Jump to content

48x38 vai 50x40 venttiilit


Recommended Posts

Omiin TP billet kansiin tulee 117mm pitkät  T4 venttiilit normi lukkourin, sillä jouset ja lautaset ovat JPM valikoimasta. TI venttiileitä tai muita lautasia ei tule tähän katukoneeseen.

 

Aluksi meinasin laittaa 48x38 venttiilit, mutta sittemmin olen ajatellut 50x40 venttiileitä, isompi parempi, vai onko sittenkään? Tiedän että montakin JPM MSxxx kansilla olevaa konetta penkitetty 245-270hv tehoilla, jopa 46x38 venttiileillä 265hv.

 

 

Mulla vasta 48mm manleyt hyllyssä -  Isompia T4 RST venttileitä en löytänyt kuin Scatin valikoimasta, heillä suurin on 50mm venttiili.

 

Painoero imuventtiileillä karkeasti 3,5%. Kaikki muut liikkuvat vent koneiston osat ovat keveimpiä mitä löytyy.

Edited by -Alex-
Link to comment

Riippuu paljonko jää välystä sylinterinseinän ja venttiilinlautasen väliin. Ruotsin virittäjäguru Erland Cox, pitää 2-venttiili koneissa ehdottomana miniminä 12% ventiilinlautasen halkaisijasta, ventiilin ja sylinterin välissä. Mutta toisaalta nascar-koneissa ventiilin ja sylinterin väliin jää vähemmän tilaa kuin tuo 12%.

Itse veikkaisin että saisit pienemmällä venttiilillä enemmän "swirliä" eli pyöreilyä sylinteriin, jota tarvit kun kyseessä kuitenkin katukone jota ajetaan välikaasulla.

Jos ruotsinkieli taipuu niin todella hyvät sivut aiheesta: topplocksverkstan.se

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...