Jump to content

-72 kuplan lattiamatot


Recommended Posts

Ostin -96 täysin paloiksi kunnostusta varten puretun -72 kuplan (metallinhohtosininen ja monipuolapeltivanteet). Tuon jäämistöstä kaivoin esiin muovipusseihin pakatut lattiaverhoukset ja yritin niitä nyt sitten sovitella talviauto-rojektiin. Muutama kyssäri tietäjälle aiheesta:

 

Tuollainen iso huovan palanen, en keksinyt muuta paikkaa kabiinista kuin takapenkin alle. Palassa on kaksi leikkausta ja noin asetellen leikkaukset asettuvat akun päälle ja mahdollistaisivat jonkinlaisen akkuhuollon koko palaa poistamatta.

 

1. Kuuluuko pala tuohon?

2. Jos kuuluu, niin kuinka sen on tarkoitus tarkalleen tuolla olla?

3. Muut lattialla näkyvät palat ovat ilmeisesti jotain kumimattojen alle kuuluvia lämpöeristeitä? Suomivarustusta vai tehtaalta tullutta?

 

IMG_5290.jpg

 

 

 

4. Mihinkäs nämä kaksi palaa kuuluu? Ovat samanlaiset, toinen eripäin kuvassa kuin toinen ja siitä väriero.

 

IMG_5291.jpg

 

 

 

5. Nämä palat liittynevät hanttarin jalkatukeen? Minulla ei ole moista peltiä kotitallissa, joten en päässyt varmistamaan.

6. Mihin tuo liimalla kiinni ollut on ollut liimattuna? On samaa materiaalia kuin muutkin lattian eristeet.

 

IMG_5297.jpg

Link to comment

Tavismallin seitenkakkosessa on lattialla vaan kumimatot, alla bitumi, joka vedetty kiinni pohjalevyn, että varmana ruostuu alta.

 

Sulla on Ketsa tossa setissä joko itte tehtyjä tai aftermarket mattojuttuja noi lattialle tulevat ja tuo takapenkin paikalle tuleva isopala. Takapenkin alla ei ole mitään alunperin. Sitte on takapaksissa matto joka nousee tulipeltiin ja takaikkunaan asti sekä muotomatot lokarien päällä takana. Etuluukussa on semmoinen pahvi koko matkalle, peittää myös johdot.

 

Tämmösiä muistelisin noista orkkiksista roskiin menneen.

Link to comment

Asia selkeä. Nuo matot ovat aivan liian siististi leikattuja ja rei-itettyjä ollakseen yksittäiskappaleina tehtyjä, eli lienevät sitten jonkinlainen aftermarket setti.

 

Nuo neloset ovat niin puhtaita, että eivät ole voineet olla kuin korkealla ja kuivalla paikalla. Lähinnä sellaisina paikkoina tulee mieleen takapenkin seutu tai etutilan pahvin alunen.

Link to comment
Asia selkeä. Nuo matot ovat aivan liian siististi leikattuja ja rei-itettyjä ollakseen yksittäiskappaleina tehtyjä, eli lienevät sitten jonkinlainen aftermarket setti.

 

Nuo neloset ovat niin puhtaita, että eivät ole voineet olla kuin korkealla ja kuivalla paikalla. Lähinnä sellaisina paikkoina tulee mieleen takapenkin seutu tai etutilan pahvin alunen.

 

Neloset kattoon.

Link to comment

Hyvä huomio WescuM:ltä, katossa on tosiaan ollut tommosia. Näissä ei ollut liimatahroja, joten eivät ole luultavasti katossa olleet.

 

Muistellaas lisää pystärien verhoiluja... Minulla on selkeä mielikuva, että jossain pystärissäni olisi ollut takapenkin selkänojassa hattuhyllylirpake. Eli jos lirpaketta piti ylhäällä kun käänsi selkänojan pystyyn, niin se jäi "hattuhyllyksi" takaikkunalle. Mielestäni tuo hattuhylly oli samaa huopaa kuin muukin takaverhous ja vahvikkeena oli vain samantyylinen pahvi kuin oviverhouksissakin. Yllätyksekseni yhdessäkään varastoni takapenkissäni ei kuitenkaan tuollaista ollut... Muilla havaintoa moisesta?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...