VW-63 Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 (edited) Ajatuksena olisi tehdä vakiokuorisen T1:n laatikon pohjaan pituussuuntaiset vahvikelataat magnesium levystä/latasta. Rancho ja Weddle ainakin näyttävät myyvän valmiiksi leikatuja vahvikepaloja, mutta löytyisiköhän noita jostain lätäkön tältä puolen? https://weddleindustries.com/products/1000287/1001998 Magnesiumlevyä/lattaa tuntuu muutenkin olevan erittäin hankala löytää, ja nekin paikat mistäs sitä saa tilattua niin hinnoittelavat pienet määrät moninkertaisesti yli kohtuuden rajojen. Onko joku kokeillut hitsata laatikkoon magnesiumilla seostettua alumiinlevyä "sekaliitoksena"? Voisiko onnistua? Edited February 25, 2015 by VW-63 Quote Link to comment
PZQ Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Onko tämä vaihtoehto pois suljettu? http://vwparts.aircooled.net/VW-Rhino-Transmission-Case-Aluminum-081-301-513-p/081-301-513-al.htm -Pete- Quote Link to comment
VW-63 Posted February 25, 2015 Author Share Posted February 25, 2015 (edited) Onko tämä vaihtoehto pois suljettu? http://vwparts.aircooled.net/VW-Rhino-Transmission-Case-Aluminum-081-301-513-p/081-301-513-al.htm -Pete- Ei ole pois suljettu vaihtoehto, mutta ei tuossakan ole valmiina vahvistuksia perän alapuolella, joten askartelemaan joutuisi. Vai onko tuo laatikko niin kestävä, ettei vahvistuksia tarvita? P.S. Ruotsista löytyi levytavarasta leikattua palaa kohtuu hinnalla, mutta muutkin vaihtoehdot ovat edelleen tervetulleita. Edited February 25, 2015 by VW-63 Quote Link to comment
PZQ Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Itseäkin kiinnostaisi tieto, millä tehoilla "reino" tai orkkis kuoret korkkaa ilman gussetteja. Ja riittääkö vahvistukseksi pelkkä billet poski? -Pete- Quote Link to comment
Tutkija Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Rhino kuoret kestää ainakin 220kw ja 350nm autocrossissa. 1 Quote Link to comment
VW-63 Posted February 26, 2015 Author Share Posted February 26, 2015 Itseäkin kiinnostaisi tieto, millä tehoilla "reino" tai orkkis kuoret korkkaa ilman gussetteja. Ja riittääkö vahvistukseksi pelkkä billet poski? -Pete- Nuo tiedot kiinnostaisi minuakin. Tarkkoja arvoja ei tosin voi olla olemassa, kun mm. renkaan pito vaikuttaa oleellisesti perässä syntyviin voimiin. Kun käyttötarkoituskin on selvillä niin siitä voi jo jotain päätellä, kuten tuossa Tutkijan viestissä. Onko joku joskus nähnyt rikkoutunutta sivuposkea? Yhdessa GB artikkelissa oli juttua vahvemman sivuposken tarpeellisuudesta ja siinä päädyttiin laittamaan vain gussetit laatikon alle. Jos vakio sivuposki antaisi myöten niin ei se minun järkeilyn mukaan laatikkoa katkaise vaan rikkoo pinionin/lautasen hampaat. Quote Link to comment
Tutkija Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Volsun orkkis peränvälityksen kesto tulee aiemmin vastaan kuin kuorien hajoaminen. Peränvälitykset alkaa crossissa hajoamaan jo noin 160kw ja 250nm kohdilla. Quote Link to comment
VW-63 Posted February 26, 2015 Author Share Posted February 26, 2015 Volsun orkkis peränvälityksen kesto tulee aiemmin vastaan kuin kuorien hajoaminen. Peränvälitykset alkaa crossissa hajoamaan jo noin 160kw ja 250nm kohdilla. Onko noissa särjetyissä välityksissä ollut vakio vai vahvempi sivuposki? Käykö siinä niin kuin edellä arvelin, että poski antaa ensin myöten vai johtuuko rikkoutuminen siitä, että hampaiden kestävyys ei enää riitä? Quote Link to comment
Tutkija Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 (edited) Vahvistetulla alumiiniposkilevyllä raja on tuossa 160kw nurkilla teräksisellä poskilevyllä päästään sitten tuonne 220kw nurkille. Eli poskilevy antaa myöten sekä hampaat vaan ei yksinkertaisesti kestä lisääntynyttä tehoa ja iskukuormituksia mitä niihin crossissa tulee. Tasaisella kuormituksella kestää paljon enempikin. Edited February 26, 2015 by Tutkija Quote Link to comment
-Alex- Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Thesambasta luettua että jos saa läpipultattua rhino kuoriin kaksi alumiiniposkilevyä niin se pidentää kestoikää. Quote Link to comment
VW-63 Posted February 26, 2015 Author Share Posted February 26, 2015 Thesambasta luettua että jos saa läpipultattua rhino kuoriin kaksi alumiiniposkilevyä niin se pidentää kestoikää. Tuonkin tarpeellisuudesta löytyy kahdenlaista koulukuntaa. Onko joku oikeasti saanut posken kiinntityspulteista/kuoresta kierteet korkkaamaan, siten että kierteen pettäminen olisi ollut vaurion aiheuttaja ja läpipultilla olisi voitu ko. tapauksessa estää vahinko? Quote Link to comment
PZQ Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Rhino kuoressa on valmiina läpipultti(t) -Pete- Quote Link to comment
-Alex- Posted February 26, 2015 Share Posted February 26, 2015 Valmiina siis läpipulttireijät. Minun mielestä tuo on hyvä ratkaisu, jos vaan sivukannet ovat tarpeeksi vahvaa tekoa. Quote Link to comment
PZQ Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 (edited) Löytyykö Tutkijalta tietoa crossilaatikon ulkopuolisesta poskilaakeroinnista? -Pete- Edited March 1, 2015 by PZQ Quote Link to comment
Tutkija Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Joskus nähnyt sellaisenkin toteutuksen mut mun mielestä ei vaivan arvoinen. Kestävyys tuskin parempi kuin teräksisellä poskilevyllä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.