Jump to content

Kolkin tontitus/koneen nosto


Recommended Posts

Mites kun tontitetaan swingi perällinen, niin kuinka paljon laatikkoa pitäis nostaa tai kuinka paljon se juniksen nokkakappale nostaa? Vai riittäkö laatikon vakiokohta että päästään siihen 8 sentin maavaraan, ilman että fillarit ovat aivan lintallaan.

Ja minkäslaisia vanne/rengas yhdistelmiä mahtuu pyörimään/kääntymään?

Link to comment

Kasittääkseni juniksen nokkakappale ei nosta ollenkaan. Sitähän käytetään ovaaleissa uudemman laatikon kanssa, koska etukiinnitys käy suoraan ovaalin runkoon.

 

Perä laskeutuu kolkissa samaan tapaan kuin kuplassa, mulla lyhyillä vetareilla (kuplasta, kolkissa aina pitkät) ja 5,5" sprinteillä pykälä madallettuna hankas 185/65 kumi jonnekin, en tiedä minne, kun kyydissä oli kolme henkeä. Kumin käry oli melkoinen 10 km:n ajon jälkeen. Kahdestaan ajellessa ei oo ollu ongelmia.

 

http://dwl.fi/tipi/muut/notsi/tontitus/ ... 20006.html

 

Karttusilla muistaakseni 2 pykälää ulkoboorista ja 165 kumi pyörii hyvin. Camberi vaan menee aika isoksi.

http://www.dwl.fi/shows/otr2005/cwdata/image017.html

Link to comment

Ei kyllä sä oot käsittäny ihan oikein sen nokka kappalejutun. noin 2" nousee sillä, mut takaraudan joutuu sit askartelemaan ite vastaavaks, jos haluaa et kone on suorassa. Mahtuvuusongelma korissa saattaa tulla kyllä vastaan samalla...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...