-Alex- Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 (edited) Omiin TP billet kansiin tulee 117mm pitkät T4 venttiilit normi lukkourin, sillä jouset ja lautaset ovat JPM valikoimasta. TI venttiileitä tai muita lautasia ei tule tähän katukoneeseen. Aluksi meinasin laittaa 48x38 venttiilit, mutta sittemmin olen ajatellut 50x40 venttiileitä, isompi parempi, vai onko sittenkään? Tiedän että montakin JPM MSxxx kansilla olevaa konetta penkitetty 245-270hv tehoilla, jopa 46x38 venttiileillä 265hv. Mulla vasta 48mm manleyt hyllyssä - Isompia T4 RST venttileitä en löytänyt kuin Scatin valikoimasta, heillä suurin on 50mm venttiili. Painoero imuventtiileillä karkeasti 3,5%. Kaikki muut liikkuvat vent koneiston osat ovat keveimpiä mitä löytyy. Edited February 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
mikko k Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 En ny muista että minkä kokoinen sun kone on, mutta jos n.2,3L niin sitte 48*38, jos taas tyyliin 2,7-3,5L, niin sitte +50*+40 venat. Jos käyttötarkoitus on all out, niin sitte niin isot kun mahtuu... Mutta tämä tais ehkä eniten olla katukäyttöön? Quote Link to comment
wp Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Sylinterin poraus ratkaisee, tämä lienee 4" eli silloin voi laittaa 50x40 kokoiset jos tila riittää. Tingitään pakoventtiiliin koosta jos on pakko. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 (edited) Eli 2789=86x101.6. Pääasiassa katukäyttöön, "kesäleluksi". Venttiilivälin 46,5mm puolesta mahtuu 50x40 venttiilit. Edited February 2, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
tc125a Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Riippuu paljonko jää välystä sylinterinseinän ja venttiilinlautasen väliin. Ruotsin virittäjäguru Erland Cox, pitää 2-venttiili koneissa ehdottomana miniminä 12% ventiilinlautasen halkaisijasta, ventiilin ja sylinterin välissä. Mutta toisaalta nascar-koneissa ventiilin ja sylinterin väliin jää vähemmän tilaa kuin tuo 12%.Itse veikkaisin että saisit pienemmällä venttiilillä enemmän "swirliä" eli pyöreilyä sylinteriin, jota tarvit kun kyseessä kuitenkin katukone jota ajetaan välikaasulla.Jos ruotsinkieli taipuu niin todella hyvät sivut aiheesta: topplocksverkstan.se Quote Link to comment
-Alex- Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 (edited) Aivan, pitääpä pohtia asiaa tarkemmin. Kansissa on kohtalaisen iso kanava vakiona, imusarja puolella 46,5x36mm ja palotila puolella 42mm. 50x40 venttiilit näyttäis tältä TP:n kansissa: Edited February 2, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 50imu 38pako sehä menis hyvi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.