Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Öljypumppuna 26mm rattailla oleva schadekin pumppu! Millä ootte tulpannu niitä full flow käyttöön? Vai onko parempi ostaa valmiiks tulpattu? Quote Link to comment
ozone Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Koneistamossa olen kaksi omaa pumppuani käyttänyt, ekalla kerralla laitettiin pieni pakkastulpan tapainen (5€) ja toisella kerralla tehtiin kierre ja siihen kierrettiin tulppa (~10e muistaakseni). Kannattaa ostaa valmiiksi tulpattu, säästyy aikaa ja vaivaa. Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Perhana kun pukki toi uuden pumpun mitä ei oo tulpattu ni kai se pitäs jollain tapaa tulpata sitten! Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 itte olen kierteet vetäny ja tulpannu. Kuplan pyöränpultin kierre tais olla passeli ;) Jan Quote Link to comment
Racing Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 kierretulppa vaan. Mä ostan ainakin tästä edespäin valmiiksi tulpatun. Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Eikai tossa mitään syytä miksei sitä vois samantien tulpata pelkästä lohkosta? Siis muuta syytä ku et kasassa olevaan hankalampaa. Mulla lohko nyt levällään ja ois helpompi siihen päähän tällätä kierre, sen jälkeen kävis kaikki pumputkin. -K- Quote Link to comment
Racing Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Vois ajatella jos tulppaa pelkän lohkon niin keräis painetta lohkon ja pumpun saumakohtaan ja puhaltais ehkä tiivisteistä läpi lohkon sisälle tai ulos... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 No painehan siinä rejässä ja rakosessa on orgiiksessakin. Vuotaa sit lohkon puolelle minkä vuotaa, mutta mitäs se haittaa. Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Ja sama paine siihen kohtaan tulee sieltä full-flow:n paluupuolelta jos tulppaa pelkän pumpun, eri suunnasta vain.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Käytännössä sama paine vallitsee koko järjestelmässä. Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 molemmat pitää tulpata. Jan Quote Link to comment
Guest Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Parempi tietenkin jos molemmat niin ei pääse mistään vuotamaan mutta tuskin tuosta ongelmaa muodostuu jos vaan toisen. Niinkuin Mikakin sano et sama paine siinä liitoskohdassa on vakionakin, joten ainakaan vakiota huonommaks vuoto ei pitäs mennä pelkällä yhellä tulpalla. Quote Link to comment
Racing Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Kyllä pelkällä pumpun tukinnallakin pärjää. En ole ikinä molempia tulpannut. Mikäs idea on muuten laittaa öljyn paluu suodattimelta takimmaisen paineventtiilin tilalle? Joskus noitakin näkee. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 >Kyllä pelkällä pumpun tukinnallakin pärjää. En ole ikinä molempia >tulpannut. Varsinkin rautapumput on hankalia vuotojen suhteen, kun ne ei laajene lämetessään yhtä paljon kuin ympäröivä mag/alu lohko. Eli se liitoskohta elää väkisinkin ja löystyy kuumetessaan. Lisäksi koneistustoleranssit halpispumpuissa on mitä sattuu ja pumpun hole lohkossa nähnyt elämänsaä aikana joskus jopa kymmeniä pajavasaralla asennettuja pumppuja jne.. Ei ihme että vuotoja on. Kun lohkon kanava tulpataan, niin pumpun ympärille ei pääse mistään painetta, vuodot tosi harvinaisia sen jälkeen. >Mikäs idea on muuten laittaa öljyn paluu suodattimelta takimmaisen >paineventtiilin tilalle? Joskus noitakin näkee. Ei tarvitse porata ja kierteyttää lohkoa. Jotkut niin pelkää sitä tai ei osaa tehdä tai ei ole paikkaa tai ei ole varaa koneistamolle viedä tai ei vaan viitsi. Seurauksena öljynjäähdyttimen "paineventtiilisuojaus" katoaa ja jäähdytin näkee täydet paineet. Oltava varovainen sitte sen kanssa varsinkin kylmänä. Jan Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Lämmitellääs vähän vanhaa aihetta... Milläs olette sen lohkon kanavan tukkineet? Pakkasproppuhan olisi helppo ja halpa, mutta se olisi kait hyvä saada kiinni sinne kanavan yläpäähän. Sen takia ettei öljykanavaan muodostuisi sellaista "umpisuolta" johon p*skat ja karstat kerääntyy. Mutta millä sen sinne kiinnitän? Eli tarvii varmaan tehdä kierre kanavaan melkein koko matkalle ja kiertää sinne yläpäähän joku vaarnaruuvi liimalla kiinni? Vai menestyisikö siellä sopivan kokoinen nylonkangen pätkä kiinni liimattuna? Tyylikkäin vaihtoehto olisi koneistaa sinne fullflow-paluuliitoksen yhteyteen pesä jollekin ohutseinäiselle holkille joka tukkisi sen sivulta tulevan reiän. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Itse olen tulpannut pumpun ja lohkonkin jopa, muistaakseni jossain aircooled netin John Connolly sanoi että se ehkä vähän lisää öljynpainetta kun ei paluukierto vuoda pumpun ja lohkon välistä Quote Link to comment
Guest fox racing Posted September 1, 2006 Share Posted September 1, 2006 --------------- Quote Link to comment
Guest fox racing Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 -------------- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Lollage! Kannattaisko kääntää taustapeliä pikkasen niin näkee oikeen syyllisen? Quote Link to comment
Guest fox racing Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 joo tosi hyvä vinkki, noita juuri tarvitaanki, jatka samaa rataa. Quote Link to comment
Guest veewee Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 ketulla vihreä palkokasvi hengityselimessä :) Quote Link to comment
metake Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Sääntö nr. 1: Jos et tiedä mitä teet, älä tee. Sääntö nr. 2: Jos kuitenkin teet, kärsi mahdolliset seuraukset. Sääntö nr. 3: Tehokkain (ja kallein) tapa opetella on kantapään kautta. :D Quote Link to comment
Guest fox racing Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 oisko vielä jotain nerokkaita latteuksia tarjolla ? jos ei tietoo ni laitelkaa jotain näsäviisaita kommentteja tuleen. ja palko kasvit muurten puierettää. Quote Link to comment
Guest juse Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=203692 Noilla tulppaa lohkon pakolliset paikat ja jää vielä pumppuunkin. Tosin kierteiden kanssa voi jollain mennä sormi suuhun. J. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Kannatti taas penkoa vanhoja romulaatikkoja... Löytyi nurkista AC-merkkinen alumiininen suodatinjalka. Oliskohan jostain vanhasta dieselistä kotoisin? On ainakin puolen tuuman öljykanavilla ja kierreliitoksilla. Suodattimen halkaisijakin näyttää ihan sopivalta, aika iso saa olla. Se, mikä asiassa vielä arveluttaa on ohivirtausventtiili, joka tuntuu olevan aika herkästi aukeava. Saahan tuon toki helpolla virityksellä tukkoonkin jos alkaa arveluttamaan. Myös se, että liitokset ovat eri puolilla saattaa tehdä Kuplaan laittamisen vähän konstikkaaksi. Onko olemassa mitään konstia saada selville tuohon sopivaa filtteriä muuten kuin kokeilemalla? Muistaakseni M-Filterin katalookissa ei ole noita mittoja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.