Jump to content

67 juniksen etupyörän laakerit


Recommended Posts

Nekö siellä vingahtelee vai mistähän johtuu ikävä vikinä hetken ajelun jälkeen? Kaikki muut osat, paitsi akselit, on suht uusia. Vai voisko se stefa ? Laakerit säädetty kirjan ohjeiden mukaan.

Onko noissa eri toimittajien laakereissa ollut eroja?(jarrutkaan ei näyttäis ainakaan olevan päällä)

 

edit: tässä uusia laakereita ym odotellessa laitoin takaisin nurkkiin jääneen vanhan(alkuperäisen?) rummun kaikkineen eikä mitään ylimääräistä kuulunut 20 km lenkin aikana. Jokin noissa uusissa paikalla olleissa palikoissa ei näyttäisi olevan kunnossa?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nyt on laakerit ja stefa vaihdettu ja vikinät hävinneet(ainakin toistaiseksi). Aluksi vaihdoin vain ulomman eikä vaikutusta. Sisemmän laakerin + stefan vaihto auttoi. Kotikonstein en nähnyt eroja uusien ja vanhojen välillä. Olisi ehkä kannattanut vaihtaa pelkkä stefa ensiksi kun epäilyt tällä hetkellä kohdistu siihen.(vanhaa ei enää voi oikein tutkia kun otin sen pois väkivalloin) Ehkä joku pieni mittaero tai sopimaton materiaali tai huonosti asennettu alkujaan? Olisko kellään kokemuksia noista tai hyvää arvausta.

Link to comment

Kai pitää uskoa että syynä oli takimmainen laakeri. Tässä vaan taas kerran herää kysymys näistä laatuasioista. Varmaan aihetta on käsitelty useastikin tällä foorumilla, en vaan ole sattunut löytämään juttuja ? Olen viimeisten viiden vuoden aikana ostellut osia sekä jenkeistä että Euroopasta ehkä noin kymmeneltä eri toimittajalta ja alkanut muotoutua varsin vahva käsitys siitä että mistä en ainakaan enää tilaa mitään(ellei sitten ole viimeinen paikka maailmassa). No, en viitsi tässä ruveta julkisesti ketään haukkumaan, mutta olisi mukavaa, jos näistä kokemuksista olisi jossainpäin luettavissa?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Kattelin tuota laakerikehää vielä uudelleen ja näyttää olleen Koyon valmiste. Olen jostain syystä pitänyt tuota merkkiä ihan kelvollisena. Mitenkähän lie vai oliko mulla vaan huonoa tuuria tällä kertaa ?

Link to comment

Laakerikaupassa kun kävin selittivät että pitää osata lukea varaosanumeroa koska laadukkaillakin laakerivalmistajilla on halpatuotantoa. Eli selitti että halpatuotanto laakeri on saman merkkinen ja sama varaosanumero mutta numeron perässä oli joku kirjain mistä erotti halpatuotannon.

Mutta sitä en muista että oliko itse laakerissa enää mitään merkintää tai oliko se merkintä vain laatikossa.

Link to comment

Tuo vois hyvinkin selittää asian, kun tuli nuo laakerit aikanaan otettua eräästä "halpiskaupasta" muun tavaran mukana. Täytyy katsella,ehkä jostain vois vielä löytyä ostokuitti niin vois yrittää katella niitä merkintöjä siinäkin.

(ps. Vaasasta tilalle tulleet kiinalaiset on ainakin toistaiseksi toimineet moitteetta)

Link to comment

Itsellä oli sama probleema juniksen takalaakereissa (IRS)

Aito SKF oli avain onneen, uusilla "kopio" laakereilla välys oli suurempi kuin käytetyillä alkuperäisillä..

Stefatkin orkkiksessa on merkkiä Stefa :)

 

 

post-3326-13888368411358_thumb.jpg

 

-Pete-

post-3326-13888368411894_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Tuli vielä tuo vinkuva laakeri uudelleen käteen(kun en ollutkaan sitä näköjään vielä hävittänyt) ja tuli vasta nyt kunnolla puhdistettua se. Yllätys olikin melkoinen kun sisäkehältä löytyi stefan jousirengas. Oli niin tehdastekoisen oloisesti paikallaan ettei tuota ollut heti erottanut rasvan takia. Onkohan vaan tullut itse töppäiltyä jossain asennuskäänteissä vai onko tuo miten yleistä, että tuo jousirengas voi tuonne siirtyä? Itse stefan olen jo näköjään hävittäyt kun se muutenkin murjoutui purkuvaiheessa. (olisi vaan ollut mukava varmistaa, että tuo jousi oli tosiaan siitä lähtöisin.)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...