Jump to content

215 T-1 Vauhtis


Recommended Posts

Posted

Kiskaisin Kastenwagenistani koneen pois kytkimen luiston takia ja sieltä paljastui 215mm kytkinsetti. Auto on -78 1600 koneella. Missä vuosimalleissa tuota on käytetty?, kun ei ole ennen tullut vastaan itselle useamman kymmenen T-1 moottoria purkanut.

 

Levytkin on kiven alla näköjään! HC:llä ei näy olevan hyllyssä joten joutuu heittäämään 200mm vp:n ja kytkimen huomenna koneeseen. Maanantaiksi pitää olla jo aamuksi ajossa.

Guest Mika Raussi
Posted

215mm vakiolevyä löytyy ainakin motonetistä. Se on jousitettu.

Posted

Muttei ole kun turussa tai vantaalla ja molempiin +300km / sivu. Ilmeisesti sama on sitten vesibokserissa säkällä vois löytyä paikallisesta liikkeestä,löysin arkistoistani toisen samankokoisen vw:n levyn mutta eri kytkinakselin boorilla.

Guest Toheltaja
Posted

Golfin pitäis käydä. Niitä löytyy 210/215/225 Miulla oli -76 autossa vielä 200mm

Posted

Mulle tuli sellainen 1302ässä taannoin, jonka 1600 koneeseen oli vaihdettu 215mm vauhtis sekä 1300putket+männät+kannet :-)

Posted

Tilasin motonetistä tuon levyn toivottavasti tulee oikeanlainen. Ei tarvinnut ruveta vaihtamaan vauhtista kun arkistoista ei löytynyt yhtäkään jonka olis ilman kytkinpinnan sorvausta viitsinyt laittaa...hoh hoijaa...

Posted
Mulle tuli sellainen 1302ässä taannoin, jonka 1600 koneeseen oli vaihdettu 215mm vauhtis sekä 1300putket+männät+kannet :-)

mulla tuli 412 nen vastaanjossa alunperin myös 215mm kytkin(ei sovi spoorin takia levy muihin)mutta siinä olikin vaan 200.nen levy jostain syystä mutta toimi se silti.varmaan vaa luistaa helpommin jos revittelee ainakin jonkin ajan päästä

Posted

Ahaa,nyt selvisi kun tuossa arkistoistani löytyi toinen samankokoinen levy ja vuosimallin -74 1700 :sta otettu,mutta kytkinakselin poori oli pienempi ja se ei näinollen sopinut.

  • 2 weeks later...
Posted

Mullakin on tollanen 215mm setti. Mahtaako tämänkokoinen vakiolevy kestää

ja pitää kunnolla noin max. 100hv koneessa?

Posted

Voihan se pitää,mutta syytä sorvata se vauhtis kytkinpinnalta suoraksi,onnistuu samalla tyypillä jolla ne muutkin koneistukset.

Kennedy 1 ja 200mm vauhtis pitää ainakin varmasti.

Posted

Sarjassamme nippelitietoa:

 

Samat 215 paineasetelmat / levy on näissä VW-pakujen koneissa

 

Typ1 mosa AS 389258->AS 800000

Typ T4 mosa AP 016070->AP 055000

Typ T4 mosa AS 389258->AS 80000

Tölökki WBX 1900 DH 000001 -> DH 002308.

Tölökki WBX 1900 DG 000001->DG 017790

 

Lähde; CBS cataloogi ja sivut 1.160 => 1.160

 

****

 

411-412 on 215 paineasetelma sama, mutta 215 kytkinlevyssä pienempi boori.

Posted

semmonen vielä, että jos joku tunttee mielenkiintoa 215 vauhtiksiin (siis T1 käypäsiin), niin tuossa o pari noita ylmääräsenä.

 

Hinnat;

Irrotuksen jälkeen patskasena & urilla = 25€/kpl.......40€/2kpl

Sorvin + Teijon kautta koukattina..... = 40€/kpl........... 70€/2kpl

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...