Guest Protege Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Voisko uskoo, kuulin tälläsen tarinan, että jos kuplalla ajaa 80km/h niin etuakselilla on 5 kiloa painoa. Tämän takia kuplat olisi niin hankalia ajaa kovissa nopeuksissa. Sanoin vaan että juujuu kun en koskaan ole kuullut.. Quote
Guest a-p Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Joo ihan varma juttu. Jos tulee rekka vastaan silloin ni tulee automaattisesti 360. Quote
ARTO Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Näitä kupla kulkee ilman painoa keulassa kuulee niin essoilta kuin shelleiltä. Varataan riittävän iso tuulitunneli ja renkaiden alle vaat ja puhallus päälle, sitten tiedetään. Kummallista kyllä, noihin isosti kovaa kulkeviin kupliin pulttaillaan peräpäähänkin siipiä eli oiskohan kuplan aerodynamiikassa muitakin ongelmia. Quote
PZQ Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 100mph nosto 150lbs, pienempi kuitenkin kun karmann ghiassa=160lbs Dokumenttia vuodelta 1969 :) -Pete- Quote
pihlis Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Kuplien etupainon keventämisestä ns. "riittävässä(mitä se sitten km-lukemaltaan onkaan) vauhdissa" olen kuullut paljonkin tapahtumien iltanuotioilla. Mutta onx kukaan kuullu kuinka Grossraum-junis haukkaa sivuun sivutuulessa? Toissavuonna Mäkistarttiin mennessä tulin reipasta marssivauhtia metsätieltä peltoaukealle, niin voimakas sivupuhuri teki Jartsasta matkustajan hetkessä. Lumi vaan pöllysi tuulilasiin kun mua vietiin kuin metrin mittaa. Seuraavaksi jäsen YR katseli tienvarresta maajussia traktoreineen, joka vetäisi Rohmun pois umpikinoksesta maantien ravista, kun meikämandoliino kaivoi lapiolla penkkaa pienemmäksi ja pohjan alta lumet pois. Silminnäkijä kertoi myös Lorvin(Grossraum) menneen kallellaan kahdella samanpuolen renkaalla kesäaikaan samanlaisessa tilanteessa, vuonna miekka ja tähti... Joten ei se ole tuulesta temmattu tämä junisten lempinimi; Katri Helena. Hänhän lauloi tämän -60/-70 luvun vaihteen listaykkösen; "Minne tuuli kuljettaa..." Että kovin keposiahan nää on olleet aina, niin kuukkelit ja risut :) 1 Quote
Etelän Hetelmä Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Tuskinpa me näitä waunuja harrastetaan niiden ajo-ominaisuuksien takia, heh-he... Tyyppi nelosesta (411 Variant) voin todistaa, että sen ajaminen moottoritienopeuksilla on vähän kuin lentävällä matolla matkaisi. Ei sitä pysty pitämään tarkasti kaistan keskellä; täytyy tyytyä siihen, että pitää sen keskimäärin kaistan keskellä. Kerran kun ylitin Malmö-Kööpenhamina sillan kovassa tuulessa, mua tosissaan pikkuisen pelotti... Tosin raskas lasti etutavaratilassa parantaa ajo-ominaisuuksia tässä mielessä rutkasti. Quote
hpa Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 Kuvassa ajoneuvon perään näytetyn alipaineen poisto jollain takaspoilerin pätkällä auttaa myös jäähdytykseen.Omissa tutkimuksissa alipaine alkaa jo 40 km/ nopeudessa näkyä. Quote
Lasse Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 no samaa se muidenkin ton ikästen vekotusten kanssa. kapeet renkaat, veltto jousitus, ei kallistuksen vakautusta (no joo on joku rauta, ehkä). alustageometriat vähän toiset kuin tänään. mut lujaa sillonkin ajettiin ja jälki oli sen mukaista... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.