Guest ritariässä Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 aloitetaanpas uus aihe:) tarina yhdestä virikoneprojektista vaikkei oo volkkari, mut kun koneessa on volsun männät, saanen synninpäästön?! kaveri kainuusta rupes päivittämään vanhaa kilpurin konetta. lohko uusiksi, tietty sitä ei juurikaan mittaillut muuta kuin olvipullon kanssa metrin päästä= hyvältä näyttää ja kampura paikalleen jne... sitten ehyt (ihme) aihiokansi osaavalle ruuhkasuomeen. palautui sieltä 219hv imupuolen virtausarvoin ja palotilat oli tiettyjen dekki ym arvojen mukaan mitoitettu. kansi maksoí n. 1500 euroo ja sen mukana tuli uus nokka joka toimii tietyllä puristussuhteella parhaiten jne... sen takii mm männät menee uusintatilaukseen. kannen saavuttua tallille, alkoi kovalla innolla koneen kasaaminen. männät ja kiertokanget otettiin vanhasta koneversiosta ku uusien saapuminen kestää ja kestää. ja hups, vanhat männät tulee uudes lohkossa pikksen liikaa lohkost ylös. näit on jo sorvattu vanhan lohkon aikan ja siel on pieni keskikohoke jäljellä. kaveri viisaana ottaa rälläkän ja hioo männät suurinpiirtein tasaisiksi ja kasaa koneen loppuun. käyntiin lähtee ja hyvin kiertää. mietin vaan, miten hyvin männät tasapainossa ja tuliko sittenkään otettua sopivasti tavaraa jne... viikon päästä oon viisaampi, silloin nähdään kestikö moinen rälläkkäviritelmä kisan loppuun. vähän uhkarohkeeta yli 8000 kiekkaa kiertävän koneen kohdalla. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 alumiinia saa veistää aika paljon pieleen että tulee painoeroa merkittävästi. En usko että se on ongelmana. Männän laen paksuus mietityttää. Toivottavasti kestää. Jan Quote Link to comment
Racing Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Se mullakin tuli mieleen että Ohc 92mm männillä mutta ei voorttin rautakannet mun tietääkseni kovin helpolla hajoa kun tekstissä mainittiin "ehyt (ihme( aihiokansi", Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 seetit niis menee, ku o samaa kansipaskavalua. Yleensä vähänkään harrastavat laittavat niihin irtokamasta seetit ja ohjurit. Jos kansi o kallis ollu ni varmaan o hyvä :) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 äffäläinen esko kyseessä ja kansissa uudistetut istukat ja ohjurit jne... sitä myös mietin, et kuinkahan kovalla kouralla vetässy männänlakee ja onko alumiiniseos ottanu lämpöshokkii= hajoo siit rasituksen alla. Quote Link to comment
Lasse Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Niin jos ne männät on mahlen takosellaiset, niin niiden laki ei ole montaa milliä paksu. No on sitä nähty kuinka foorttilaiseen on hitsattu männän helmat uusiksi kun oli murtunu. Ihan ok näytti kestävän 1,5 bar paineita. No tosin hitsari teki omaansa ja oli aiemminkin hitsannu ja sorvannu. Ei nyt niin tarkkaa voi olla. Quote Link to comment
Racing Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Kuulemma menee volsun mahlet kovimmilla ahdoilla kupille keskeltä. Quote Link to comment
metake Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 Joo ei ne volsun mahlet kestä voortissa tän päivän rallikoneissa (tehokkaissa sellaisissa) vapaasti hengittävinäkään, wisecoo käyttävät... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 11, 2006 Share Posted January 11, 2006 jeps, tästäki koneesta on jo yks sarja tuhottu, kyljistä mukavasti halkeevat. wisecoja siihen nyt ootteleepi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.