Guest Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Miten toimiva tuo uudempien 2-venttiililohkojen "takimmainen" paineensäätöventtiili on? Kelasin alkuun jotta pistäisin pumpun kanteen tai lähelle ylipaineventtiilin pitämään ö-paineet kurissa kylmänä. Lohkon oma venttiili tekee kuitenkin samaa, riittääkö se hoitamaan hommaansa riittävän hyvin? Vois kans tietty tutkia voisko sen oman venttiilin kanavia suurentaa mitenkään.. -K- Quote Link to comment
Marko Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Tässä ratkaisu: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=262 Quote Link to comment
Guest Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Joo toi on yksi vaihtoehto mutta hyödyttääkö toi mitään? 1-venalohkoilla varmasti mutta 2-venalohkoissa se lisätty venttiili tekee käytännössä ihan samaa asiaa, eri asia sitten riittääkö sen lohkon venttiilin kanavien koko? Quote Link to comment
Racing Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Mulla on tuo Gene Bergin kansi ja sen laittamisen jälkeen loppui suodattimen tiivisteestä ja jäähdyttimen vuodot kylmänä kaikki, myös 30mm pumpun kanssa. Quote Link to comment
Guest Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 onko sulla 2-venalohko? tiiän et yksvenasissa kylmänä saattaa falskata.. Quote Link to comment
Racing Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Tietysti ja Full Flow suodatus, yksvenaset lentää mun tallilta metallinsulattoon. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Kiitokset tiedosta Kyöstille. Mutta tietääkö joku syytä tähän? onko ne lohkon omat kanavat tosiaan niin ahtaita ettei se lohkon paineventtiili pysty päästämään kylmänä tarpeeksi? Voisko sen lohkon oman ylipainevenan poistokanava ahistaa kun ei luulis että pääkanava ainakaan? Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Full flow kierrossa on ne letkut ja suodatin jo paljon ennen tuota venttiiliä ja ne sieltä tuppaa ensin paukkumaan eli panosta hyviin (lue kalliisiin) letkuihin niin kyllä se toimii. Tietty suodattimen tiiviste on kanssa kovilla. Framin HP-1:sen kanssa ei ole ollut vuoto ongelmia. Toi paine kansi auttaa jus tuossa lähdössä ettei letkut ja suodatin ole niin kovilla. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Noi hyödyt tiedän ja klemmariletkuongelmat. Tietenkin kuplaan laitetaan suodatin jossa on ylipainevena, oli se sit frammi tai manni tai mikä tahansa joka on suunniteltu tohon käyttöön ja toimii. Jos se paine oikeasti pääsee sieltä lohkon kanavan päästä veke niin ei sitä painetta myöskään kasaannu filtteriin eikä liitoksiin. Pohdin lähinnä kuplan öljykanavien ahtautta. Tietäis edes ahistaako noi pääkanavat, filtteri vai se painevenan kanava/itse vena. Quote Link to comment
Racing Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Mann W 719/5 Golf 2 1.6 moottorin suodatin on hyvä sekä full flow:lle että suodatinpumppuun,yksikään ei ole vuotanut kun kaikki on ollut kunnossa eikä tartte maksaa kalleista frameista ainakaan jos enemmän ajaa ja niitä menee useita. Ei toki tarkoita että kestää jos vedät kylmällä koneella startin jälkeen 6500rpm lasissa. Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ei kestänyt mulla 30mm pumpulla. Samoin hengst td tölkin putsarin tiiviste petti. Sen verran on noilla muilla ollu ongelmaa et hukkaan menneillä öljyillä saa frameja pitkäks aikaa, kun öljytilavuus on 7,5l ehtii aika paljon öljyä häipyä ennenkuin näkyy valossa tai mittarissa. Quote Link to comment
Racing Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ainiin unohdin korostaa että GB:n paineventtiilikannen kanssa löytyykös sulta semmonen koneesta? Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ei löydy, vielä. Sellainen on kyllä paketis tos pöydällä ku sais aikaiseksi laittaa kiinni Quote Link to comment
Racing Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 No niin,se selittääkin sitten homman. Itselläkin vuoti tavallisella kannella patruuna tiivisteestä norona maahan kylmänä,lisäksi jäähdyttimen tiivisteet kusi,kaikista näistä "ominaisuuksista" pääsin eroon tuolla. Eipä sillä ei se pihan öljyäminen kovin järkevää ole jos tuntuu että ei kestä,mutta melkeimpä uskaltaisin väittää että tuon laiton jälkee kestää. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 jos pistää vakio koneeseen suodatin pumpun paukkuuko siinäkin filtterit kylmänä?vai tuleeko ongelma vasta virivehkeissä? Quote Link to comment
-MITO- Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Ei oo mulla ainakaan paukkunu kylmänä taikka kuumana 1835cc koneessa. Quote Link to comment
Racing Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 jos pistää vakio koneeseen suodatin pumpun paukkuuko siinäkin filtterit kylmänä?vai tuleeko ongelma vasta virivehkeissä? Mitäs se virittäminen siihen vaikuttaa. Ei suodatinpumpun kanssa ole mitään ongelmia tuon kanssa koskaan ollut. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Mitäs se virittäminen siihen vaikuttaa. Jos viritetään pumppua isommaksi. Ei suodatinpumpun kanssa ole mitään ongelmia tuon kanssa koskaan ollut. On ollut, minä meinasin öljykylvyn saada kun Paven suodatinpumppu posautti suodattimen heti startin jälkeen. Mutta kuka todistaa oliko vika pumpussa, suotimessa vai asentajassa... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Asentajassa olj vika, suodattimen asennuksessa ei käytetty ohjeita vaan väännettiin se mutulla liian löysälle... ja oli siinä ainakin puol metriä marginaalia. Suodatin ei posahtanut vaan se tiiviste muljahti urastaan poies. Kyseessä oli tuolloin halppis-suodatin kun oli halppis-konekin. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Mitäs se virittäminen siihen vaikuttaa. siis kovemmat kierrokset----->kovemmat ö paaineet?kierroksilla siis ja sillon posahtaa jostaan Quote Link to comment
Racing Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Ei ollut 26mm Shadek suodatinpumpulla mulla ainakaan ongelmia kun yhden talven ajoin ja viime kesä meni puoliksi toisessa koneessa vastaavalla jne. Tosin välttämättä se 20w-50 Racing ei oo sitten suositeltavaa talvikäytössä öljynä nollaasteessa jo siirappia.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.