mick Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Eli samaan syssyyn nyt ku kyselemään on päästy: Kuinkapaljon eroaa 1200 ja 1300 runkomoottorit ulospäin? Entä mitä muita koneita on "looks like" kupla? Nyt on tallissa pari runkomosaa, jotka näyttää aavistuksen erilaisilta keskenään. Onko jotain sivua josta löytyisi VW bokserit esim jonkin tyyppikoodin mukaan? Luultavasti toinen kone on 1300, ja toinen 1500. Mutta sen 1500 koneen mukana tuli laatikossa pytyt ja kannet, jotka on kaukana 1500 koosta. Aivan erimalliset jäähdytysrivatkin, kuin mitä tottunut näkemään. Siis pienemmät on ne pytyt. Ei mitään Deuzin tms siis. .. /lisäys Kuva. - Nuolen kohdassa lohkon päällä on iso pultti. Normaalia? - Ympyrän sisällä on jokin kansi kahdella pultilla. Enpäs ole tuommostakaan ennen nähnyt. Mikä se on, tarkoitus? Ja jeps, siinä on laturinjalka väärinpäin, sen osasin itsekkin tulkita :D /edit: Tulipas iso kuva :/ Pitää rivittää edes tekstit... Quote Link to comment
mick Posted September 24, 2005 Author Share Posted September 24, 2005 Jaa, täältäkös ne löytys? Quote Link to comment
Guest juse Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 - Ympyrän sisällä on jokin kansi kahdella pultilla. Enpäs ole tuommostakaan ennen nähnyt. Mikä se on, tarkoitus? Eikös se oo III-tyypin öljytikunreikä? J. Quote Link to comment
mick Posted September 24, 2005 Author Share Posted September 24, 2005 Kolmostyypin? Eli tuota... Karmann? Mikä on kolmostyyppi? lunttasin hieman toiselta foorumilta: ***** Type 3 ja 4: Keskustelua Notch-, Fastback ja Variant -malleista, sekä 411 ja 412 -malleista. ***** Eli jokin noista? Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 joo noi muut paitsi 411 ja 412 ne on 4tyyppejä ja aivan eri koneella Quote Link to comment
Tomppa Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Heh, Motonetin moottoripukki. Hyvä ja halpa! :) Quote Link to comment
mick Posted September 24, 2005 Author Share Posted September 24, 2005 Heh, Motonetin moottoripukki. Hyvä ja halpa! :) Piti vähän kikkailla itse tuohon kiinnitystä, tuossa on ensimmäinen beta- testi menossa... Tahtoisin saada koneen pukkiin niin, että saa pyöritettyäkin sitä. Vauhtipyörän kanssa... Ilman noita jatkopaloja tulee liian lähelle, eika asennus edes onnistu. Jostain ostettava paksua pyöreää putkea, ja korvattava koko systeemi omatekoisella, johon saa startinkin kiinni :D Quote Link to comment
-MITO- Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Pallon lootasta takaosa ja sit siihen teet lattaraudasta ja sopivasta putkesta kiinnityksen. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 Se "yleisempi" Karmann on ykköstyyppi. Kuvassa etualalla kolmostyyppi, fastback. Quote Link to comment
Racing Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Eli samaan syssyyn nyt ku kyselemään on päästy: Kuinkapaljon eroaa 1200 ja 1300 runkomoottorit ulospäin? Entä mitä muita koneita on "looks like" kupla? Nyt on tallissa pari runkomosaa, jotka näyttää aavistuksen erilaisilta keskenään. Onko jotain sivua josta löytyisi VW bokserit esim jonkin tyyppikoodin mukaan? Luultavasti toinen kone on 1300, ja toinen 1500. Mutta sen 1500 koneen mukana tuli laatikossa pytyt ja kannet, jotka on kaukana 1500 koosta. Aivan erimalliset jäähdytysrivatkin, kuin mitä tottunut näkemään. Siis pienemmät on ne pytyt. Ei mitään Deuzin tms siis. .. /lisäys Kuva. - Nuolen kohdassa lohkon päällä on iso pultti. Normaalia? - Ympyrän sisällä on jokin kansi kahdella pultilla. Enpäs ole tuommostakaan ennen nähnyt. Mikä se on, tarkoitus? Ja jeps, siinä on laturinjalka väärinpäin, sen osasin itsekkin tulkita :D /edit: Tulipas iso kuva :/ Pitää rivittää edes tekstit... Näyttäis ihan joltain Jokkis koneen huohotinsysteemiltä 1200 veiveillä tuo bloki lisäksi hihnapyörä on sorvattu pois keskiön ympäriltä. Lohko on "tehdasuusittu" joskus ja universal malli kaikkiin tyyppeihin ja tuohon tulee typ 3 mallissa öljytikku tuon laipan tilalle. Mulla on ollu noita ainakin puoli tusinaa myöskin tuollaista lohkoa jossa tuo laippa niitä on aikanaan laitettu paljon vissiin. Quote Link to comment
mick Posted September 28, 2005 Author Share Posted September 28, 2005 Tuossa lohkon kyljessä lukee: AS41 28 (VW-logo) 049.161.102A Mitä tuosta voi päätellä? Quote Link to comment
Per Jernström Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 AS41 on materiaali. Toinen mahdollinen on AS21 missä muistaakseni on vähemmän alumiinia. AS41 on jäykempää, mutta AS21 kestää enemmän lämpöä ja on elastisempi. Näin muut pojat netissä ovat kertoneet. Yleinen käsitys lienee että se AS41 lohko on parempi. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 > Yleinen käsitys lienee että se AS41 lohko on parempi. Olen ollut siinä uskossa että AS21 olisi virikoneeseen "parempi" joidenkin mielestä. Mutta varmasti molempia on käytetty menestylsellä. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 ainaki jos puhutaan made in germany lohkoista, on as21 paremmin lämpöä kestävä ja ei mene niin herkästi pois moitoistan jne... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.