UltraVW Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 (edited) Elikkäs nykyiset rummut ovat tulleet tiensä päähän, hillittömät kynnykset. Nyt pitäisis hommata uudet. Onko väliä mistä ne hommaa vai tuleeko kaikki rummut samasta tehtaasta? Csp myy sebron rumpuja 90e hintaan, muita saa noin 50:llä. Onko sebrot hintansa väärti? Kokemuksia? Sileistä 5p rummuista kyse. Edited February 20, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
Kurre Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Jos max. dia ei ylity, sorvauttaisin pinnat suoriksi ja pyöreiksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Pykälän voi myös rälläkällä poistaa jos rumpu ei ole soikea ja kulutusvaraa löytyy vielä. Tietty sorvaus on se oikea tapa tehdä homma. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 27, 2015 Author Share Posted February 27, 2015 Rummut on mielstäni aivan finaalissa, jarrut ottaa juuri ja juuri kiinni, säädöt tapissaan eikä kengät ole lähelläkään loppu Quote Link to comment
metake Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Rummut on mielstäni aivan finaalissa, jarrut ottaa juuri ja juuri kiinni, säädöt tapissaan eikä kengät ole lähelläkään loppu Mulla on tullut vastaan tarvikekenkiä joissa päät ovat liian lyhyet. Ratkaisin ongelman hitsaamalla kumpaankin päähän hiukan lisää tavaraa ja alkoivat toimia. Kannattaa mitata rumpu, että onko oikeasti max. halkaisija lähellä tai ylitetty, vai onko vikana huonolaatuiset tarvikekengät. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2015 Share Posted February 27, 2015 Niin ja kengät on fiksua kurkata rummun pintaan ennen asennusta että kuinka hakoteillä kengän halkaisija on rumpuun nähden. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Niin no noi on orggisrummut auton alkuperäiset ja viimeksi kengät vaihdettu vuos pari sitten ja autolla on ajettu 160000 km. Nyt kun säätelin taas jarruja leimalle, käy edellä mainittu. Paljon saa olla max halkaisija että kannattaa sorvata? Josko noi vois vielä sorvauttaa? Quote Link to comment
UltraVW Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Lisäkysymys oliko niin että -65 kuplassa on takana 40mm leveet rummut? -65 oli viimeinen sileällä rummulla, -66 on jo kukkarummut? Quote Link to comment
metake Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 (edited) 5-pulttiset kuplat aina 30 mm:n takahihnoilla. Edit: Jarrupinta rummussa on kyllä n. 40 mm mutta jarrukengät kuuluu olla 30 mm. Edited February 28, 2015 by metake Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 231,5 kertoo vanha whitout guesswork manuaaki kulumisrajaksi. http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1965withoutguesswork/1965withouguesswork.pdf Quote Link to comment
UltraVW Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Tämä selvä ,kiitos! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.