 

Antenni vähän häiritsee tai sen jalka. Mulla olisi toinen, jossa on kromin värinen muovijalka mutta sekään ei oikein sytytä. Pitäis löytää jostain kunnollisella kromatulla metallijalalla oleva.

 

http://lazycruisers.kuvat.fi/kuvat/CRUISINGS/Helsingin+cruising/Hesan+cruising+2013+hein%C3%A4kuu/jv+1+098.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest Kalsuto

Tuli käytyä Bug In Finn:ssä ensimmäistä kertaa ja mukavaa oli. Kiitokset järjestäjille ja avoimille kanssa harrastajille, jotka esittelivät autojaan kiinnostuneille. Paikan päällä oli paljon hienoja autoja ja oman suosikin valitseminen on oikeastaan mahdoton tehtävä, varsinkin kun näitä voi tehdä niin monella eri tavalla. Ilokseni yleisön valinta osui tällä kertaa meille. Suuret kiitokset äänensä antaneille.

 

Kupla päätti hajota reissun jälkeen kotipihaan kun olin siirtämässä sitä talliin. Ilmeisesti startin solenoidi tuli tiensä päähän. Täytyy jostain metsästää uusi startti. Jos jollain on sopivasti 6 volttinen niin saa vinkata.

post-7447-13888368641162_thumb.jpg

Link to comment
Ilmeisesti startin solenoidi tuli tiensä päähän. Täytyy jostain metsästää uusi startti. Jos jollain on sopivasti 6 volttinen niin saa vinkata.

6 volttisessa yleinen ongelma on että solenoidille ei tule riittävästi virtaa ja solenoidi ei jaksa vetää. Kokeile antaa solenoidille suoraan sähköä, jos starttaa niin vika on johdoissa/liitoksissa. Mulla omassa hapettuu melko nopeasti sen verran solenoidissa oleva johto ja/tai virtalukossa oleva johto, että aina välillä pitää putsata jotta virta riittää.

Link to comment
Guest Kalsuto
6 volttisessa yleinen ongelma on että solenoidille ei tule riittävästi virtaa ja solenoidi ei jaksa vetää. Kokeile antaa solenoidille suoraan sähköä, jos starttaa niin vika on johdoissa/liitoksissa. Mulla omassa hapettuu melko nopeasti sen verran solenoidissa oleva johto ja/tai virtalukossa oleva johto, että aina välillä pitää putsata jotta virta riittää.

Kiitos vinkistä, juuri tuolta vika vaikutti. Vaikka liitokset on keväällä läpikäyty ja putsattu niin varsinkin virtalukon päässä alkuperäiset liittimet ovat kyseenalaiset.

 

Mulla kans 6V kuuppeli, johon laitettiin autosähkökorjaamolla rele startin ja akun väliin. Antaa suoraan akulta virtaa releen kautta startatessa. Aiemmin ei lämpöisillä ilmoilla suostunut startti elahtamaan, nyt toimii moitteetta. Vanhan ajan pajoilla osaavat tämän relehomman tehdä.
Tuo on varmasti iso apu kun solenoidille tulevaa virtaa ei tarvitse kuljettaa usean liitoksen kautta auton takaata eteen ja sieltä takaisin taakse. Pitänee miettiä haluanko silti pitää järjestelmän alkuperäisenä kun se sitä vielä on.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Tämä auto tulikin nähtyä pohjamaaleissa, ja silloin höpöteltiinkin tovi. Kävin toki myöhemmin maalaamon viereisessä korjaamossa kurkistamassa kun auto oli jo about kasassa. Todella maukas laitos!

 

Minulla oli silloin tämä peli maalauksessa samaan aikaan kun kuplasi oli maalaamossa...

Ready4Show_zps56c8218e.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Maukas laite!

Lötyi halvaantuneena moottoritien liittymästä. Ilmeisesti sait ristipääruuvarin jolla sait kärkivälin suurennettua, kun ei ollut minulla työkaluja tarjota.

Oletko tulossa Räyskälään viikonloppuna? Tulen itse sinne lauantaiksi Hitler's Revenge kiihdyttimellä.

 

t. Kotten

Link to comment
Guest Kalsuto

Kiitos avusta ja tuesta. Sain yleismittarin ja kärkiväli aukesi vaikka ilman työkaluja toisin näytti. Pieni mysteeri tuo kun kuumana ei käynnisty. Viimeksi teki saman BIF reissulla Visulahteen ja nyt taas. Jäähdyttyään taas käynnistyy. Puolalle tulee jännite mutta kipinä häviää. Kokeilin toisella puolalla, jonka pitäisi toimia mutta en tiedä mitä 50v on tehnyt käyttämättömälle laitteelle. Sillä kuitenkin toimi mutta vika uusiutui. Vaihdoin vanhan takaisin ja taas toimi :/ Virranjakaja on talvella ostettu tarvikejakaja, joka ainakin ajossa on toiminut ok.

 

Yksi mikä kävi mielessä niin onko mahdollista, että kaasuttimen neulaventiili vuotaisi ja kastelisi tulpat? Joskus katselin ajon jälkeen, että kaasuläpänakselin juuresta tihkui bensaa. Toihan selviäisi kokeilemalla irtotulpalla kun vika on päällä mutta ei ollut mukana tulppaa eikä työkaluja.

 

Taitaa olla liian hidas Räyskälään :) Tosiasiassa perheen puolelta on järjestetty muuta tekemistä viikonlopulle.

 

Onneksi päästiin kotiin ja auto on tallissa.

Link to comment
Kiitos avusta ja tuesta. Sain yleismittarin ja kärkiväli aukesi vaikka ilman työkaluja toisin näytti. Pieni mysteeri tuo kun kuumana ei käynnisty. Viimeksi teki saman BIF reissulla Visulahteen ja nyt taas. Jäähdyttyään taas käynnistyy. Puolalle tulee jännite mutta kipinä häviää. Kokeilin toisella puolalla, jonka pitäisi toimia mutta en tiedä mitä 50v on tehnyt käyttämättömälle laitteelle. Sillä kuitenkin toimi mutta vika uusiutui. Vaihdoin vanhan takaisin ja taas toimi :/ Virranjakaja on talvella ostettu tarvikejakaja, joka ainakin ajossa on toiminut ok.

 

Yksi mikä kävi mielessä niin onko mahdollista, että kaasuttimen neulaventiili vuotaisi ja kastelisi tulpat? Joskus katselin ajon jälkeen, että kaasuläpänakselin juuresta tihkui bensaa. Toihan selviäisi kokeilemalla irtotulpalla kun vika on päällä mutta ei ollut mukana tulppaa eikä työkaluja.

 

Taitaa olla liian hidas Räyskälään :) Tosiasiassa perheen puolelta on järjestetty muuta tekemistä viikonlopulle.

 

Onneksi päästiin kotiin ja auto on tallissa.

 

Olisko konkka.

Link to comment
Guest Kalsuto

Vika ilmeni kotipihalla ja ongelma taisi samalla ratketa. Tarvikevirranjakan akselissa on reilusti väljää. Vaikka mittarilla kärjet aukeavat niin ilmeisesti kun starttaa niin ne ovat kiinni. Lisää kärkiväliä ja taas toimii. Hyllyssä on 3 kpl alkuperäisiä jakajia, joista on tarkoitus tehdä yksi toimiva ensi kesäksi.

 

Nyt pikavisiitti räyskälään.

Link to comment
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...