metake Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Muutama kuva siitä miksi kaasaria ei välttämättä kannata soodapuhaltaa, tai jos puhaltaa niin pesee ja puhdistaa se sen jälkeen, hyvin huolellisesti Kuvissa näkyvä kaasari on soodapuhallettu noin kaksi tai kolme vuotta sitten, ollut pienen hetken käytössä ja toimimattomuuden vuoksi vaihdettu pois. Ollut sen jälkeen kuivassa ja lämpimässä tallissa. Quote
Timo Varis Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Jätetty soodat putsaamatta puhallyksen jälkeen? Quote
Kujis Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Pilalla koko kaasari. Minä en ole ymmärtänyt tota soodapuhalluksen käyttöä mihinkään. Olen nähnyt yhden korin joka oli puhallettu miten siinä edes voi maali pysyä vaikka kuinka pesisi tai kotelot jonne ei pääse... Quote
Henkar Posted December 1, 2014 Posted December 1, 2014 Yhdet moottoripyörän kaasarit (4kpl) olen puhaltanut pikkukompuralla, ruokasoodalla, kevät talvesta ulkona eli mahdollisimman huonoissa olosuhteissa ja niistä tuli kyllä oikein hyvät ilman mitään tuollaisia ongelmia. Puhalluksen jälkeen kylläkin puhdistin hyvin ensin ihan vain puhaltamalla ja sitten bräkliinin (jarrucleaneri) kanssa. Laitimmaisten kylkiä kiillottelin kiillotustahnan ja lumpun kanssa, nätit tul. Yhdestä korista olen kuullut myöskin mikä puhallettu ja maalattu joskus ja nyt kuplii maalit pois ja alta valuu soodasontoo. Kuitenkin netistä lukenut vaikka kuinka monesta onnistuneesta hommasta. Neutralisointi ja pesuhan se on hankala kun sopukoita ja kaikenlaisia saumoja on siellä täällä. Quote
metake Posted December 1, 2014 Author Posted December 1, 2014 jep, kuten kirjoitin niin vähintään pitäisi puhdistaa todella huolellisesti puhalluksen jälkeen. Ja tuo kaasari on tosiaan pilalla, kanavat tukossa sen verran tehokkaasti ettei tule enää kalua. Soodalla puhaltaminen on hieman sama kuin puhaltaisi autonsa suolalla, ja jättäisi sen sitten muhimaan koteloihin kosteuden kanssa. Paljon on toki hyviä kohteita soodapuhallukselle, mutta varmasti yhtä paljon niitä huonoja kohteita. Quote
KimmoH Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Tuota ei ole selvästikkään pesty puhalluksen jälkeen. Kaasari on syytä pestä lämpöisellä vedellä kunnolla ja tällöin sooda liukenee kokonaan pois. Quote
seppo mäntykivi Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 kaverilla on outokummussa kuivajääpuhalluslaitteet, on hintavampaa kun soodapuhallus mutta jälki on aikas hyvää. Liikkuva kalusto! http://www.kuivajaapuhdistus.fi/ Quote
Paadre Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Jännää myrkkyä toi sooda. Olis luullu, että bensaan liukenis mutta ei näköjään. Quote
KimmoH Posted December 2, 2014 Posted December 2, 2014 Ei se liukene kuin tarpeeksi lämpöiseen veteen. Pihallakin jos puhaltaa, niin isommat kasat eivät katoa mihinkään sateen mukana vaan kökkööntyvät sillai kivasti pihaa kaunistamaan ;) Keittiön kaapista vain ruokasoodaa lusikkaan ja kokeilemaan raanan alle :) Quote
Mika Heikola Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Kaasari olisi usein varminta puhaltaa purettuna. Silloin puhdistuisi myös sieltä millä on jotain merkitystä. Silti jälkipuhdistuksessa on aina isompi työ kun puhalluksessa. Vakiokaasareissa ei aina ole kaikki helpolla avattavissa, jolloin puhdistus voi olla hankalaa. Esim kiihdytyspumpun takaiskun kuula on jossain vakiokaasareissa tulpatun kanavan sisällä. Virikaasareissa saa kaiken auki. Osa tuon esimerkkikaasarin hapettumista näyttää kyllä ihan tavallisilta mitkä on saatu aikaa ilman soodaakin. Ihan sama tilanne kyllä vaikka ultraäänipesun kanssa. Ellei pesun jälkeen avaa kunnolla ja puhdista ja kuivata, niin sehän on hetken päästä huonompi kuin ennen pesua. Lasikuulalla puhaltaessa syytä varmistaa että kanavatkin on kuivia ennen kuin puhaltaa. Kuivan purun saa kyllä irti kaikkialta. Sama pätee tässä kuin kaikessa muussakin. Parempi olla tekemättä ellei tee kunnolla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.