Jump to content

Kavennettu etuakseli - ajokokemuksia?


Guest KAAPO

Recommended Posts

Posted

Alkuvuodesta ei kenelläkään tuntunut olevan kokemuksia kavennetusta etuakselista käytössä - varsin monella kyllä tuntui olevan moinen viritelmä tekeillä kesäksi autoonsa?

Onko kukaan päässyt testaamaan jo ? Kommentteja ajo-ominaisuuksista?

Posted

yhtä paska se on kuin vakiolevyinenkin jos ajattelee että sen pitäis toimia jousituksena.

 

mutta pyörät mahtuu mukavemmin alle kun on epäsopivia olka-akseleita pakko käyttää kun ei keulasta muuten löydy yhtään joustoa.

Guest Toheltaja
Posted

eihän se vaikuta ku raideleveyteen, iskunvaimennus ja jousto ei muutu mitenkään. Korkeintaan pyörien kääntökulma pienenee radikaalisti ja tarttet jäähallin kokoisen tilan että saat autos ympäri ;) (riippuen tietty vanteen ofsetista)

Guest Kimmo Antikainen
Posted

Hmm, ei huomaa ?? Varmaan eriäviä mielipiteitähän tuosta voi olla, mutta periaatteessahan tuo on hyvinkin paljon sama kuin laikkais kierrejousta lyhkäsemmäks, siinä kyllä ainakin eron huomaa.

  • 4 weeks later...
Guest fastghia
Posted

Omistajalla ainakin on muita huolia, valitettavasti...

 

55ad29e0.jpg

Guest Raggare
Posted

kaveri o tainnu jo pari kk ainaki olla elävien kirjois, tosin herraahan tuosta onnettomuudesta syytettii että liian kovaa ajo ja autoki tollanen rupu vw..

 

ja topicciin palatakseni, ens kaudelle meinaan tuusaa tollasen 4" ts 10cm kavennetun kikkareen ilman iskareita+dropit, saas kattoo miten käy, ainakin jänkkilässä ovat kovin kehuneet että no problemo hyvin toimii, tosin onhan niillä ihan hyvät tietkin(?) [ja lait, oman vessan tielikennekelpoisuus taitaa hävitä :L ]

Posted
kaveri o tainnu jo pari kk ainaki olla elävien kirjois, tosin herraahan tuosta onnettomuudesta syytettii että liian kovaa ajo ja autoki tollanen rupu vw..

 

ja topicciin palatakseni, ens kaudelle meinaan tuusaa tollasen 4" ts 10cm kavennetun kikkareen ilman iskareita+dropit, saas kattoo miten käy, ainakin jänkkilässä ovat kovin kehuneet että no problemo hyvin toimii, tosin onhan niillä ihan hyvät tietkin(?) [ja lait, oman vessan tielikennekelpoisuus taitaa hävitä :L ]

 

Olen kyllä ollut tietoinen kyseisen henkilön onnettomuudesta, harmi juttu.

 

Iskarin yläpäänhän voi kiinnittää suoraan myös sisälokariin. Sitä lähinnä ajattelin että eikö se ole fiksumpaa lyhentää juurikin tuolta päästä niin on vähemmän leikkaamista ja liimaamista, eikä tule ongelmia runkopalkkiin istuuvuden kanssa.

Guest Raggare
Posted

mikäli oon oikein ymmärtäny ni olkatapin hienouksia tämäkin että akseliputki on tasapaksua koko matkalta, kun taas pallonivel keulassa on jotain kavennuksia eikä tukivarren laakerien upottaminen syvemmälle käykkään ihan naputtamalla..

Posted
mikäli oon oikein ymmärtäny ni olkatapin hienouksia tämäkin että akseliputki on tasapaksua koko matkalta, kun taas pallonivel keulassa on jotain kavennuksia eikä tukivarren laakerien upottaminen syvemmälle käykkään ihan naputtamalla..

 

Jep. Ei ole tasapaksua, ainakaan alaputki. Tänään juuri pähkäilin tallissa.

Guest Raggare
Posted

sellasta tul täs mietittyy et ku kaventaa akselin ja säätää keulan silviisii maahan, niin nuo raidetangot tulee varmaankin aika kehnoihin kulmiin, jopa niin kehnoihin että ne hinkkaa bensatankkia.. sen lisäksi tuo bumpsteer ominaisuus taitaa tulla ikävästi esille. asiaa korjaa tuo tie-rod flipkit, eli se olka-akseliin tuleva raidentangonpään kolonen porataan suoraks ja tilalle tollanen holkki jolla raidetangonpää tuleekin toiselle puolelle ja näin saa muutaman sentin tilannetta paremmaks.

 

mitäs esim aircooled.fi tuumaa jos näin tekee, takuu häviää samantien ku pora koskee olkaa? jos kyseisen olkaan tulee vika joka ei johdu tästä korvaako kukaan :D

Guest Raggare
Posted

joo kehikko tankin alle on kans ratkasu, mistä voi ostaa tankin korotussettejä ;)

Posted

mites kun akselia kavennetaan niin mites ohjaus-akselin asento simpukkaan nähden?

 

katselin tuossa omaa projektia, ja pari tuumaa per puoli jos silpasis pois, akselin keskeltä.

 

täytyy varmaankin siirtää rajoitinrautaa akselissa.

 

ohjausiskarin kohta lyhenee myös, toimiiko iskari kunnolla kavennuksen jälkeen?

Guest Raggare
Posted

näihä se o ku keskeltä napsii ni simpukkaa joutuu siirtää sen kavennus/2 verran sivuun, ohjausiskari.. ilmeisesti sama homma

Posted

The RLR Narrowed Beam is a must when looking for that "Pro Street" look. All beams are original German-built front ends that are inspected for damage before being modified. Beams are available in 2", 3", 4" and 6" narrower-than-stock widths, with your choice of ball-joint or king-link pin setup. Each beam is cleaned, stripped, cut, and TIG welded back together. Each beam comes with adjusters and torsion springs.

 

RLR Narrowed Beam

 

 

Item Number

Item Description

Sale Price

 

50-900-132BJ RLR 2" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$

50-900-132KL RLR 2" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$

50-900-133BJ RLR 3" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$

50-900-133KL RLR 3" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$

50-900-134BJ RLR 4" Narrowed Beam: Ball Joint 425.00$

50-900-134KL RLR 4" Narrowed Beam: King & Linkpin 450.00$

50-900-136KL RLR 6" Narrowed Beam: King & Linkpin 425.00$

beam_kl.jpg

Posted

Mites olisko tarvetta iskaritorneille, mitkä olis leikattu suorasta levystä?

Hinnaks vois tulla joku 50-60 e pari riippuen paksuudesta, 10 mm varmaan piisais. Samalla vois nostaa iskarin korvakkeen paikkaa ja siirtää jos tarvetta.

Eli jos kiinnostusta, niin mittoja tulee mulle niin piirrän koneella ja kysyn mitä tulis toi laserilla leikkaus maksamaan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...