Jump to content

Kuivasumppusäiliön sijoitus


Recommended Posts

Mihin olette sijoittaneet kuivasumppusäiliön ja minkäkokoisen?

 

Olen nähnyt asennettuna mm.

 

-Takasisälokasuojaan

 

-Sisälle takapenkin taakse

 

-Vaihteiston viereen

 

-Eteen tavaratilaan

 

 

Turvallisimmalta vaihtoehdolta tuntuu Tomi Seppälän tyyliin vaihteiston viereen, tarkemmin sanottuna vetoakselin ja moottorin väliin. Tällöin säiliön öljyt eivät tule niskaan kolarin sattuessa.

 

Wohrin autossa säiliö on takalasin alla, mutta säiliö on koteloitu erikseen vielä.

 

http://www.boxergasse.com/html/thomas_wohr.html

 

 

 

$(KGrHqUOKiME4q(lI2skBOPIRKH,R!~~_19.JPG

 

img7652_600.jpg

 

a931.jpg

Link to comment
Oma rötäys. http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Kupla%20-65/P4270151.jpg

Ostettuja osia vain säiliö. Loput romukasoista. Toi kympin lekku oli vain hätäratkaisuna kun piti saada huohotussäiliö kisoihin. Mutta osoittautui niin hyväksi että en ole sitä alkanut muuttelemaan. Makeen näkönen myös : )

 

Tuoksuuko tuolla ratkaisulla Mobil ohjaamossa vai pysyy muoviletkujen/astioiden sisäpuolella?

Link to comment

historic laitteissa muistaakseni tekemällä pajotettu ja modifioitu kuskin puolen takalokarin takaosan sisään.. joskus tuli noita törppöjä väännettyä eri tarkoituksiin, kantti kertaa kantti versioita alumiinista/rosterista ja tilavuus jotain 8-8,5 litraa.. olennaisin tekijä oli laittaa vinolevy bränikän sisään, johon paluuputki ruutaa öljyn vaahtoamisen estämiseksi.. ja sijoitushan on ehkä paras keulassa mahdollisimman ylhäällä..imupuolihan tohon tuli vähän isompi hanan kera..

Link to comment

Mikä etu saavutetaan sillä, että säiliö on mahdollisimman ylhäällä? Mulla tosiaan säiliö on vaihteiston vieressä vetoakselin etupuolella ja mahdollisimman alhaalla jotta se ei tarvitse hanaa, jonka joskus kuitenkin unohtaa avata. Moottoriin ei valu öljyä yli sylintereiden alareunan pitkässäkään seisotuksessa. Tason tarkastus on hankalaa, muttei mahdotonta kun auto on pyörillään ja säiliön täyttö onnistuu letkun kautta.

Link to comment

säiliön sijoitus on lajin ja sääntöjen puitteessa vapaa, mut esim. crossi volsuissa toi vetarin viereinen paikka on melkoisessa kivisateessa välillä.. edessä on ehkä se suojaisin paikka ja ylempää se laskee paremmin öljyä imuputkeen.. toi hana on hyvä, vaikka ihan huoltojenkin kannalta..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...