Guest juse Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Kätevännäköinen koukku suodattimelle, mutta onko negatiivisia kokemuksia eli toimiiko ns. "öljynlämmittimenä"? Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Voi hyvää päivää mikä viritys....! :( (...niin joo tämä vain äkkisen pohdinnan tuloksena tullut vahva epäilys) Varmaan kannattaa kuitenkin harkita suodattimen ripustamista vaikkapa takalokasuojaan puskurinraudasta roikkumaan......on suodatin kiva vaihtaa jne....... Quote Link to comment
Tomppa Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 CB:llä noita on ainakin ollu: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=219 Euroina pari kybää. Ajattelin tollasta itellekin. Pysyis ainakin paikallaan, eikä tuu muita ylimääräisiä härpäkkeitä. Kokemuksia kellään? Aika lähellä putkea se kyllä on. Njoo, letkujenkin veto voi olla mielenkiintoista. Ehkä mä tilaan yhden ja testataan ens vuonna ;) Quote Link to comment
Racing Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Hyväksi havaittu ratkaisu tämä. Quote Link to comment
Guest juse Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Joo siis tarpeellinenhan tuo ei ole, mutta kätevä jos irrottaa moottoria usein...täytyypä vielä funtsia moista. J. Quote Link to comment
Racing Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Millä ihmeellä sen saa edes järkevästi niin että suodatin ei ole pakosarjassa kiinni jne. Mielummin laittaa sitten vaikka suodatinpumpun. 41mm Pakosarjan kanssa en tosin suosittele suodatinpumppua. Quote Link to comment
Tomppa Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Vaikea sanoa kuinka optimimitoilla tuo CB:n käikäle on tehty. Ehkä sellaisen voisi tehdä itse paremmin, jos saisi vietyä kauemmas pakosarjasta. Koneistamalla ei tosin taida saada tuohon hintaan tehtyä, ellei kovasti montaa teetä :) Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 mulla on tommosella koukkukäikäleellä kiinni omani just noin, pakosarjan pulteissa. CSP taisi myydä alumiinisia, tein lattaraudasta kopion kun luotan sen kestävyyteen vähä enemmän. Ei valittamista, hyvä idea, poissa tieltä, eikä ole liian lähellä race käärmeenpesää. Tavallisesta kärmeksestä en mee sanomaan miten osuu. Edit: Niin, etuna vielä se, että kun ottaa tohon filtterijalan josta liittimet sojottaa oikeallepäin, niin pumpulta tuleva letku osuu about suoraan siihen ja klaaraa hienosti molemmat käärmeenpesän putket ilman mutkia. Hitsi ku mul olis hollilla kuva omastani niin ei tarttis yrittää selittää. Jan Quote Link to comment
Guest juse Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 mulla on tommosella koukkukäikäleellä kiinni omani just noin, pakosarjan pulteissa. CSP taisi myydä alumiinisia, tein lattaraudasta kopion kun luotan sen kestävyyteen vähä enemmän. Ei valittamista, hyvä idea, poissa tieltä, eikä ole liian lähellä race käärmeenpesää. Tavallisesta kärmeksestä en mee sanomaan miten osuu. Jan Joo sama homma; ei ton tekemiseen tarvi kun poran ja rälläkän. Mites lämmöt? Saako ranskalaiset rusketuksen tolla? J. Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Ei ole vertailudataa eri sijoituspaikkojen suhteen samasta koneesta, mutta en usko että lämmönsiirtyminen on ongelma käikälettä pitkin eikä putkesta hohkaamalla. Toisaalta mulla on putket teipattu joten en sitä tietäis vaikka oliskin (ilman teippejä). Minusta se vaan tulee niin kauas, ettei haittaa luulisi olevan? Jan Quote Link to comment
-AP- Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Mulla oli taannoin tuollainen kilpurissa, JayCeen alumiininen. Hyvin sopi, hyvin kesti, erinomainen 'persaukisessa' autossa ilman sisälokareita, kun moottori on usein (syystä tai toisesta) pois paikoiltaan. Quote Link to comment
metake Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Näky olevan uusimmassa UltraVW:ssä esittelyssä kupla, jossa oli samanlainen suodattimen ripustustoteutus. Quote Link to comment
Marko Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Voihan tota lämmön siirtymistä rajoittaa samalla tavalla kuin kaasareissa eli pala bakeliittiä väliin. Silloin lämpö siirtyy vain pulttien kautta. Kulmalan toteutus muuten hyvä mutta laittaisin suodattimen pysty asentoon ja apupalalla hiukan alemmaksi niin ajoviima jäähdyttää öljyä jo putsarissa aika tehokkaasti. Quote Link to comment
nalleolut Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 hmm itselleni tulossa takapyörä koteloon kans ö-suodattimen paikka ja ajattelin laittaa sen ihan vaan puskurin pultteihin kiinni! aikani pohdittuani ajattelin pitäisikö / kannattaisiko siihen vääntää esim alumiinista pala suojaamaan suodatinta koska tulee ajettua myös hiekkatietä jossa kivi lentää .... Quote Link to comment
Racing Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Ei mulla ole ainakaan mitään ongelmia eikä jälkiä tullut vaikka on kiviteillä ajettukin. Mä jätin oman suodattimen tuon sisälokasuojan suuntaiseksi sen takia että mun mielestä on tyhmän näköistä kun suodatin törröttää sisälokarista häiritsevästi kun auto on parkissa ja kauempaa katsoo... Quote Link to comment
nalleolut Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 jees! se oli vaan ajatus.... mut aion laittaa silti..... pitää kurkkia jahka vapaat alkaa et miten se sattuu sisälokarien kanssa oleskelemaan! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.