Jump to content

Vasen eturengas sisempänä kuin oikea


Henkar

Recommended Posts

Joo eli tämmöinen pieni pulma tuli vastaan ihan noin itseäni tarkemman kaverin kanssa kupla tallille viedessä. Asiaa jo mietiskelin tuossa projektipuolella mutta kaikki eivät sitä varmastikkaan niin seuraile niin kokeillaan ihan uudella topicilla arpoa.

 

Eli vm. -74 Kuplassa kuskin puolen eturengas on 2-3 senttiä syvemmällä mitä apparin puolen. Tätä kokeiltiin vähän mitan kanssa tarkastella, mutta vielä en keksinyt mistä voisi johtua. Autossa peruspallonnivelkeula uudella akselistolla (ei säätöä) enkä ainenkaan akselistoa vaihtaessa huomannut mitään outoa.


  • [*:1x62s5qk]Lokasuojat ainenkin ovat saman levyiset.
    [*:1x62s5qk]Iskaritolpasta tolpasta koriin on suunnilleen sama matka molemmilla puolilla.
    [*:1x62s5qk]Iskarin yläpäästä lokasuojan laitaan taas löytyy 2 senttiä heittoa
    [*:1x62s5qk]Iskarin yläpäästä renkaan laitaan mitattuna 2-3cm heittoa.
    [*:1x62s5qk] vanteet on identtiset
    [*:1x62s5qk] vanteen laidasta jarrurummun ulokkeeseen sama matka (rummun taakse ei mitattu)

 

Viimeistään selviää varmaan kun pääsen purkamaan renkaat irti ja mittailemaan, mutta otetaan tämä nyt vaikka tämmösenä arvausleikkinä ja oikein arvannut saa virtuaalisen papukaijamerkin.

 

 

Edit. Vuosimalli jne.

Link to comment
Akselin keskipala ei ole kohdallaan ->latat sivussa. Kurkaa onko toisella puolella tukivarren rasvatiivisteet tiukemmalla kuin toisella.

 

Mittee meinaat keskipalalla? Akseli on siis vakioakseli eli ei säädettävä puma tms.

 

Eriparin rapakaaret? Näissä on valmistajien välillä aikamoisia mitta- ja muotopoikkeamia.

 

Keula tuupattu johon? Runko vinossa tai kopan nokka vinossa?

 

Sama offset vanteissa? Varmana? Kokeilitko ristiin?

 

Rapakaaret mittailtiin samanlevyisiksi suhteessa koriin.

 

Keulan on joku joskus hyvinkin voinut kyllä johonkin tuupata, siitä en tarkemmin tiedä. kuinkaan rungon etupäässä en mitään korjauksia huomannut akselin vaihdossa. Mistähän sitä korin linjausta parhaiten erottaisi?

 

Sitten tietysti kysymys tulee mitenkä eroa voi olla iskarin yläpäistä renkaiden laitaan jos kori tai runko olisi vino :D Mutta jos heitto olisi olka-akseleissa, rummuissa tai vanteissa mitenkä iskarin yläpäistä lokasuojen laitaan voisi olla ero.

Link to comment
Akselin keskipala ei ole kohdallaan ->latat sivussa. Kurkaa onko toisella puolella tukivarren rasvatiivisteet tiukemmalla kuin toisella.

 

Mittee meinaat keskipalalla? Akseli on siis vakioakseli eli ei säädettävä puma tms.

 

 

Eli akselin keskellä olevaa palaa meinasin että onko sulla uusi vw akeli tai jälkituotanto vakio.

 

Eli onko sinun tukivarret samalla etäisyydellä akseliputken päästä molemmilla puolilla (puristuuko rasvatiivisteet toisellapuolella enempi putkea vasten kuin toisella).

 

Vaikkakin tuollaista yli 2cm heittoa voi olla vähän vaikea saada tuolta keskipalasta tehtyä.

Link to comment

Minä en ymmärrä miten lokasuojat voi olla saman levyiset, jos korista iskarintolppaan on sama matka, mutta iskaritolpasta lokasuojan laitaan on 2cm eroa.

 

Onko pyörien pystykallistus eli camber -säätö kohdillaan? Jos kallistuskulma ei ole sama renkaan ylä/ala -reunassa voi olla iso heitto.

Link to comment
Minä en ymmärrä miten lokasuojat voi olla saman levyiset, jos korista iskarintolppaan on sama matka, mutta iskaritolpasta lokasuojan laitaan on 2cm eroa.

 

Onko pyörien pystykallistus eli camber -säätö kohdillaan? Jos kallistuskulma ei ole sama renkaan ylä/ala -reunassa voi olla iso heitto.

 

Niin, siinä on kyllä kysymys :D. kori voi tietysti olla sisälokasuojan osalta vähän vaikka minkä muotonen enkä nyt muista mistä kohtaa kaveri sitä mittaili.

Mielestäni pyörät on kyllä samalla tavalla pystyssä molemmat.

 

Pyrin illalla ottamaan aiheesta kuvia ja mittailemaan renkaiden kanssa ja ilman.

Link to comment

No en kehannutkaan ottaa aiheesta kuvia kun totuus paljastui. Joko kaikki saavat papukaijan tai ei kukaan :D

 

Nimittäin renkaissa oli kuin olikin eri ET, meillä on siis näköjään 3 vannetta isommalla ET:llä ja 1 kpl pienemmällä. Mutta silti myös lokasuojat taitavat olla eri profiilia koska korista lokarin reunaan on ero. Kuitenkin myös iskari tornista rummun laitaan on yli sentti heittoa, kuten myös rungon etuosasta iskaritorniin on heittoa sentin luokkaa, mutta just toiseen suuntaan :D

 

Eli renkaan kun kääntikin eri puolille tasaantui ero huomattavasti, ei vaan käynyt mielessä kokeilla kahta saman ET:n vannetta eteen että kuinka pahalta se nyt silmään näyttää.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...