Jump to content

CU vaihteisto CJ koneessa ?


Recommended Posts

Posted

Mitäs raati sanoo, remppaanko bussin mukana tulleen CU12078 askin vai kannattaako etsiä tuon tilalle joku type4 CJ koneeseen alunperin tarkoitettu aski ? Onko näissä VW:n laatikoissa nyt mitään suurempia eroja keskenään mitä olisi hyvä ottaa tässä vaiheessa huomioon, esim. välityksien/keston suhteen ?

 

Tuo CU koodilla varustettu aski on tainnut alunperin olla 1600:sen koneen kaverina, jos nyt oikein olen ymmärtänyt. Bussissa on alunperin ollut automaatti ja nähtävästi tilalle on vaihdettu jossain vaiheessa tuo CU aski.  

Posted

002 -vaihteistoissa jollainen siullakin varmaan on, on ollut hyvin vähän vaihtelua lukemani mukaan. 1-2-3 on kaikissa sama, ja nelosessa on marginaalisia eroja. Sit on erikseen "002 5-ripainen" joka on vuosimallia 1975, sen jälkeen tuli ilmeisesti 091-laatikot (6-ripaiset). Nämä 091:t on haluttuja erityisesti uusimmista 70-luvun palliksista koska niissä on vielä kärkikappaleessa vaihteensiirto vs. uudemmissa (tölkeissä) vaihteensiirto kyljessä.

 

ts. öljyt ja painelaakeri vaihtoon -> kovaa ajoa.

 

Puavo

Posted

Toisaaltans jos on väkivahva 2 litran kone niin to CU-laatikon perävälitys on turhan tiheä ainakin maantiekruisailuun. Lähtee tietysti sitten paremmin viivalta.

Tämä CU-laatikko on ilmeisesti "kolmeripainen 091" (esim. vetoakselin stefat on erit kuin 002). Perävälitys ilmeisesti 5.428.

 

Tehtaan valinta (2000cc kone..?) olisi 091 CP, perävälitys vissiin 4.571. Parempi välitys ja paljon vahvempi laatikko mutta tosiaan harvemmin myynnissä.

 

Riippuu täysin niuhotuksen tasosta meneekö laatikko hankintaan, itsellä ei menisi (mutta topikin aloittajalla saattaa mennäkin...).

Posted

Pitäistköhän sitä kokeilla Puavon metodia ;) Jos vaikka vaihtais vain tiivisteet, stefat, kurkkais sisään, putsais koko roskan ja katsois miten toimii. Katsellaan siinä sivussa rempattuja yksilöitä, jos vaikka joltain sattuis löytymään.

 

Veikkaan, että *itun huutamiseksi menee kuitenkin eka paikoilleen asennus ja koe-ajot joten sen jälkeen voi ottaa uusiksi :D

  • 4 weeks later...
Posted

Milläs tuon askin tarkan mallin kykenisin tunnistamaan ? Juuri vetareiden stefoja netistä kattelin ja vaihtoehtoja tuntui olevan useampia.

Posted

Mie tästä lunttasin että tuo CU olis "091" laatikko: http://www.iphpbb.com/foren-archiv/23/1411200/1411160/uebersicht-getriebekennbuchstaben-t2-14850276-30656-1118.html

Siinä saattaa jossain olla koodikin mikä alkaa 091.

 

Semmonen mielikuva 10 vuoden takaa on että 091-laatikoiden vetoakselin stefat on samanlaisia vaikka muuten hyvin erilaisia ovat. Laakkosen marmoritiskillä muistelen tämän kuulleeni.

Ennen vuotta -76 valmistuneet on "002"-laatikoita joissa erilainen stefa. (Automaatissakin olla vielä omansa, en tiiä).

Posted (edited)

Dodiih, löytyihän sieltä koodi 091.301.173

 

Mahtaakohan kaikki 091 lootien tiivistesarjat ja stefat passata kaikkiin vuosimalleihin ? JK:lla on yksi tiiviste bundle mutta siinä lukee vuosimallit 67-75.

 

Uskaltaisikohan tällä stefalla lähteä liikkeelle ?

Edited by KimmoH
Posted

Tuo kai sen on käytävä minkä linkkasit.

 

Yhteenvetona:

- 002 laatikko -68 (-67) omanlaisensa stefa, "one year only". Kolmiripainen laatikko jossa posket kiinni 6 pultilla.

- 002 laatikko 69-76 omanlaisensa (kolmi ja viisiripaiset)

- 091 laatikko 76 - 79 omanlaisensa, sama käy kuusiripaiseen ja kolmeripaiseen versioon.

Posted (edited)

Stefan saa kyllä Suomestakin irtotavarana, mitat ovat 42x72x15

(091 alustanumerosta 216 2 000 001 eteenpäin)

Edited by Anssi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...