-Alex- Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Onko missään painoista tarkempaa tietoa? Olisi kiva laskea auton kokonaispaino muutosten jälkeen, jos ei löydy läheltä puntaripaikkaa. 2003 vuoden vw trends germanlook vertailussa seuraavat painot: -Udo beckerin 1967 T1 2110cc + 4v laatikolla + 15x5,5 peltivanteilla: 807kg -Wilke tuningin 1983 T4 2336cc + 4v laatikolla + 17x7,5-9 aluvanteilla: 898kg -Wittkuhn tuningin 1983 T4 2336cc + 4v laatikolla + 15x5,5-7 aluvanteilla: 778kg -GWD 1974 WBX ilma 2306cc + 4v laatikolla + 15x6-7 aluvanteilla: 878kg -Tafel tuningin 1985 T4 2733cc + 5v berg laatikolla + 16x6-7 aluvanteilla: 907kg -Boxer shop's 1303 1973 T4 2840cc 4v laatikolla + 17x7,5 / 18x8 aluvanteilla: 998kg Voi luoja että toi viimeinen on painava, ansaitsee nimen Möhkö :D Oman auton kohdalta laskenut että: +40 kg turvakehikko +15kg vaihteisto +15kg vanteet ja renkaat +5kg jarrut +10kg moottori -15kg takapenkin poisto -5kg lokasuojat -1kg kapea varapyörä.. :) Quote Link to comment
PZQ Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 (edited) Orkkis manual painoja ready for use: Full tank, icl spare wheel, without driver Splitit ja Ovaalit 730kg. Paksutolpat 760kg. Makaavat 65--> 780kg. Pystärit 68--> 820kg. 71--870kg 73-- 900kg.Möhköt 1302-1303 940kg -Pete- Edited January 9, 2014 by PZQ Quote Link to comment
metake Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Yleisesti tiedetty asiahan on, että vanhemmat kuplat on "paksumpaa ja parempaa" peltiä, näin ainakin usein väitetään. Silti splitit ja ovaalit on 170 kg kevyempiä kuin 70-luvun puolivälin pystärit :) Quote Link to comment
ARTO Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Orkkis manual painoja ready for use: Splitit ja Ovaalit 730kg. Paksutolpat 760kg. Makaavat 65--> 780kg. Pystärit 68--> 820kg. 73-- 900kg.Möhköt 1302-1303 940kg -Pete- Ei ihan noin yksinkertainen totuus painoista, lisäksi eri lähteissä painot kerrottu toisilla luvuilla jne... Paksutolppaisen ja makaavalamppuikäisen 1200 kuplan paino alle 750kg ja mähköjen painot kovalla katolla 900kg nurkilla ja möhköavot lähempänä 950kg painoa. Usaruiskumöhköavo dealer airconditionilla varustettuna menee jo yli 950kg Quote Link to comment
PZQ Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 (edited) Totuus kuitenkin että möhköt on möhköjä, jopa junikset (barni) on kevyempiä :) Huom. Laitoin tehtaan ilmoittaman painon täydellä tankilla + vararengas http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/74beetle/74T1-63.jpg -Pete- Edited January 9, 2014 by PZQ Quote Link to comment
-Alex- Posted January 9, 2014 Author Share Posted January 9, 2014 (edited) Pystärit 68--> 820kg. 71--870kg Mitähän painoa lisäävää on tullut 1971? Vai onko kyse 1302 mallista. http://www.fvwa.fi/kupla/87-kuplan-muutokset-vuosien-varrella Ai niin, sorsat jää pois itellä, eli ehkä -5kg Tafeltuningin 2733cc mexico kupla tässä: http://www.autobild.de/artikel/getunte-kaefer-43341.html Edited January 9, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
SePi Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Mulla on viiskakkosen ja viisysin rekisteriotteissa molemmille omapainot 730 kg. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.