stamp Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Terve,ajattelin ostaa rantakirpun mutta koppa on tosi huono.Mitä laki sanoo siihen jos ruuvaan siihen jonkun toisen kopan.esim omavalmiste tai kuormaauton hytti.Jos joku voisi tähän vastaa niin olisin erittäin kiitollinen. Quote Link to comment
tolvana Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Mun kirpussa lukee rek.otteessa vwcac ja kusilaitupulkassa kori ferrari dino replica. Luulempa et tota ferrari kopiokoria ei ainakaan saa vaihtaa muuksi, kirppu onkin sit ??? Tosin siinä on korimalli avo niin katollinen koppakin on ??? Quote Link to comment
Jorrma Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Minkäs kuorma-auton hytti siihen on suunnitteilla? Quote Link to comment
stamp Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 Ei ole viellä selvillä.mietin sitä vasta kun saan jotain tietoa.pitää käydä huomenna konttorilla.ajatus on tehdä se itse.voisin sekoittaa siihen myös juniksen keulaosia.Ja luulis että umpikoppa olis paljon turvallisempi kuin vanha hapertunut lasikuitukoppa. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Olettaisin että konttorin kanta on aika selvä. Jos kysyt että voinko vaihtaa kirpun korin tilalle jotain omavalmistetta, niin sanovat ettei voi. Mutta jos tulkiset sitä enemmän niin päin, että katsot rekisteriotteesta merkinnät, että voitko niissä rajoissa "muokata" haluamaasi suuntaan. Siellä varmaan on akseliväli, korin rakenne (umpi/avo) ja ehkä jotain lasikuitumainintaan?. Viranomaisen velvollisuus sitten tulkita jos se on liikaa muokattu? Tai teet bolt-on muutokset. Jos ei kelpaa leimalle niin sitten meni vain harrastelun piikkiin. Vai, löytyyköhän trafilta vanhoja aken lupahakemuksia josta käy ilmi minkä näköinen kirpun kori pitäisi olla? Quote Link to comment
-tipi- Posted November 11, 2014 Share Posted November 11, 2014 Itse olen miettinyt oisko Speedster replikan rakentaminen kirpun pohjalle kivuttomampaa, kuin alkaa lyhentämään runkoa nykysäädösten mukaan. 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 11, 2014 Share Posted November 11, 2014 Kyselin aikoinaan (2v sitten) saako kirppuun turvallisuuteen vedoten laittaa lasikuitu kopan tilalle peltikopan. Haaveena oli lyhennetty typ-1 avona. Vastaus oli yksiseliitteinen, mitään muutoksia joita on otteressa, ei muuteta. Jollei sitten haluta rosenttilaskua uusiksi. Tämä taas merkkaa (kiitos muuttuuneiden sääntöjen) kilpien häipyymistä, kun 50% ei tule enää kasaan. Quote Link to comment
Recommended Posts