Jump to content

Kupla paukkuu ja/tai nykii kiihdyttäessä


Guest TJTJ

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

Mikähän mahtaa olla vikana, kun kupla nykii tai pahimmassa tapauksessa paukkuu kun kiihdytän hiemankin reippaammin? Sama ongelma ilmenee, jos vaihdan isomman vaihteen liian pienillä kierroksilla (alle 2500 rpm)? Kuplassa on uudet tulpat (ngk), tulpan- ja puolanjohdot, uusi puola, uudehko kärjetön virranjakaja (http://www.aircooled.fi/tuote/428/virranjakaja-ignitor-billet-pertronix), eli sähköosat ovat kaikki käytännössä läpikäyty. Kaasutin (http://www.aircooled.fi/tuote/392/kaasutin-34-pict3-t12-15001600cc-airclassic). Auto on 1600cc kuusikymmenluvun puolestavälistä. Mietin, että kannattaisikohan minun hommata ihan perus kärjellinen virranjakaja alipainesäätimellä. Entä onkohan kaasuttimessani jotakin väärin? Lisäviestissä on kuvia, joista toivon asiaan perehtyneempien mahdollisesti havaitsevan jotakin virheellisiä asennuksia tai puutteita.

post-2683-0-50333000-1423832339_thumb.jpg

post-2683-0-73671000-1423832347_thumb.jpg

post-2683-0-66546800-1423832354_thumb.jpg

post-2683-0-16600400-1423832362_thumb.jpg

Edited by TJTJ
Posted

Sanokaa, jos tarvitsette parempia kuvia tai kuvia joistain tietyistä paikoista.

Posted (edited)

Oletko sytkän säätänyt ja mihin arvoon. Ja onko tulpanjohdot oikeissa paikoissa.

Edited by Tanhis
Posted

Alipaineletku ainakin lähtee väärästä kohdasta virranjakajalle. Pitää lähteä tuosta mikä on sivulla ja on nyt tulpattu tuolla letkunpätkällä, ja tuon mistä se nyt lähtee niin sen tulppaat.

Posted

Imusarjan alipainelähtö umpeen (kuuluu vakioputsariin), toi taaksepäin lähtevä letkulähtö umpeen ja jos kerran ei ole alipainejakaja niin myös tuo sivulle lähtevä letku umpeen.

 

Suosittelen vakioilmanpuhdistinta johon kaikki asiaankuuluvat letkut ja putket kiinni, lisäks vakio alipainejakaja toimis varmaan parhaiten.

Posted

Niin ja tuosta suotimesta vielä niin oletko öljynnyt sen ennen käyttöä ja jos et liitä siihen huohottimelta tulevaa putkea niin kannattaisi sen alla oleva putkilähtö tukkia kanssa.

Posted (edited)

Vakiokaasutin vaatii esilämmitysilmaa.Moottori pitäisi saada normaalilämpöiseksi.Ennakkokäyrä riippuu jousista, vakiokaasuttimeen sopivista ei tietoa.Kiertoilmakaasuttimen säätö mekaanisen jakajan kanssa voi onnistua tai sitten ei.Perussäätöohje löytynee haulla.Joutokäynnin saaminen riittävän pieneksi voi edelyttää miinusmerkkistä sytytysennakkoa (retard).Tuota varten on toinen alipaineulostulokin kaasuttimeen tehty. Aluksi yleensä lisätään kiihdytyspumpun tuottoa. Säätöihin pääseminen voi vaatia kaasuläpän reiän sulkemisen.Tuon tyyppisestä bensapumpusta voi tulla liikaa painetta.Itse tympäännyin tällaisiin kokeiluihin ja päädyin vakiojakajaan ja bensapumppuun. 

Edited by hpa

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...