Jump to content

T1 laatikon heiluriakselien tiiveys+ laakeriasiaa


Recommended Posts

Mites vetoakseliputket on paras pultata laatikon kylkiin?

Manuaali ei puhu tiivisteliimoista ja niiden shimmipaperien tiivistyskyky sellaisenaan epäilyttää.

Kuivana kasaan?

 

Laatikko on nyt ähelletty lattialle ja ilman vetoakseleita/putkia koska kyllästyin harmittavaan pikkuvuotoon

juuri tuosta laippaliitoksesta.

 

Paikalla oli myös pyöränlaakerina normi hyllytavara kuulalaakerit ulkopuolisella tiivistelevyllä . Silti osamyyjien kuvissa laakerissa

pitäisi? olla ulkokehällä jokin lukitusrinkulan tapainen ja laakeri molemmin puolin avoin.

Onkohan joku aikaisempi asentaja sählännyt,,, laatikko ehkä alunperin vm.-64 numeroiden perusteella

post-3467-1388836708551_thumb.jpg

Link to comment
Mites vetoakseliputket on paras pultata laatikon kylkiin?

Manuaali ei puhu tiivisteliimoista ja niiden shimmipaperien tiivistyskyky sellaisenaan epäilyttää.

Kuivana kasaan?

 

Laatikko on nyt ähelletty lattialle ja ilman vetoakseleita/putkia koska kyllästyin harmittavaan pikkuvuotoon

juuri tuosta laippaliitoksesta.

 

Paikalla oli myös pyöränlaakerina normi hyllytavara kuulalaakerit ulkopuolisella tiivistelevyllä . Silti osamyyjien kuvissa laakerissa

pitäisi? olla ulkokehällä jokin lukitusrinkulan tapainen ja laakeri molemmin puolin avoin.

Onkohan joku aikaisempi asentaja sählännyt,,, laatikko ehkä alunperin vm.-64 numeroiden perusteella

 

Itse olen laittanut sipasun tasotiivistettä jokaisen shimmipaperin väliin mutta tässä on se paska puoli että jokainen sipasu kasvattaa shimmien paksuutta eli ei voi kuivana koettaa shimmien tarvetta ennen tiivistystä.

 

Ja tietysti ne kannet pitäisi kiristää tasaisesti ettei sen takia rupea vuotamaan.

 

Ja auttaisiko tämä hahmottamaan takalaakeri asiaa.

 

278607.jpg

 

Ja ei siellä mitään erillistä lukitusrengasta pitäisi olla ja laakeri pitäisi olla tosiaan avoin rakenteeltaan tai ainakin toiselta kyljeltään että öljy pääsee tekemään tehtävänsä.

 

Edit: katsoin myös laittamasi kuvan ja juu tosiaan mullekkin tulleissa laakereissa oli tuollainen erillinen rajoitusrengas mutta sen voi huoletta jättää pois kun on turha. Mutta jos tuollaiset on niin kannattaa laittaa se ura ulospäin helpottamaan mahdollista tulevaisuuden laakerin ulosvetoa.

Link to comment
Muistankohan mie väärin vai oliks noissa akseliputkien pelleissä o-rengas. Tommonen ura tossa ainakin näkyis

Niitä taitaa olla sekä että ja ton kuvatekstin perusteella näyttäs noilla "paperitiivisteillä" olevan tiivistys vanhemmissa ja tuolla kumirenkaalla uudemmissa. Ei noi simmeiksi tarkoitetut kovat paperit varmaan aja tiivisteen virkaa vanhemmissa ilman liimaa.

post-3647-13888367088619_thumb.jpg

Link to comment

thesamban alustanumerolistojen mukaan toi o-rengasversio muutos tuli -67 tienoilla.

 

Eli mulla on ilman o-rengasta. Sellaista siellä ei paikalla ollutkaan.

 

Kuitenkin laipasta löytyi vääntymää parin reiän alueelta sieltä puolelta joka öljyä vuosi.

Ei muuta kuin pinnat kuntoon ja nippuun.

 

Tulipahan laatikko samalla putsattua tiivisteitä odotellessa.

post-3467-13888367088748_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...