Jump to content

Keulan korkeus


Guest Mekanikko

Recommended Posts

Guest Mekanikko
Posted

Moi!

 

Menny tuo aika muitten asioitten kans ja kohta ois aika ottaa kesäkupla liikenteeseen vaan se vaatii uuden etuakselin.. Vanha oli mulle tullessa nii matala ettei meinannut ajaa pystyä vaikka sääti sen säätöpaloista mahollisimman ylös, joten viime kesänä tottakait kiireessä laikkasin palat irti ja summassa käänsin, korkeudestahan tuli vallan sopiva vaan ajettavuus on perseestä.. Meni vissiin jonkun millin kieroon palat?

 

Kysymys kuuluu: Mullahan ois ainakin yks vakioaksila tuolla varastossa, osaako kukaan sanoo suuntaa paljonko olis korkeus ilman säätöpaloja jos tuon pulttaisin paikoilleen, droppiolat tai ilman. Jollakin rengastuksella vaan ni sais jotain suuntia miettimiseen kun tuo talliaika meinaa olla kortilla..jos joku vois vaikka ohikulkiessa mitata?

 

Auto: 65 kupla eli siis 5-pulttinen

 

Ja sori, en käyttänyt ollenkaan etsintää vanhoista topiceista kun oon niin hätänen...

 

T:Jussi

Guest Mika Raussi
Posted

Huono ajettavuus tulee kyl jostain ihan muualta jos kerran korkeus on passeli nyt.

Guest Mekanikko
Posted

Ok. Ite ajattelin että palojen asennus meni häneksi.. Pirun jäykkä käänneltävä muistaakseni. Simpukan vaihdoin viime kesänä parempaan ja toista olka-akselia notkistelin kun se meinas jumittaa mut ei ne paljon auttanu.

Guest Mika Raussi
Posted

Millä tavalla tää siis on huono ajettava? Ootko rasvannu nivelet?

Guest Mekanikko
Posted

Juu oon rasvannu, tosiaan toi toinen olka meinas jumia mut puhistelin sen, ja vaihdoin simpukan parempaan. Jäykkä on käänneltävä, ja tosiaan oli ennen tosi matala keula, kiireessä laikkasin säätöpalan ensin yläputkesta irti ja käänsin niin paljon ku sain ja kiinni, sitten sama alaputkelle.. Korkeus on nyt hyvä mut mun mielestä meni siinä jäykäks, toki eihän se nyt huippu ollu ennenkään. Siitä ite ajattelin että jos ne palat meni vähän vinoon?

Guest Mekanikko
Posted

On sitä koitettu sielläpäin pitää, mutta tuo muuttui just akseliremontin aikaan sopivasti.. Jos sillei pitäs niin merkitystä olla ajettavuuteen ni en rupea vielä akselia vaihtaa vaan katselen nivelet ja säädän aurauksen..

Kiitos vastauksista

  • 1 month later...
Guest Mekanikko
Posted

Noniin nythän tuon jo saikin talliin.. Taas jumissa toinen olka, miten tuon sais notkeaksi ilman uusia osia (nopeesti) kun meinaa olla kiire tämänkin kans..

Eli onnistuuko prässissä purku sit puhdistelu ja kasaan? Viimeksi notkistelin vaan wd40sellä purkamatta olkaa.

Guest Mika Raussi
Posted

Oisko rasvaprässi mitään? Eiks näissä oo nipat joka nivelessä?

Guest Mekanikko
Posted
65 kupla kuulostaa olkatappikeulalta. Jos ei herkistelemällä ala liikkumaan, ei muutaku osiksi.

 

On toki olkatappikeula, otinkin jo illalla irti, pitänee prässäillä osiksi ja tutustua..

Posted

Kyllähän olkatappi keulankin saa jumiin jos kirii sidepultit liian tiukkaan eli kiristys vain sen verran että välykset katoaa.

Ja tietenkin kunnon rasvaus vaseliinilla.

 

Tämä varmaankin vaikuttaisi lähinnä keulan jäykkyyteen korkeus suunnassa eikä ohjauksen jäykkyyteen.

Guest Mekanikko
Posted

Tuli käytyä tallissa:niinhän se oli kuten epäilinkin, prässissä purin paketin ja siellähän oli pieniä jälkiä heloissa. Puhdistus, kevyt hionta ja kasaus. Nyt toimii hyvin, en siis saanut edes väljäksi :)

Se on tieten tuo ajan hammas purrut kun tämä auto on enempi seissyt paikallaan kun liikkunut..

Pitäähän nuo vaihtaa uusiin nuo helat ja tapit vaan ei tässä keskellä kesää jouda niitä kalvaamaan..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...