Guest Kalsuto Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 -65 kuplassani alkuperäinen virranjakaja on lähes jumissa. Alkuperäisen jakajan numero on 0 231 147 002 ja VW 111 905 205 M. Moottorina on vakio 1200 ja 28 pict kaasutin. Voinko vaihtaa alkuperäisen tilalle 009 jakajan? Alkuperäisessä on alipainesäädin mutta reiän osaan tarvittaessa tulpata. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 034 Tuolta lisätietoja http://aircooled.fi/tuote/804/virranjakaja-034-alipaine-karjilla Jos budjetti antaa periksi sitten 123 Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 034 Tuolta lisätietoja http://aircooled.fi/tuote/804/virranjakaja-034-alipaine-karjilla Jos budjetti antaa periksi sitten 123 Tuota katsoin mutta onko väliä kun soveltuvuudesta lukee "Soveltuu erinomaisesti käytettäväksi vakioiden Solex 30PICT-3 / H30/31PICT tai 34PICT sarjan kaasuttimien kanssa"? Quote Link to comment
NO H2O Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Kesän olen ajellut 1385cc koneella jossa on solex 28-pict, pikkaisen isommat suuttimet ja tuo 034. Niin ja tietysti 6 voltilla... ;-) Pelaa mielestäni hyvin, ehkä jopa hieman paremmin kuin 009:llä, joka pitäisi siis olla samanlainen jakaja kuin 034 mutta ilman alipainetoimintoa. Jakajista on keskusteltu paljon palstalla, uskoisin että kun kahlaat kaikki keskustelut läpi saat kyllä jonkinmoisen kuvan asiasta. Quote Link to comment
vwagen Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Mitä jos vain herkistäisit sen alkuperäisen jakajan,on hyvin yksinkertainen ja helppo kunnostaa jos ei ole loppuun kulunut. Quote Link to comment
metake Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Mitä tarkoittaa lähes jumissa? Ko. virranjakajassa ei ole kuin alipainesäätö, ja se ei kovin paljon liikukaan. Alipaineletkusta kun imee, niin jakajan levyn kuuluu kääntyä kuitenkin melko herkästi ja palautua alku asentoon kun imu loppuu. Komppaan vwagenia, eli helppo puhdistaa ja rasvata, jos vain alipainekello on ehjä. 009:n käyrä on vakiokoneelle liian jyrkkä, ja alipainekellon puuttuminen haittaa normaalissa maantieajossa. 034 on hyvä yleisjakaja, mutta halvemmalla saat kunnostettua alkuperäisen jakajan. Mulla on purettuna useampikin tuollainen jakaja, tai vastaava, joten osiakin löytyy tarvittaessa. Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Mitä tarkoittaa lähes jumissa? Akseli pyörii vain reilua voimaa käyttäen pyörijästä pöyrittämällä. Avasin jakajan ja akseli on jonkin verran syöpynyt laakeripintojen kohdalta. Laakeritkaan tuskin ovat täydessä iskussa. Varaosia katselin mutta uusina heikosti tuntui olevan tarjontaa pl. kärjet yms. Alipainesäätö toimii moitteetta. Käytetty varaosajakaja voisi olla paras vaihtoehto. Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Sain herkitettyä akselin ilman, että siihen tuli yhtään ylimääräistä välystä. Alipainesäädin näyttäisi toimivan, kuten edellisessä viestissä kirjoitin mutta pienehkö vuoto siinä on. En muista enää saako säädin vuotaa yhtään kun edellisen kerran tälläisen kanssa olen pulannut +10v sitten. Toinen ongelma on rikkoutunut bakeliittiprikka. Varaosaliike myi ei oota ja verkkokaupoista en ole sellaisia löytänyt. Onko vinkkiä mistä vähäpätöistä mutta tärkeää osaa kannattaa kysyä? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Lue kaksi viestiä omastasi ylöspäin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.