laira Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Nekö siellä vingahtelee vai mistähän johtuu ikävä vikinä hetken ajelun jälkeen? Kaikki muut osat, paitsi akselit, on suht uusia. Vai voisko se stefa ? Laakerit säädetty kirjan ohjeiden mukaan. Onko noissa eri toimittajien laakereissa ollut eroja?(jarrutkaan ei näyttäis ainakaan olevan päällä) edit: tässä uusia laakereita ym odotellessa laitoin takaisin nurkkiin jääneen vanhan(alkuperäisen?) rummun kaikkineen eikä mitään ylimääräistä kuulunut 20 km lenkin aikana. Jokin noissa uusissa paikalla olleissa palikoissa ei näyttäisi olevan kunnossa? Quote Link to comment
laira Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 Nyt on laakerit ja stefa vaihdettu ja vikinät hävinneet(ainakin toistaiseksi). Aluksi vaihdoin vain ulomman eikä vaikutusta. Sisemmän laakerin + stefan vaihto auttoi. Kotikonstein en nähnyt eroja uusien ja vanhojen välillä. Olisi ehkä kannattanut vaihtaa pelkkä stefa ensiksi kun epäilyt tällä hetkellä kohdistu siihen.(vanhaa ei enää voi oikein tutkia kun otin sen pois väkivalloin) Ehkä joku pieni mittaero tai sopimaton materiaali tai huonosti asennettu alkujaan? Olisko kellään kokemuksia noista tai hyvää arvausta. Quote Link to comment
Kujis Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Olisko kellään kokemuksia noista tai hyvää arvausta. -Kyllä oiken teit kun vaihdoit molemmat laakerit, stefat ei vikise ne kun on kumia (vaikka olisi metallikehällä) ja vassua välissä. Quote Link to comment
laira Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Kai pitää uskoa että syynä oli takimmainen laakeri. Tässä vaan taas kerran herää kysymys näistä laatuasioista. Varmaan aihetta on käsitelty useastikin tällä foorumilla, en vaan ole sattunut löytämään juttuja ? Olen viimeisten viiden vuoden aikana ostellut osia sekä jenkeistä että Euroopasta ehkä noin kymmeneltä eri toimittajalta ja alkanut muotoutua varsin vahva käsitys siitä että mistä en ainakaan enää tilaa mitään(ellei sitten ole viimeinen paikka maailmassa). No, en viitsi tässä ruveta julkisesti ketään haukkumaan, mutta olisi mukavaa, jos näistä kokemuksista olisi jossainpäin luettavissa? Quote Link to comment
vwagen Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Kyllä niistä huonoista ja tietysti myös hyvistä kokemuksista voisi kertoa ihan julkisesti ja myyjien nimillä,voisi olla kokemuksista apua muillekin harrastajille. Quote Link to comment
laira Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Olen samaa mieltä, mutta jos nyt jotain omista kokemuksista "uskaltaisi" sanoa niin parhaat kaksi on olleet Kieft&Klok Hollannissa ja Wolfsburgwest USA. Quote Link to comment
laira Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Kattelin tuota laakerikehää vielä uudelleen ja näyttää olleen Koyon valmiste. Olen jostain syystä pitänyt tuota merkkiä ihan kelvollisena. Mitenkähän lie vai oliko mulla vaan huonoa tuuria tällä kertaa ? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Laakerikaupassa kun kävin selittivät että pitää osata lukea varaosanumeroa koska laadukkaillakin laakerivalmistajilla on halpatuotantoa. Eli selitti että halpatuotanto laakeri on saman merkkinen ja sama varaosanumero mutta numeron perässä oli joku kirjain mistä erotti halpatuotannon. Mutta sitä en muista että oliko itse laakerissa enää mitään merkintää tai oliko se merkintä vain laatikossa. Quote Link to comment
laira Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Tuo vois hyvinkin selittää asian, kun tuli nuo laakerit aikanaan otettua eräästä "halpiskaupasta" muun tavaran mukana. Täytyy katsella,ehkä jostain vois vielä löytyä ostokuitti niin vois yrittää katella niitä merkintöjä siinäkin. (ps. Vaasasta tilalle tulleet kiinalaiset on ainakin toistaiseksi toimineet moitteetta) Quote Link to comment
PZQ Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Itsellä oli sama probleema juniksen takalaakereissa (IRS) Aito SKF oli avain onneen, uusilla "kopio" laakereilla välys oli suurempi kuin käytetyillä alkuperäisillä.. Stefatkin orkkiksessa on merkkiä Stefa :) -Pete- Quote Link to comment
laira Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Tuli vielä tuo vinkuva laakeri uudelleen käteen(kun en ollutkaan sitä näköjään vielä hävittänyt) ja tuli vasta nyt kunnolla puhdistettua se. Yllätys olikin melkoinen kun sisäkehältä löytyi stefan jousirengas. Oli niin tehdastekoisen oloisesti paikallaan ettei tuota ollut heti erottanut rasvan takia. Onkohan vaan tullut itse töppäiltyä jossain asennuskäänteissä vai onko tuo miten yleistä, että tuo jousirengas voi tuonne siirtyä? Itse stefan olen jo näköjään hävittäyt kun se muutenkin murjoutui purkuvaiheessa. (olisi vaan ollut mukava varmistaa, että tuo jousi oli tosiaan siitä lähtöisin.) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.