Jump to content

rumpujen sorvaus


UltraVW

Recommended Posts

Eli kannattaako sorvata 40 vuotta vanhoja rumpuja.Täristää aika sikana vaikka uudet kengät.Pieni kynnys on on myöskin rumpuihin syntynyt.

Niin ja mitähän kyseinen operaatio maksaa ja pitääkö kengät pinnottaa paksummiksi???Eli riittääköhän säätövara ja mihin asti?Eli paljon voi sorvata?

Link to comment
Guest Toheltaja

jos ulkopinta on ok, ja vetarin reikä ei ole nylppääntynyt vituiks, mie oon sorvannut noita kympin kappale kärkien välissä. Toistaiseksi ei ole valitettu heittämisistä, joita väkisin jää käytettyihin, ku jännitykset muuttuu sorvatessa / sen jälkeen.

 

Jos rummut o kierot jo valmiiks, ei niistä yleensä parempia saada. Joskus oon oikonut vetarin kiinnityspinnat, sekä vanteen kiinnityspinnan että jarrupinnan, ja homma on onnistunut. Työmäärään nähden ei kannata.

Link to comment
Oliko kallis operaatio ja tarviko kenkiä pinnottaa?

 

Uusilla kengillä toimi ok. Hintaa en muista, kun samassa yhteydessä rummusta otettiin muutenkin siivu pois jotta vetarit saatiin kiinni ja lisäksi tehtiin säätöreikä kenkien säätöä varten.

 

t. Mika

Link to comment
Guest ritariässä

näyttäs sorvatutkin rummut toimivan, esim mun triplessä usassa ´96 sorvattu kaikki orkkisrummut ja sen jälkeen oon ajanu suomessa noin 25000km ja ei oo tarvinnu taistella täristävien jarrujen kaa , eikä oo myöskään tarvinnu kenkiä säädellä yhtään.

Link to comment
Ja sit ku solvataan noita rumpuja, niin kengat täytyy tietysti muokata uudelle säteelle sopiviksi, että koko kitkapinta ottaa tasaisesti kiinni eikä hihnat kulu vain toisesta päästä.

 

"Turha tarkkuus teknisissä asioissa on taitamattomuutta?"

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...