Guest TJTJ Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 (edited) Hei! Mikähän mahtaa olla vikana, kun kupla nykii tai pahimmassa tapauksessa paukkuu kun kiihdytän hiemankin reippaammin? Sama ongelma ilmenee, jos vaihdan isomman vaihteen liian pienillä kierroksilla (alle 2500 rpm)? Kuplassa on uudet tulpat (ngk), tulpan- ja puolanjohdot, uusi puola, uudehko kärjetön virranjakaja (http://www.aircooled.fi/tuote/428/virranjakaja-ignitor-billet-pertronix), eli sähköosat ovat kaikki käytännössä läpikäyty. Kaasutin (http://www.aircooled.fi/tuote/392/kaasutin-34-pict3-t12-15001600cc-airclassic). Auto on 1600cc kuusikymmenluvun puolestavälistä. Mietin, että kannattaisikohan minun hommata ihan perus kärjellinen virranjakaja alipainesäätimellä. Entä onkohan kaasuttimessani jotakin väärin? Lisäviestissä on kuvia, joista toivon asiaan perehtyneempien mahdollisesti havaitsevan jotakin virheellisiä asennuksia tai puutteita. Edited February 13, 2015 by TJTJ Quote
Guest TJTJ Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Sanokaa, jos tarvitsette parempia kuvia tai kuvia joistain tietyistä paikoista. Quote
Tanhis Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 (edited) Oletko sytkän säätänyt ja mihin arvoon. Ja onko tulpanjohdot oikeissa paikoissa. Edited February 13, 2015 by Tanhis Quote
metake Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Alipaineletku ainakin lähtee väärästä kohdasta virranjakajalle. Pitää lähteä tuosta mikä on sivulla ja on nyt tulpattu tuolla letkunpätkällä, ja tuon mistä se nyt lähtee niin sen tulppaat. Quote
Tanhis Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Öö mihis toi alipaineletku menee kun virranjakaja on alipaineeton. Imariin? Quote
NordBling Posted February 16, 2015 Posted February 16, 2015 Imusarjan alipainelähtö umpeen (kuuluu vakioputsariin), toi taaksepäin lähtevä letkulähtö umpeen ja jos kerran ei ole alipainejakaja niin myös tuo sivulle lähtevä letku umpeen. Suosittelen vakioilmanpuhdistinta johon kaikki asiaankuuluvat letkut ja putket kiinni, lisäks vakio alipainejakaja toimis varmaan parhaiten. Quote
Tanhis Posted February 16, 2015 Posted February 16, 2015 Niin ja tuosta suotimesta vielä niin oletko öljynnyt sen ennen käyttöä ja jos et liitä siihen huohottimelta tulevaa putkea niin kannattaisi sen alla oleva putkilähtö tukkia kanssa. Quote
hpa Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 (edited) Vakiokaasutin vaatii esilämmitysilmaa.Moottori pitäisi saada normaalilämpöiseksi.Ennakkokäyrä riippuu jousista, vakiokaasuttimeen sopivista ei tietoa.Kiertoilmakaasuttimen säätö mekaanisen jakajan kanssa voi onnistua tai sitten ei.Perussäätöohje löytynee haulla.Joutokäynnin saaminen riittävän pieneksi voi edelyttää miinusmerkkistä sytytysennakkoa (retard).Tuota varten on toinen alipaineulostulokin kaasuttimeen tehty. Aluksi yleensä lisätään kiihdytyspumpun tuottoa. Säätöihin pääseminen voi vaatia kaasuläpän reiän sulkemisen.Tuon tyyppisestä bensapumpusta voi tulla liikaa painetta.Itse tympäännyin tällaisiin kokeiluihin ja päädyin vakiojakajaan ja bensapumppuun. Edited February 21, 2015 by hpa Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.