Guest lehtimäki Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Mites irroitetaan ilman prässiä ja miten kotikonstein uusi tilalle? Quote Link to comment
-tipi- Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Toi säätömutteri ensin pois. Sit rälläkällä tms. päältä kansi pois, et lähtee toi pultti ylöspäin. Sit hitsaat isolla virralla pari palkoa jämän sisään, dippaat veteen ja se lähtee näppivoimin, ellei tipu itestään. Quote Link to comment
pipo_esa Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=PZLxPyRdAbY Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Tämä oli hyvä video. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Tolleen kun vinguttaa, niin kannattaa vinguttaa kunnes savu nousee, niin lähtee toi tappi kerralla, eikä tolleen moneen kertaan kokeilemalla kuten joskus tuli tehtyä ;) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Eli hirveä homma vinguttaa jotta saa vanhat pois ilman prässiä mutta uudet nivelet puristi kuitenkin paikalleen prässillä :) Tai voihan ne uudet vissiin puristella paikalleen isossa ruuvipenkissäkin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Joo pitäs tosiaan saada laadukkaassa ruuvipenkissäkin uudet paikoilleen. Vanhat saa toki prässäämällä pois jos vaan keksii mitä vasten laittaa joka puolelta pyöreen tukivarren. Ois kyllä ihan hauska sinällään kokeilla nyt kun on pääsy hyvälle prässille. Ei oo vaan yhtään tukivartta vanhalla pallolla Quote Link to comment
hessu ss Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 ite oon hakannu joskus vanhan nivelen joskus pois sopivalla hylsyllä mutta on siinä tekemistä,helpoimmalla pääset kun viet johonkin korjaamolle prässättäväksi.nopea homma ja säästyy aikaa ja tupakkia :D Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Mahdollisesti helpoin tapa vaihtaa toi pallukat kotikonstein, on nakata koko tukivartesi siihen Naapuriin Heikille. Hällä ollu noita joskus core-change periaatteella ihan hyllytavarana. Välillä alkuperäsellä pintakäsittelyllä (ruosteessa), välillä taas on ensin hiekalla ja sitten maalilla tupsautettuna. Quote Link to comment
Ketsa Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Toissapäivänä kokeilin tuon hitsillä irroittamisen ja on kyllä nopee ja helppo homma. Ei kannata tuon takia lähteä prässiä etsimään. Maailmalta saa ihan kohtuu rahaan uusia VW made in Mexico tukivarsia pallonivelet valmiiksi paikoillaan. Ei huono vaihtoehto sekään, koska ainakin itse viimeaikoina purkamista akseleista on merkittävästä osasta tukivarsien laakerpinnat kuluneet pilalle. Akselin säännöllinen rasvaus taitaa olla unohdettua kansaperinnettä :-/ Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.