Guest Juissi Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 (edited) Ette te tätä kuitenkaan meinaa uskoa, mutta kerrotaan silti. =) Kuplasta hävis yön aikana Lahden reissun jälkeen jarrut, edelleen on epäselvää miksi, mutta uskoin että sinne olisi päässyt jostakin ilmaa (tai nesteen seassa olisi vettä). Töissä siis tänään ilmaamaan, kunhan auto oli ollut tallissa hetken. Työkaveri pumppasi jarrua ja mä ilmasin. Työpaikan Turkkilainen kaveri (oikeasti mukava ja avulias, mutta ei osaa lukea/kirjoittaa suomea) kaatoi jarrunestettä säiliöön. Aikaisemmin olin ostanut motonetistä öljyä ja jarrunestettä, olivat samannäköisissä purkeissa ja sanoin että ota jarruneste tosta pöydältä. No, oltiin saatu uudet nesteet linjan läpi takapäähän ja aloin ilmaamaan ja ihmettelin, että miten vaahtoaa näin, moottoriöljyä iloisena kaateli säiliöön ja kyseli, että miten sujuu, meneekö hyvin? =D Laitettiin nyt oikeat nesteet moottoriöljyn perään läpi linjan, mutta jarrut edelleen kadoksissa, täytyy yrittää ilmata iltapäivällä uudestaan. Työkaveri lohdutteli, että tuskin tekee mitään pahaa, on kuulemma joskus kuullut, että öljyä voisi hätätilanteessa käyttää, mua vähän arveluttaa, että meneeköhän letkut tai tiivisteet pilalle/turpoaa. No jää nähtäväksi. Tällainen episodi tällä kertaa. =) Kuskinpuolen tupakkaikkuna onneksi on paikallaan ja toimiii hyvin, siitä kiitokset myyjälle. Edited December 29, 2014 by Juissi Quote
Lasse Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 noissa alamäkipolkupyörien hydraulisissa levyjarruissa on riippuen valmistajasta dot4:sta ja atffän oloista öljyä. Että kai se öljykin kävis.... Quote
Guest Juissi Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 No niin, jarrut taas kunnossa, en tiedä mikä alunperin hävitti ne. Valtaosa osista on lähes uusia, ehkä siellä oli joukossa vettä. Öljyt on kuitenkin saatu pois ja tuntuma on hyvä, elän toivossa ettei toi episodi saa mitään turpoamaan tai vuotamaan. Asia selville lähipäivien aikana. =) Quote
Anpu Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 (edited) Öljy toimii, useimmassa traktorissa ei saa käyttää jarrunestettä koska vuotava jarrusylinteri laskisi nesteet perän öljytilaan ja toiseksi jarrusylkän tiivisteet ei kestä jarrunestettä. Edited December 29, 2014 by Anpu Quote
Guest Juissi Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Äsken kävin ajelemassa ja tankkaamassa, hyvin toimi kaikki. Ja eipä ne öljyt siellä kauaa olleet, eli tuskin alkaa turpoamaan. Koitin tuosta googlata ja monessa paikassa sanottiin, että just trktoreihin käy öljy ja joihinkin vanhempiin vempaimiin, uudemmissa ne vissiin aika poikkeuksetta tahtoo turvottaa tiivisteet. Ehkä mulla kävi niin hyvä tuuri, että tiivisteet turpos vaan sopiviksi. =D Tulpatkin vaihdoin uusiin, niin alkoi kylmänäkin kymään kunnolla, yksi pytty siinä välillä arpoi ennen, mut se on jo toinen tarina. Täytyy varmaan huomenna pyytää sitä siivoojaa vaihtamaan moottoriöljyt, meillä olis glykolipurkki siinä ihan hollilla. ;) Quote
metake Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 1-piirinen jarrusylinteri tulee tiensä päähän usein juuri tuolla tavoin, eli yht'äkkiä on vaan ilmaa systeemissä. Ilmaamalla toimii taas jonkun aikaa, sen jälkeen hiukan lyhemmän aikaa ja lyhemmän aikaa ja jossain vaiheessa on sylkyn vaihto edessä. Itsellä alkoi oireet syksyllä ja nyt auto odottaa uutta pääsylinteriä. Quote
Guest Juissi Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Hyvä tiettää, täytynee siis tilailla uusi sylkky, jos vielä jatkaa temppuilua. Noi Aircooledin tarjoamat on vissiin ihan hyviä? Quote
Art_Zi Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 (edited) Ainakin kakspiirinen Aircooledilta ostettu TRWn sylkky oli susi jo uutena...sit ku vaihoin takuuseen uuen ni ei sitäkään saanu kunnolla rokkaan...sit piti kunnostaa vanha orkkis että sai hyvät jarrut :) eli pienellä varauksella kaikkeen uustuotantokamaan :) Edited December 31, 2014 by Art_Zi Quote
Guest Juissi Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Hmm. Käsittääkseni mulla pitäis olla tossa 17mm pääsylinteri, siinä on siis rummut joka kulmassa ja yksipiirinen. Onkohan se tuhoon tuomittu ajatus, jos tohon etsis uudet tiivisteet? Siinähän voi olla vaikka mäntä aivan syöpynyt, mutta kun tuo jokapäiväiväisessä ajossa on niin ei oikein viitsisi purkaa pääsylinteriäkään tutkittavaksi, ellei ole jotain tilalle. =D Quote
Guest Kalsuto Posted January 1, 2015 Posted January 1, 2015 Omaan 1-piiriseen pääsylinteriin hommasin korjaussarjan normaalista varaosaliikkeestä. Hoonasin pääsylinterin siistiksi ja kasasin uusilla tiivisteillä. Hyvin on pelannut nyt kaksi vuotta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.