REMI Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Apuva kysellään. Oireet: Kone sammuu kuumana vauhdissa kesken ajon, sitten seuraa puoli minuuttia odottelua tienposkessa ja sen jälkeen pata käynnistyy kuin ei mitään ja taas mennään 50-100 km kunnes sama toistuu. Kone on n. 3000 km rempan jälkeen ajettu Typ1, 1680cc, tupla-40 dellortot, 009-jakaja, uudet tulpat, uusi sähköinen bensapumppu. Tyhjäkäynti 900 ja tasainen. Kiertää hyvin 5000 asti, tehot persdynolla tallessa. Tankki on talven seisonnan jäljiltä nyt kertaalleen tyhjäksi ajettu ja tuoretta 98eetä täynnä. Mikä juttu tämä on? Ennen kuin alan vaihtaa osia niin heittäkää ideoilla. Kiitos. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Mulla oli aikoinaan samoja oireita. Kärjetön sytytys oli herkkä lämmölle. Kun se lämpesi ajossa niin sammutti koneen. Kun vähänkin jäähtyi, pelasi kuin unelma. Quote Link to comment
REMI Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Moi, tässä koneessa ei ole järjetöntä sytkää, ihan normisytkä kärjillä. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 (edited) Kondensaattori entinen... käy ostaa uusi maksaa 2 euro tai jotain, osta samalla 3 niitä. niitä välillä menee, välillä ei. itselläni meni yksi kesä niitä 3. Oireet on juurikin tuonlaiset. Edited April 28, 2014 by Pesone Quote Link to comment
Kurre Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ja ekaks tarkistaa, ettei kärkiväli oo liian pieni Quote Link to comment
REMI Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Roger, kiitos. Eikun kondensaattorikauppaan siis, ja hommaan uudet kärjet samaan syssyyn. Ei vain mene jakeluun miten kone käy kuin kello tyhjäkäynnillä, ottaa myös kierroksia ilman nikotteluja mutta välillä sammuilee. Sakemanni laittanut salaisen reset-napin jonnekin piiloon kun tavoitenopeus on saavutettu?! Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Mulla aikoinaan teki noin kun öljynlämpömittari näytti 120 astetta. 1 tulpanjohto oli kaput. Tosi ei sammunut suoraan vaan alkoi ensin nykiä. Quote Link to comment
Chefe Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Mulla teki rikkonainen puola tuota. Kun kone lämpeni niin auto rupesi nykimään ja sitten sammui. Vähän aikaa luukku auki jäähdettelyä ja matka jatkui. Samalla tavalla kylmänä toimi kuin unelma. Quote Link to comment
multanen Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Käy noihin oireisiin myös leijuva silikonipallo/herne/paperilappunen tankin sisällä. Aattelin kun noinkin pitkän matkan menee niin ei ole täysin varmaa että liittyy lämpenemiseen. Sammumisen tapa kertoo paljon, kondensaattori (+ ehkä muutkin sähköviat) katkoo silleen hyvin terävästi. Bensapula pikkasen loivemmin. Quote Link to comment
SePi Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ja se tankin hengitys tarkastettu? Quote Link to comment
Guest Tuksu Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Puolavialta kuulostaa. Kokeile seuraavan kerran kun temppuilee suihkauttaa kylmäspreytä puolaan. Vai joko on tullut kuntoon? Quote Link to comment
REMI Posted May 9, 2014 Author Share Posted May 9, 2014 Kondensaattori uusi, huomenna tulee ajoa sen verran paljon että selvinnee auttaako. Kiitos vinkeistä, palaan. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Alkoiko rokkaamaan ? Olisi hyvä kirjoittaa mikä poisti vian niin helpottaa kanssaharrastajia Quote Link to comment
REMI Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Ei, teki samaa edelleen. Uusi Boschin sininen puola, uusi kärjetön 009-jakaja, tulpanjohdot ja tulpat hommattu. Ne menee kiinni tällä viikolla, lauantaina olisi tarkoitus päästä Openiin rockaavalla autolla. Palaan. Quote Link to comment
REMI Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Joo, nyt ei sammu eikä muutenkaan oireile, toimii ihan kuin oikea auto :-)) Tästä keissistä ei taida sen kummempaa diagnoosiapua olla muille harrastajille kun vaihdoin siis kaikki sytkäosat kerralla. Ei sammuile enää, tyhjäkäynti on tasainen ja vetää puhtaasti tonnista ylöspäin. Ei se huono ollut aiemminkaan mutta ero on täysin selvä. On se kiva toi volkkari kun se toimii kunnolla. Sain tästä inspiraation viedä laitteen Klaukkalaan Herra Mäkelälle dellujen säätöihin jos velho saisi sen vielä lähemmäksi täydellisyyttä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.