Jump to content

KKK (KeskiKaasariKikkailua)


Recommended Posts

Keskikaasariin on jokunen vaihtoehto tehtä vivusto

 

- Pitkällä vaijerilla putsarin kannen läpi

 

- Hitsata suoraan imusarjaan paikat vivustolle. Tässä joka kerta ollu mitotus ongelmat: tuleeko tarpeeksi liikettä suhteessa kaasupolkimeen ja toisaalta tuleeko liike liian nopeasti

 

- Ostaa imari, jossa paikat valmiina vivustolle. Tää ei mua kiinnosta, kun on valmiita imareita yli oamn tarpeen jo valmiina

 

- Tehdä vivusto joka kiinnitetään suoran kaasarin / imusrajan pulteihin kiinni. Tätä olisin nyt metsästämässä. Olisko jollakin kuvaa tommosesta toteutuksesta?

Link to comment

Vastataanpa yhtä asiallisesti :D  Jostain sitä täytyy aloittaa kuplaharrastus, eli vaikka nysväilyllä ja romuilla kikkailua ja osien kierrätyksellä. Sitten pikkuhiljaa tajusin että jos haluaa erottua suomalaisista jokkis / ähtärikupla rakentelijoista, niin kaiken maailman pe-tteri   tyyliin nysväys rakennelmat ja kikkailut saa jäädä menneisyyteen :D

 

Höhöhööö!

Link to comment

Puhallinkopan läpi kun tulee putki, jossa vaijeri kulkee. Niin tein sen jatkoksi pitkän putken, jossa 180 asteen mutka. Tämä oli sitten kiinnitetty imusarjaan. Pitkällä vaijerilla sai sitten suoraan kaasuläpän akselin päässä olevaan vipuun kiinni. Toimi monta kesää ja tuhatta kilometriä.

 

t. Mika

Link to comment

mulle jäi vähä tuo villen osuus hämärään. Voisko valaista?

Hain ratkasua, jolla jokaiseen Dellorto/Weber + keski-imari laittelta säästysin uniikon vivuston tekemiseltä.

Tarve mulla vivusto, joka kiinnittäs samalla kasarin/imarin välisen kiinnityksen hihniksen puolelta.

Tämä olis kiinni siis vain noissa em kiinnitys pisteissä. Jäis imarin vivuston hitsaamine kokoaan pois.

Tällä vivustogeometria kohdallaan, niin ei tarvia joka kerta sitä alkaa mietimään (ja samaten virranjakajan väistöä)

 

Ville laitto kuvan jossa ko ongelmat ratkastu ihan nätisti. Siitä kyse :)  OK? 

Edited by P_Valtonen
Link to comment
  • 1 year later...

Aihe on jo reilu vuoden takaa, mutta itseäkin kiinnostaisi miten keskikaasarin vivuston saisi tehtyä ettei kolise virranjakajaan. Oma tee-se-itse-malli menee turhan läheltä tulpan johtoja. Vaijerin vetäminen puhallinkopan yli CB:n sarjan kanssa ei houkuttele.

Vieläköhän rohkenisi kysellä onko tästä kuva olemassa ?

Edited by Tero M
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...