Jump to content

typ4 kone ja sopiva laatikko?


Recommended Posts

Mikä laatikko kävisi prhaiten T2a:han jossa on ollut typ1 kone ja nyt tulee pari litranen typ4 kone? Haluan pitää typ1 koneen ja laatikon jemmassa, joten akselin koneistus ei tule kysymykseen.

Olen kuullut ja lukenut jostain että T3:sta kävisi kestävä laatikko ja vähän harvempi välitykseltään, noin ajatellen matka-ajoa. Tarkkaa tietoa näistä laatikoista minulla ei ole, joten saisko viisailta vinkkejä? 

Myöskin saatavuus T3 laatikkoon voisi olla parempi. Jos olisi heittää linkkejä hyvin myyntisivustoihin keski-euroopasta, niin ne on tervetulleita.

Budjetti tulee vastaan uuden laatikon hankinnan suhteen.

Link to comment

Haluan pitää typ1 koneen ja laatikon jemmassa, joten akselin koneistus ei tule kysymykseen.

Kytkinakselin vaihtaminen vaihdelaatikkoon on helpohko homma, ehkä 1/2 h - tunti (jos kone on muutenkin irti). Varmaan noin kympillä ostaa toisen akselin varalle.

Yksi helppo ja halpa vaihtoehto jos ei muu onnistu.

Link to comment

Kiitos jo vastauksista. 

Mitenhän tuo vakio 1600 loota kestää vähän piristettyä pari litrasta konetta, jos lähtee tuonne vuoristoo kiipeämään tai vetää vähän kärryä... 

Itsellä ei ole mitään tietoa miten tuo kytkinakseli lähtee irti, toki jos vähän vinkkaa niin voisihan sitten suorittaa sisäänajot vaikka vanhalla lootalla.

Toki modattu kytkinakseli kiinnostaa ;), jos jollain onylimääräisenä.

 

Tuo T3 loota oli myös mielessä, kun oletin että sen saa suht kivuttomasti typ4 koneen jatkeeksi...

 

Pitää ehkä alkaa etsiä tulevaisuutta varten oikea loota.

 

Entäs onko tyyppi 3:sen laatikko kuinka paljon heikompi kuin palliksen loota, kun semmonen lojuu tuossa nurkissa.?

Link to comment

Typ-1 lootassa on sisällä samat rojut 1-2-3-4 vaihteissa palliksessa. Perä jytäkämpi ja hiton paljon tiuhempi.

Kolkin aski 100% sama kuin kuplassa, samaten junis.

Tölkki, siinä taas kaikki rojut sisällä näistä em osista poikkeavat. Vivuston tekeminen haastavaa tai jopa mahdotonta. Toki automaatti olis vaijerivaihtoehtona, mutta kovaa taas ei.

 

Kuplan vakio aski kestää max 120hp koneen varttimaililla vakio osilla (rempattuna)

Joten olipa askisi mikä tahansa sun paritonnisella put-puttelu koneen kaverina, ne kestää maailman tappiin.

 

Jos tarviat Typ-4 mosaasi sopivaa palliksen askia, niin semmonen olis. Malli uudempi, eli kytkinkopassa kiinnikkeen koriin.

Tässä ollu 1700 Typ4 kiinni, jonka trokasin jo eteenpäin. Ex omistajan mukaan purettuna kunnossa olevana.

Mä myyn tän eteenpäin arpakuntosena, niin ei tarvia kuunnella nillitystä, jos joku paikka onkin rikki :)

Hinta sikamainen sata €

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Itsellä ei ole mitään tietoa miten tuo kytkinakseli lähtee irti, toki jos vähän vinkkaa niin voisihan sitten suorittaa sisäänajot vaikka vanhalla lootalla.

-kone pois

-öljyt pois laatikosta

-kytkinkoppa irti laatikosta

-kytkinakselin juuressa oleva lukkorengas irti, jolloin booriholkin voi vetää pois boorien päältä.

 (booriholkissa myös yksi pakin ratas intekroituna)

-kytkinakseli irtoaa nyt vastapäivään pyörittämällä (akseleita yhdistää M7 vaarnaruuvi)

-tilalle T4-tyyppinen kytkinakseli joka on jotain sentin pitempi.

Loput osat takaisin käänteisessä järjestyksessä, ehkä uusi stefa kannattaa laittaa kytkinakselille.

Kytkinkopan tiiviste ja öljytkin kannattaa laittaa uudet.

 

Näin muistelisin menevän, vuosia alkaa tosin jo olla aikaa edelliskerrasta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...