Vanskaj Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Pitkään seisseestä kuplan moottorista irroittelin venakoppia, ja eikös toisessa katkennut panta niin, että katkennut jämä jäi sisälle kanteen, eikä pätkä ole niin pitkä jotta voisi tarttua siihen jollain kiinni. Tämä oli ollut jo varmaan edellisessä irroituksessa +10 v sitten jumissa, kun näytti ennen irroitusta että panta oli vääntynyt ja irroituksen jälkeen näki että kopan tiiviste ei istunut ihan täydelliseseti. Ennenkuin alan porailemaan tuota irti niin kertokaapas kokeneemmat vinkkejä. Kone on paikallaan, eli tilaa ei oo edessä paljoa... Quote Link to comment
Anpu Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Hitsaat natsaan mutterin kiinni ja nitkutat pois. Quote Link to comment
Vanskaj Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Tätä mietin, mutta kun ei ole nykyisessä tallissa hitsausmahdollisuutta. Poratessa on riski että tulee reikä ennemmin pehmeään alukanteen, kuin epämääräisen muotoisen pannan jämän päähän... Pitänee siirtää homma siihen kun hitsataan muualla pari muutakin pikkupaikkaa. Tavoite oli saada auto kasaan ja katsastettua mahd pian koneen perushuollon jälkeen, joten harmittava takaisku... Quote Link to comment
Roope Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Tai jos et halua porailla niin osta pultti kopat. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 se kyllä lähtee ihan pistepuikolla naputtelemalla. Quote Link to comment
Vanskaj Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Naputtelin tuota jämää CRC vasaralla ja ohutpäisellä tuurnalla kanssa varmaan puoli tuntia, välillä CRC:tä suihkautellen - Ei mitään muuta vaikutusta kuin että jämän pää alkoi muotoutua... Sen verran pää on näkyvissä että sitä pääsee eri puolilta lyömään, mutta pitäiskö tuota kohtaa yrittää vielä lämmittää, alumiinin lämpölaajeneminenhan on n. tuplat teräkseen verrattuna? Onko riskejä paikallisessa lämmityksessä esim kuumailmapuhaltimella? Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Lämpöö vaan kehiin, tuskin se mihkään hajoo :-) Quote Link to comment
peruskallio Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Ei alumiinia tahdo kovin paikallisesti edes pysty lämmittämään, lämpö leviää kyllä koko kanteen. Ennemmin varmaan ongelma saada sinne tarpeeksi lämpöä kuin se että saisit sen lämmittämällä (ainakaan kuumailmapuhaltimella) rikki. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Vedä rälläkällä pää tasaiseksi ja lyö pistepuikolla keskikohta ja poraa se ulos. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.