Guest Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 eli englen W100 tai sit W110 jos muuta konetta ei muuteta eli kannet vakiot vakio venoilla en ees tiedä vielä 1tai 2 reikäset (mahtaako olla käytännön eroja siis tehojen puolesta) 1600cc putket ja kevennetty vauhtis vakio soleksi on vaa vissiin huono tyhjäkäynti tos W110 kepakossa jos oikeen ymmärsin heidän sivuja lukiessa Quote Link to comment
mikko k Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Laita vakio nokka tuohon vakioon moottoriin. Jos virityskepin laitat, niin motoon tarvii kyllä hiukan muutakin tehdä. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 W 100 sopii paremmin, hinta KK:ssa 66 eur. , sis. pultit. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Väittäsin et molemmat toimii, tyhjäkäynnillä myös. Quote Link to comment
Guest Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Laita vakio nokka tuohon vakioon moottoriin. Jos virityskepin laitat, niin motoon tarvii kyllä hiukan muutakin tehdä. Samaa mieltä. Jos tekee muutakin niin asia erikseen, mutta silloinkin kannattaa miettiä mitä muita juttuja on tehnyt, ja valita sen mukaan viimeisenä nokka... Monethan ostaa sen nokan ekana ja miettii sitten pitäiskö jotain muutakin.. ;o) Ps. perus katukone jossa vakiokansien kanavia hieman putsattu, hieman isommat putket&männät (1835) ja muuten vakio kone toimii erinomaisesti vakionokalla. Testattu juttu... Niin ja jos laitat virinokkaa niin oletko miettinyt bensapuolta? minkälaista ratkaisua olet miettinyt esim. kaasarin suhteen ettei pääse käymään laihalla ja paista konetta samantien... Quote Link to comment
Racing Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Tuo W-100 on hyvin vastaava kun Bugpackin 270 asteinen,hyvin hyvin mieto.mulla on yhdessä 88mm koneessa tuollainen joka oli omassa autossa tämän kesän. 5500 max rinkiä ottaa noin,eli lähes vakio tuon voisi saada toimimaan Solex 34 ja kaksreikäkansien kanssa mutta puristusta joudut nostamaan mielellään,miedot uudet jouset,peltipakosarja nuo ainakin ja kaasariin reippaasti isommat suuttimet. 110 Englekin toimii 34 Kaasarilla vielä 1776 pannussa mutta suuttimet joudut muuttamaan. Tämä on aika hyvä nokka kaikin puolin tosi vääntävä mutta yläkierroksia ei tartte odottaa 6000 on maximi. Itse kokeilin tuollaista kokonaisuutta tuolla kaasarilla väliaikaisesti muutama vuosi sitten,mutta sen jälkeen lensi hyllyyn ja pysty dellorto tilalle. Vakioosat vain vakiomoottoriin. :) Mutta vakio on vakio ja viritetty on viritetty kannattaa miettiä tartteeko luotettavaa käyttömoottoria tai ohjusta... Quote Link to comment
Guest Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Mutta vakio on vakio ja viritetty on viritetty kannattaa miettiä tartteeko luotettavaa käyttömoottoria tai ohjusta... Jep, käyttötarkoitus ennenkaikkea. Ja jos ei muuta tee kuin muuttaa nokan niin se ei yksistään konetta kummemmaksi juurikaan tee. Muuta kuin et pääsee sanoo et "siinä o virinokkakin..." (ja se vie enemmän bensaa) ;o) Noista vakiokaasarin käytöistä, olen itsekin kokeillut/käyttänyt vakio solexeja kevyissä viriversioissa ja jos koneesen on tosiaan tehty muutakin kuin kanavat putsattu kansista ja ehkä hieman isompaa pyttysarjaa vaihdettu, en kyllä enää vapaaehtoisesti moisia käytä. Saahan ne toimimaan siis joo, mutta verrattuna miten toimii jollain dellulla tai webrulla, en viitsi edes verrata ;o) Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 W100 toimii ihan sellaisenaan vakion paikalle heitettynä, ei ehkä ihan optimaalisesti mutta ei tarvitse edes puristuksia nostaa jos ei halua. Se tuo koneeseen hiukan sitkeyttä, mutta ei vielä "virikoneen" ominai/tuisuuksia. Voi käyttää vakio kaasutinta ja pakoputkistoa. W110 sitten vaatii mun mielestä jo hiukan muutakin, pakoputki alkaa olemaan pullonkaula jo. Jan Quote Link to comment
-MITO- Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Joo aika mieto on toi W100, omassa 1835cc padassa kyseinen nokka+nurkkakadronit ja varttimaililla 17sek aikoja. Ens keväänä näkee sit varttimaililla mitä W110 sanoo samankokoisessa koneessa missä janin hiplaamat kannet isommilla venttiileillä ja 40 lortot nurkissa. Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 Tyhjäkäynnistä: ei ole ongelmaa kun on säädöt kohdallaan. W110 on yhä "mieto" nokka. Jan Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 joo kyl siihen kärmespesä tulee ja saattaa olla et kanavat tulis kiillotettuu kansista mut kun se vakio kepakko+nostimet se kaipaas kuiteskin kun ovat kuluneita siksi aattelin et jos ois jotain lievää keppiä sille tarjonnu kun toi vakio maksaa vissiin yhtäpaljon nostajineen JA OHJUKSET ON ASIA SIT ERIKSEEN MYÖS MUN MIELESTÄ eli ehkä sit seuraava rojekti Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 joo kyl siihen kärmespesä tulee ja saattaa olla et kanavat tulis kiillotettuu kansista mut kun se vakio kepakko+nostimet se kaipaas kuiteskin kun ovat kuluneita siksi aattelin et jos ois jotain lievää keppiä sille tarjonnu kun toi vakio maksaa vissiin yhtäpaljon nostajineen JA OHJUKSET ON ASIA SIT ERIKSEEN MYÖS MUN MIELESTÄ eli ehkä sit seuraava rojekti Älä kiillota kanavia, ei ainakaan imukanavaa. Valupurseita voi vähän tasoittaa, ei muuten kannata koskea. Jos meinaa portata niin tiedettävä vähän mitä tekee ettei mene pilalle. Sittenkään ei kiilloteta. Kiillotukset jätetään kiihdytysvehkeisiin :) Pakokanavaa voi silitellä ettei karsta tartu niin hanakasti. Venttiilityöt on se mihin kantsii panostaa. Uudet ohjurit ja seetien jyrsintä 3 -kulmaiseksi, sama venttiileille. Uudet venttiilit, vähintään pako. Jos kerran sinne menee purkamaan ja soheltamaan. Jan Quote Link to comment
Racing Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Oliskohan 110 Englellä ja yhdellä Dellortolla tai kahdella Brosolilla mahdollista päästä päästömittauksesta läpi VARMASTI vai "puhaltaako" 110 Engle jo liikaa?? n.8.5 puristuksilla. Co max 4.5 ja Hc 1000 tyhjäkäynnillä. Tuota oon miettinyt kauan kun yhteen pakuun pitäs kone tehdä mutta huvikseen ei viittis kokeilla. Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Päästömittauksista? Onko sulla joku 1600 -78 tai uudempi paku? Takuuvarmasti pääsee päästöistä läpi kun säätää kaasarit kohdalleen. Noin vanhassa mitataan vain tyhjäkäynnillä. Lapsellisen helppoa. Ruuvistahan sen saa jopa vaarallisen laihalle. Tiiviin pakoputken se vaatii. Jan Quote Link to comment
Racing Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 1600 -79 Viimenen pallo. Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Muistaakseni saa HC-arvot alas myös sytkää myöhästämällä jos on oikein ongelmakone. Pitää vaan varoa ettei polta pakoventtiiliä. Toki parempi olisi ympäristön ja oman hermon kannalta jos koneen saa toimimaan alle rajojen ilman kikkailua. Mutta kyllä aika rajunkin koneen saa hetkellisesti käymään niin että mittari näyttää sallittuja arvoja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.