P_Valtonen Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Keskikaasariin on jokunen vaihtoehto tehtä vivusto - Pitkällä vaijerilla putsarin kannen läpi - Hitsata suoraan imusarjaan paikat vivustolle. Tässä joka kerta ollu mitotus ongelmat: tuleeko tarpeeksi liikettä suhteessa kaasupolkimeen ja toisaalta tuleeko liike liian nopeasti - Ostaa imari, jossa paikat valmiina vivustolle. Tää ei mua kiinnosta, kun on valmiita imareita yli oamn tarpeen jo valmiina - Tehdä vivusto joka kiinnitetään suoran kaasarin / imusrajan pulteihin kiinni. Tätä olisin nyt metsästämässä. Olisko jollakin kuvaa tommosesta toteutuksesta? Quote Link to comment
-Alex- Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Joskus 18v ikäisenä tein keskikaasarille vivuston että kaasuvaijeri ja vipu kohtasi suht vakiopaikasta - Toimi hyvin, hitsasin imusarjaan vivun akselille holkin jne. :D Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 (edited) Ai? Ale-X on saanu joskus jonkun laitteen valmiiksi asti? :D Ja mitä taas tuleet tähän alkuperäseen aiheeseen, niin Villelle suuri kiitos. Edited April 6, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
-Alex- Posted April 6, 2014 Share Posted April 6, 2014 Vastataanpa yhtä asiallisesti :D Jostain sitä täytyy aloittaa kuplaharrastus, eli vaikka nysväilyllä ja romuilla kikkailua ja osien kierrätyksellä. Sitten pikkuhiljaa tajusin että jos haluaa erottua suomalaisista jokkis / ähtärikupla rakentelijoista, niin kaiken maailman pe-tteri tyyliin nysväys rakennelmat ja kikkailut saa jäädä menneisyyteen :D Höhöhööö! Quote Link to comment
DOODAH Posted April 8, 2014 Share Posted April 8, 2014 mulle jäi vähä tuo villen osuus hämärään. Voisko valaista? Quote Link to comment
mikan Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Puhallinkopan läpi kun tulee putki, jossa vaijeri kulkee. Niin tein sen jatkoksi pitkän putken, jossa 180 asteen mutka. Tämä oli sitten kiinnitetty imusarjaan. Pitkällä vaijerilla sai sitten suoraan kaasuläpän akselin päässä olevaan vipuun kiinni. Toimi monta kesää ja tuhatta kilometriä. t. Mika Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 (edited) mulle jäi vähä tuo villen osuus hämärään. Voisko valaista? Hain ratkasua, jolla jokaiseen Dellorto/Weber + keski-imari laittelta säästysin uniikon vivuston tekemiseltä. Tarve mulla vivusto, joka kiinnittäs samalla kasarin/imarin välisen kiinnityksen hihniksen puolelta. Tämä olis kiinni siis vain noissa em kiinnitys pisteissä. Jäis imarin vivuston hitsaamine kokoaan pois. Tällä vivustogeometria kohdallaan, niin ei tarvia joka kerta sitä alkaa mietimään (ja samaten virranjakajan väistöä) Ville laitto kuvan jossa ko ongelmat ratkastu ihan nätisti. Siitä kyse :) OK? Edited April 11, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
Tero M Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 (edited) Aihe on jo reilu vuoden takaa, mutta itseäkin kiinnostaisi miten keskikaasarin vivuston saisi tehtyä ettei kolise virranjakajaan. Oma tee-se-itse-malli menee turhan läheltä tulpan johtoja. Vaijerin vetäminen puhallinkopan yli CB:n sarjan kanssa ei houkuttele. Vieläköhän rohkenisi kysellä onko tästä kuva olemassa ? Edited June 14, 2015 by Tero M Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.