Guest freducom Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 (edited) Mitä tämän kuvan kansi kertoo teille kokeneemmille? Kansi ja sylinteri koneistukseen/hiontaan? Venttiileissä ruostepinta, mitä se tarkoittaa? Mitä uusisit? Tekisit? Kaikki kommentit tervetulleita :) Öljyä ilmeisesti vuotanut alapuolelta (tämä syy koneen avaamiseen). P.S. Kuva ylösalaisin. Edited July 14, 2014 by freducom Quote Link to comment
mikan Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Onko tää joku optinen harha, vai harittaako mun silmät? Ihan kuin pakovenat olisi erikokoiset ja toinen tiivistyisi huonosti seetiä vasten. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 seetipinnasta näkee onko vuotanut. Eli venttiili irti. Samalla näkee välyksen. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Ekaksi kansista kurkataan onko ne venttiilien tai ventiilin ja tulpan välistä halki. Jos on niin ei kannata ihan kauheita rahoja hassata halkinaisten kansien kunnostukseen koska kansien hitsaus / täydellinen kunnostus maksaa helposti enemmän kuin uusi kansipari. Jos ei ole halki niin seuraavaksi kannattaa kurkata onko sylinterin tiivistepinnassa ohipuhallusjälkiä eli jos jälki ei ole tasainen ympäriinsä niin se kertoo yleensä vuodosta. Tämän saa fiksattua koneistamossa kuntoon. Mutta jos ei vuotoa ole ollut pytyn reiässä pyörittely hiomatahnan kanssa ennen kokoamista on fiksua pinnan puhdistusta ajatellen. Sitten venoihin eli seuraavaksi tarttisi purkaa ventiilit pois että saat tarkistettua seetit ja ohjurit. Koneistamo kyllä hoitaa tämänkin homman mutta jos itseltä yhtään taitoa löytyy niin homma kannttaa tehdä itse. Ja mitä näihin vehkeisiin tulee niin pytyn ja kannen välinen öljy tulee jostain ihan muualta kuin pytyn ja kannen välistä. Quote Link to comment
multanen Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Itse tekisin silleen että jos moottori on toiminut normaalisti niin laittasin kannen takaisin paikalleen ja jatkaisin ajamista. Peruskorjaan sitten vähintään molemmat kannet kerrallaan tai koko moottorin. Quote Link to comment
Lasse Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 sikäli se öljy voi tulla pytystäkin jos renkaat on morjens. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 sikäli se öljy voi tulla pytystäkin jos renkaat on morjens. Niin no siinätilanteessa kenties ongelman huomaisi myös putkesta tulevasta savusta että ihan kaikki ei ole kunnossa. Quote Link to comment
Lasse Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 no sekin vähä riippuu, on näitä purettu joissa renkaat sulaneet mäntiin tai olleet sentin pätkissä. Ja hyvin on kulkenut kuulemma. Quote Link to comment
Guest freducom Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Vein koneistamolle tänään katsottavaksi. Saavat hioa ja käydä läpi venttiilit ja sylinterit samalla ja katsoa jos ne kannattaa hoitaa kuntoon tai hankkia uudet. Kiitos kommenteista! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.