Guest KAAPO Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Alkuvuodesta ei kenelläkään tuntunut olevan kokemuksia kavennetusta etuakselista käytössä - varsin monella kyllä tuntui olevan moinen viritelmä tekeillä kesäksi autoonsa? Onko kukaan päässyt testaamaan jo ? Kommentteja ajo-ominaisuuksista? Quote
Sakke Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 ohan toi ollu jo kolme vuotta.Ihan jees on ajella.ainoo ongelma vaan et kääntösäde suurenee. Quote
Guest zrx Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Olettekos iskareita käyttäneet :o Quote
Guest Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 yhtä paska se on kuin vakiolevyinenkin jos ajattelee että sen pitäis toimia jousituksena. mutta pyörät mahtuu mukavemmin alle kun on epäsopivia olka-akseleita pakko käyttää kun ei keulasta muuten löydy yhtään joustoa. Quote
Guest Toheltaja Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 eihän se vaikuta ku raideleveyteen, iskunvaimennus ja jousto ei muutu mitenkään. Korkeintaan pyörien kääntökulma pienenee radikaalisti ja tarttet jäähallin kokoisen tilan että saat autos ympäri ;) (riippuen tietty vanteen ofsetista) Quote
joksa Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Kyllähän se joustoon vaikuttaa jäykentävästi, kun jousi lyhenee (eri asia onko merkitystää). Quote
Guest Toheltaja Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 tuolla matkalla et sitä huomaa! Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Hmm, ei huomaa ?? Varmaan eriäviä mielipiteitähän tuosta voi olla, mutta periaatteessahan tuo on hyvinkin paljon sama kuin laikkais kierrejousta lyhkäsemmäks, siinä kyllä ainakin eron huomaa. Quote
-tipi- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Kertokaas viisaammat, miten tommosessa iskaritolpassa iskari toimii: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=218009 Eipä mitn, sehän olikin Blow Job tower, eiku Ball Joint.. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 http://volksrods.com/forums/index.php?showtopic=5619&st=15 Onko kenelläkään linkin takaa löytyvästä patentista mitään kummempaa sanomista? Quote
joksa Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 http://volksrods.com/forums/index.php?showtopic=5619&st=15 Onko kenelläkään linkin takaa löytyvästä patentista mitään kummempaa sanomista? Ei näyttäis ainakaan olevan huolta, että miten se iskari toimii Quote
Guest fastghia Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Omistajalla ainakin on muita huolia, valitettavasti... Quote
-MITO- Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Epäonnista harrastajaa jeesataan tuolla hyvin http://volksrods.com/id73.htm Quote
Guest Raggare Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 kaveri o tainnu jo pari kk ainaki olla elävien kirjois, tosin herraahan tuosta onnettomuudesta syytettii että liian kovaa ajo ja autoki tollanen rupu vw.. ja topicciin palatakseni, ens kaudelle meinaan tuusaa tollasen 4" ts 10cm kavennetun kikkareen ilman iskareita+dropit, saas kattoo miten käy, ainakin jänkkilässä ovat kovin kehuneet että no problemo hyvin toimii, tosin onhan niillä ihan hyvät tietkin(?) [ja lait, oman vessan tielikennekelpoisuus taitaa hävitä :L ] Quote
Tuomo Lehmikangas Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 kaveri o tainnu jo pari kk ainaki olla elävien kirjois, tosin herraahan tuosta onnettomuudesta syytettii että liian kovaa ajo ja autoki tollanen rupu vw.. ja topicciin palatakseni, ens kaudelle meinaan tuusaa tollasen 4" ts 10cm kavennetun kikkareen ilman iskareita+dropit, saas kattoo miten käy, ainakin jänkkilässä ovat kovin kehuneet että no problemo hyvin toimii, tosin onhan niillä ihan hyvät tietkin(?) [ja lait, oman vessan tielikennekelpoisuus taitaa hävitä :L ] Olen kyllä ollut tietoinen kyseisen henkilön onnettomuudesta, harmi juttu. Iskarin yläpäänhän voi kiinnittää suoraan myös sisälokariin. Sitä lähinnä ajattelin että eikö se ole fiksumpaa lyhentää juurikin tuolta päästä niin on vähemmän leikkaamista ja liimaamista, eikä tule ongelmia runkopalkkiin istuuvuden kanssa. Quote
Guest Raggare Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 mikäli oon oikein ymmärtäny ni olkatapin hienouksia tämäkin että akseliputki on tasapaksua koko matkalta, kun taas pallonivel keulassa on jotain kavennuksia eikä tukivarren laakerien upottaminen syvemmälle käykkään ihan naputtamalla.. Quote
joksa Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 mikäli oon oikein ymmärtäny ni olkatapin hienouksia tämäkin että akseliputki on tasapaksua koko matkalta, kun taas pallonivel keulassa on jotain kavennuksia eikä tukivarren laakerien upottaminen syvemmälle käykkään ihan naputtamalla.. Jep. Ei ole tasapaksua, ainakaan alaputki. Tänään juuri pähkäilin tallissa. Quote
Guest Raggare Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 sellasta tul täs mietittyy et ku kaventaa akselin ja säätää keulan silviisii maahan, niin nuo raidetangot tulee varmaankin aika kehnoihin kulmiin, jopa niin kehnoihin että ne hinkkaa bensatankkia.. sen lisäksi tuo bumpsteer ominaisuus taitaa tulla ikävästi esille. asiaa korjaa tuo tie-rod flipkit, eli se olka-akseliin tuleva raidentangonpään kolonen porataan suoraks ja tilalle tollanen holkki jolla raidetangonpää tuleekin toiselle puolelle ja näin saa muutaman sentin tilannetta paremmaks. mitäs esim aircooled.fi tuumaa jos näin tekee, takuu häviää samantien ku pora koskee olkaa? jos kyseisen olkaan tulee vika joka ei johdu tästä korvaako kukaan :D Quote
-MITO- Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Ei muutakun pienempää tankkia pellin alle. Quote
Guest Raggare Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 joo kehikko tankin alle on kans ratkasu, mistä voi ostaa tankin korotussettejä ;) Quote
-MITO- Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 2x2 lankusta tekee "neliön" tankin alle :P Quote
seppo mäntykivi Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 mites kun akselia kavennetaan niin mites ohjaus-akselin asento simpukkaan nähden? katselin tuossa omaa projektia, ja pari tuumaa per puoli jos silpasis pois, akselin keskeltä. täytyy varmaankin siirtää rajoitinrautaa akselissa. ohjausiskarin kohta lyhenee myös, toimiiko iskari kunnolla kavennuksen jälkeen? Quote
Guest Raggare Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 näihä se o ku keskeltä napsii ni simpukkaa joutuu siirtää sen kavennus/2 verran sivuun, ohjausiskari.. ilmeisesti sama homma Quote
joksa Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Ei muutakun pienempää tankkia pellin alle. http://img308.imageshack.us/img308/3538 ... 2541ow.jpg Quote
-MITO- Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 The RLR Narrowed Beam is a must when looking for that "Pro Street" look. All beams are original German-built front ends that are inspected for damage before being modified. Beams are available in 2", 3", 4" and 6" narrower-than-stock widths, with your choice of ball-joint or king-link pin setup. Each beam is cleaned, stripped, cut, and TIG welded back together. Each beam comes with adjusters and torsion springs. RLR Narrowed Beam Item Number Item Description Sale Price 50-900-132BJ RLR 2" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$ 50-900-132KL RLR 2" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$ 50-900-133BJ RLR 3" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$ 50-900-133KL RLR 3" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$ 50-900-134BJ RLR 4" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$ 50-900-134KL RLR 4" Narrowed Beam: King & Linkpin 450.00$ 50-900-136KL RLR 6" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$ Quote
Guest Raggare Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 rahamiehille o KCWllä halvempiki vaihtoehto $300 http://www.kustomcoachwerks.com/kcwstore/beams.php Quote
seppo mäntykivi Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 paljonkos dropit tuo rengasta ulospäin? Quote
JaniM Posted October 17, 2005 Posted October 17, 2005 Mites olisko tarvetta iskaritorneille, mitkä olis leikattu suorasta levystä? Hinnaks vois tulla joku 50-60 e pari riippuen paksuudesta, 10 mm varmaan piisais. Samalla vois nostaa iskarin korvakkeen paikkaa ja siirtää jos tarvetta. Eli jos kiinnostusta, niin mittoja tulee mulle niin piirrän koneella ja kysyn mitä tulis toi laserilla leikkaus maksamaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.