UltraVW Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Eli kannattaako sorvata 40 vuotta vanhoja rumpuja.Täristää aika sikana vaikka uudet kengät.Pieni kynnys on on myöskin rumpuihin syntynyt. Niin ja mitähän kyseinen operaatio maksaa ja pitääkö kengät pinnottaa paksummiksi???Eli riittääköhän säätövara ja mihin asti?Eli paljon voi sorvata? Quote Link to comment
-AP- Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Jos sorvauksen teettää ostotyönä, lienee edullisempaa ostaa uudet rummut? Itse olen saanut sorvatun rummun soikeaksi yhdellä reippaammalla jarrutuspolkaisulla, materiaali menee liian ohueksi. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Epäilyttää vaan miten nuo brassi/kiinan yms. kopiorummut sitten sitä jarrutteluja kestää.Eli käykö sama myös niille ?Ekasta polkasusta kieroks? Tarttis vielä olla 5 pultin rummut Quote Link to comment
mikan Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Mun 39(?) vuotta vanhat rummut on ainakin kestäneet hyvin sorvattuna. t. Mika Quote Link to comment
UltraVW Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Oliko kallis operaatio ja tarviko kenkiä pinnottaa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 jos ulkopinta on ok, ja vetarin reikä ei ole nylppääntynyt vituiks, mie oon sorvannut noita kympin kappale kärkien välissä. Toistaiseksi ei ole valitettu heittämisistä, joita väkisin jää käytettyihin, ku jännitykset muuttuu sorvatessa / sen jälkeen. Jos rummut o kierot jo valmiiks, ei niistä yleensä parempia saada. Joskus oon oikonut vetarin kiinnityspinnat, sekä vanteen kiinnityspinnan että jarrupinnan, ja homma on onnistunut. Työmäärään nähden ei kannata. Quote Link to comment
mikan Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Oliko kallis operaatio ja tarviko kenkiä pinnottaa? Uusilla kengillä toimi ok. Hintaa en muista, kun samassa yhteydessä rummusta otettiin muutenkin siivu pois jotta vetarit saatiin kiinni ja lisäksi tehtiin säätöreikä kenkien säätöä varten. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ja sit ku solvataan noita rumpuja, niin kengat täytyy tietysti muokata uudelle säteelle sopiviksi, että koko kitkapinta ottaa tasaisesti kiinni eikä hihnat kulu vain toisesta päästä. Quote Link to comment
-Puide- Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Mites tää tapahtuu??? Jarruttelemalla paljon? =D -MP- Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 näyttäs sorvatutkin rummut toimivan, esim mun triplessä usassa ´96 sorvattu kaikki orkkisrummut ja sen jälkeen oon ajanu suomessa noin 25000km ja ei oo tarvinnu taistella täristävien jarrujen kaa , eikä oo myöskään tarvinnu kenkiä säädellä yhtään. Quote Link to comment
UltraVW Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 Mielummin sorvais juu noi vanhat orkkikset kun ostais jotkut ping pong rummut jotka sit saa sorvata heti ens kesänä. Nyt vaan sorvaria ettimään... Quote Link to comment
mikan Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ja sit ku solvataan noita rumpuja, niin kengat täytyy tietysti muokata uudelle säteelle sopiviksi, että koko kitkapinta ottaa tasaisesti kiinni eikä hihnat kulu vain toisesta päästä. "Turha tarkkuus teknisissä asioissa on taitamattomuutta?" t. Mika Quote Link to comment
joksa Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 "Turha tarkkuus teknisissä asioissa on taitamattomuutta?" Juu, ei sillä ammuta. Quote Link to comment
Lasse Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Niin joo pistää sinne sit vaikka porssen jarrut ku ei pysähdy. Kengittämällä saadaan rumpujarrukin toimimaan oikein ja pitämään hyvin. Tampereella esim. Jarrusuutari tekee noin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.