jori Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Maalaus hommat on vasta ajankohtaista ens keväänä junikseeni, mutta haussa olisi kuitenkin tummanpunainen väri,volkkarin alkuperäisväri tietenkin. Olen harkinnut Ruby-rediä tai Titian-rediä ja myös Fire vehicle-red on käynyt mielessä. Mutta sattusiko jollain olla kuvia luonnonvalossa näistä väreistä??? Kun noissa värikartoissa niistä ei saa kunnon kuvaa...Ja ylä osa varmaan maalataan Beige-greyllä tai jollain muulla vaaleella värillä. Haluaisin pitää palokunta teemaa yllä kun junis on kuitenkin palokunnan-miehistönkuljetusvaunu:) Quote Link to comment
Guest Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 En halua masentaa mutta, kolme eri kuvaajaa ottaa kolmella eri kameralla kolme eriväristä kuvaa! Kannattaa yrittää päästä katsomaan "luonnossa" itse omin silmin, saat parhaimman käsityksen. Quote Link to comment
jori Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 Niinpä. mutta kyllä se olisi parempi kuin noi väriliuskat:) Quote Link to comment
Kurre Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Niinpä. mutta kyllä se olisi parempi kuin noi väriliuskat:) Tuota tuota. Siis jos väriliuskaa parempi on suuntaan tai toiseen pieleen sävytetty kuva, niin ei muuta kuin photoshop käyttöön. Kuvanhan voi ottaa vaikka valkoisesta junakeulasta. Quote Link to comment
jori Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 no,pääasia olisi että saisi edes jotain suuntaa antavia kuvia. Kun esimerkiksi Samban sivuilla on kuvia joistain autoista joissa on esim.tummanpunaisia värejä, mutta melkein kaikki on suurinpiirtein jotain latolöytöjä joista on väri ruvennut hilseilemään tai on muuten vain likainen ja sontainen. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Siegellackrot (sealing wax red) on alkuperäinen punainen oikeelta aikakaudelta. Tää palovaunu lienee nähtävissä Kuopiossa sopimuksen mukaan: http://koti.mbnet.fi/~jyrkitoi/omatvaunut.htm Quote Link to comment
jori Posted September 27, 2005 Author Share Posted September 27, 2005 Kiitos kuvasta. Ja mun junis on aivan samannäköinen,ikkunatkin on puhkottu tuohon samaan malliin. Paitsi mulla on vinkkarit... Sais kyllä ehkä olla vähän tummempi sävy mutta ei tuo hullumman näköinen olisi,ellei tämä kuva nyt johda harhaan niinkuin on paljon varoiteltu:) Quote Link to comment
Recommended Posts