Jump to content

Sammuu ja herää taas


Recommended Posts

Apuva kysellään.

 

Oireet: Kone sammuu kuumana vauhdissa kesken ajon, sitten seuraa puoli minuuttia odottelua tienposkessa ja sen jälkeen pata käynnistyy kuin ei mitään ja taas mennään 50-100 km kunnes sama toistuu.

 

Kone on n. 3000 km rempan jälkeen ajettu Typ1, 1680cc, tupla-40 dellortot, 009-jakaja, uudet tulpat, uusi sähköinen bensapumppu. Tyhjäkäynti 900 ja tasainen. Kiertää hyvin 5000 asti, tehot persdynolla tallessa. Tankki on talven seisonnan jäljiltä nyt kertaalleen tyhjäksi ajettu ja tuoretta 98eetä täynnä.

 

Mikä juttu tämä on? Ennen kuin alan vaihtaa osia niin heittäkää ideoilla.

 

Kiitos.

Link to comment
Guest Pesone

Kondensaattori entinen... käy ostaa uusi maksaa 2 euro tai jotain, osta samalla 3 niitä. niitä välillä menee, välillä ei. itselläni meni yksi kesä niitä 3.

 

Oireet on juurikin tuonlaiset.

Edited by Pesone
Link to comment

Roger, kiitos. Eikun kondensaattorikauppaan siis, ja hommaan uudet kärjet samaan syssyyn.

 

Ei vain mene jakeluun miten kone käy kuin kello tyhjäkäynnillä, ottaa myös kierroksia ilman nikotteluja mutta välillä sammuilee. Sakemanni laittanut salaisen reset-napin jonnekin piiloon kun tavoitenopeus on saavutettu?!

Link to comment

Käy noihin oireisiin myös leijuva silikonipallo/herne/paperilappunen tankin sisällä. Aattelin kun noinkin pitkän matkan menee niin ei ole täysin varmaa että liittyy lämpenemiseen.

 

Sammumisen tapa kertoo paljon, kondensaattori (+ ehkä muutkin sähköviat) katkoo silleen hyvin terävästi. Bensapula pikkasen loivemmin.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ei, teki samaa edelleen. Uusi Boschin sininen puola, uusi kärjetön 009-jakaja, tulpanjohdot ja tulpat hommattu. Ne menee kiinni tällä viikolla, lauantaina olisi tarkoitus päästä Openiin rockaavalla autolla. Palaan.

Link to comment

Joo, nyt ei sammu eikä muutenkaan oireile, toimii ihan kuin oikea auto :-)) Tästä keissistä ei taida sen kummempaa diagnoosiapua olla muille harrastajille kun vaihdoin siis kaikki sytkäosat kerralla. Ei sammuile enää, tyhjäkäynti on tasainen ja vetää puhtaasti tonnista ylöspäin. Ei se huono ollut aiemminkaan mutta ero on täysin selvä. On se kiva toi volkkari kun se toimii kunnolla. Sain tästä inspiraation viedä laitteen Klaukkalaan Herra Mäkelälle dellujen säätöihin jos velho saisi sen vielä lähemmäksi täydellisyyttä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...