Jump to content

FF Öljynsuodattimen sijoitus


Guest juse

Recommended Posts

Voi hyvää päivää mikä viritys....! :( (...niin joo tämä vain äkkisen pohdinnan tuloksena tullut vahva epäilys)

 

Varmaan kannattaa kuitenkin harkita suodattimen ripustamista vaikkapa takalokasuojaan puskurinraudasta roikkumaan......on suodatin kiva vaihtaa jne.......

Link to comment

mulla on tommosella koukkukäikäleellä kiinni omani just noin, pakosarjan pulteissa. CSP taisi myydä alumiinisia, tein lattaraudasta kopion kun luotan sen kestävyyteen vähä enemmän. Ei valittamista, hyvä idea, poissa tieltä, eikä ole liian lähellä race käärmeenpesää. Tavallisesta kärmeksestä en mee sanomaan miten osuu.

 

Edit: Niin, etuna vielä se, että kun ottaa tohon filtterijalan josta liittimet sojottaa oikeallepäin, niin pumpulta tuleva letku osuu about suoraan siihen ja klaaraa hienosti molemmat käärmeenpesän putket ilman mutkia. Hitsi ku mul olis hollilla kuva omastani niin ei tarttis yrittää selittää.

 

Jan

Link to comment
mulla on tommosella koukkukäikäleellä kiinni omani just noin, pakosarjan pulteissa. CSP taisi myydä alumiinisia, tein lattaraudasta kopion kun luotan sen kestävyyteen vähä enemmän. Ei valittamista, hyvä idea, poissa tieltä, eikä ole liian lähellä race käärmeenpesää. Tavallisesta kärmeksestä en mee sanomaan miten osuu.

 

Jan

 

Joo sama homma; ei ton tekemiseen tarvi kun poran ja rälläkän.

Mites lämmöt? Saako ranskalaiset rusketuksen tolla?

J.

Link to comment

Ei ole vertailudataa eri sijoituspaikkojen suhteen samasta koneesta, mutta en usko että lämmönsiirtyminen on ongelma käikälettä pitkin eikä putkesta hohkaamalla.

Toisaalta mulla on putket teipattu joten en sitä tietäis vaikka oliskin (ilman teippejä). Minusta se vaan tulee niin kauas, ettei haittaa luulisi olevan?

 

Jan

Link to comment

Voihan tota lämmön siirtymistä rajoittaa samalla tavalla kuin kaasareissa eli pala bakeliittiä väliin. Silloin lämpö siirtyy vain pulttien kautta. Kulmalan toteutus muuten hyvä mutta laittaisin suodattimen pysty asentoon ja apupalalla hiukan alemmaksi niin ajoviima jäähdyttää öljyä jo putsarissa aika tehokkaasti.

Link to comment

hmm itselleni tulossa takapyörä koteloon kans ö-suodattimen paikka ja ajattelin laittaa sen ihan vaan puskurin pultteihin kiinni! aikani pohdittuani ajattelin pitäisikö / kannattaisiko siihen vääntää esim alumiinista pala suojaamaan suodatinta koska tulee ajettua myös hiekkatietä jossa kivi lentää ....

Link to comment

Ei mulla ole ainakaan mitään ongelmia eikä jälkiä tullut vaikka on kiviteillä ajettukin. Mä jätin oman suodattimen tuon sisälokasuojan suuntaiseksi sen takia että mun mielestä on tyhmän näköistä kun suodatin törröttää sisälokarista häiritsevästi kun auto on parkissa ja kauempaa katsoo...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...