Jump to content

Moniurahihnapörä


Recommended Posts

Guest Toheltaja

jos samanlaisen setin teetätät, maksaa varmasti enemmän... Itse en tuohon rahaan lähde tekemään moisille ohjelmaa, hankkimaan materiaaleja/laakereita/hihnaa/anodisointia/lasermerkkausta hihnapyörään ja vielä koneistamaan.

Link to comment

Alihankintaa aika paljon ostaneena voin todeta, että tuollaisen setin jos teetät jossain pajassa ilman suhteita niin, riippuen vähän sisällöstä, hinta alkaa varmaan jostain 600 euron hujakoilta, sillä saapi 20 tuntia koneistusta ja melko seppä saa olla että tuon alle sen tekasee...

Link to comment
että haen pelkkää hihnapyörää joka olisi equalizerin tapainen umpipyörä (ei mitään puolia). Siis equalizeria missä on moniurat V-uran sijaan.

Aivan, ja kun teetät teetä samalla muutama ylimääräinen =)

Minä otan 2 kpl...

Tuo sarja "qualitserilla" olisi asiaa...

V-ura hihna kun tahtoo lennähtää pois paikoiltaan joka toisessa kiihdytyksessä, ei, ei ole hihna löysällä =)

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ei oo kampiraudassa edes normaalikokonen kiila, niin joutuu hihnapyörään höyläämään sen uran.

 

Toimita piirrustukset ja materiaalit, niin ton voi saada järkihintaan. Suunnittelu on aikaavievää ja kallista puuhaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

CAD-kuvat on kelposet joo. Hihnakin on sit mukava olla mukana, niin voi vähän mallailla. Manuaalikoneella kun kuitenkin tulee.

 

Niin ja asteikkoa mie en onnistu tekemään.

Link to comment
Guest Toheltaja

equt moniurahihnalla onnistuu kyllä, jos vanhat V-hihnakoot passaa, saan äkkiä koneistettua muutaman moniurahihnallekin kun annatte hihnan profiilin kulmat ja hammasmäärän.

Link to comment
Guest Toheltaja

jos alan mitoittamaan ja piirtelemään niin siitä menee lisää kuluja :) jos saan valmiit prujut ni homma sujuu vaivatta.

 

Moniurahihniksen hinta hivelee tuossa 75€ huitteilla kappalemääristä riippuen.

Link to comment
Niin siis tarkennetaan sen verran, että haen pelkkää hihnapyörää joka olisi equalizerin tapainen umpipyörä (ei mitään puolia). Siis equalizeria missä on moniurat V-uran sijaan.

 

Uteliaisuuttani, mitä teet tuolla hihnapyörällä? Eli mitä on hihnan "toisessa päässä" ja miten kiristys?

 

t. Mika

Link to comment

Toiseen päähän tulee laturi, ja mahdollisesti jotain "muuta kivaa". Kiristys vähän ton setin tapaan rullalla.

 

Jani, miten haluat mitat? CAD mulla on, mutta mitään CAM softaa valitettavasti ei löydy. Mietin tossa vaan, että jos otan mitat mun romulaarista löytyneen laturipyörän mukaan niin se sopii sit vaan just siihen. Yritän metsästää jostain jonkun edullisen standardikokoisen hihnapyörn laturiin niin voi tehdä sen mukaan jolloin kuka tahansa voi kasata oman setin kun kiinnostusta vaikuttaa olevan.

Link to comment
  • 2 months later...

Alustava kiinnostus aiheeseen myös täältä ilmaistu :)

 

Tarttis saaha 146mm tollane Jappequun tapane pyörä. Pitäs olla sen verta levee et kehälle mahtuis urien viereen lisäks tasajaolla 4 koloa tapeille joista triggaan sit sytkää. Voin muokata piirrustukset tarvittaessa itsekin, cädi kääntyy kyllä. Tällä ei oo mitään kiirettä.

 

Minkä auton laturin hihnapyörän mukaan noi alustavat piirustukset on?

Link to comment

Mulla on original JappeQ joutavana, jos ei mee huutarissa (sunnuntaina loppuu huutokauppa). Kiinnostuneet laittakoot mailia, siinä järjestyksessä aletaan tekemään kauppaa. Ei siis uutta huutokauppaa, vaan hintavaruksella saa ellei se ole ylittynyt Huutarissa.

Link to comment

Artsi, onko sulla sellainen stefa-adapteri vai lohkon reikä jyrsitty suuremmaksi?

 

Mikä mua kiinnostaa on:

1. Jos adapteri, niin paljonko se tulee ulos kun on paikallaan? 7mm stefalla ilmeisesti melkein sentti?

2. Miten lohkoon jyrsitään kätevästi suurempi reikä? Siihen löytyy ilmeisesti joku työkalukin (Gene Berg?).[/u]

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...