UltraVW Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 (edited) Eli minulla pari noita nyt 1385cc yksreikäkoneessa kiinni, koneessa w100 nokka ja portatut kannet sekä kärmes. Tyhjää käy hyvin ja keskialue toimii myös, pintakaasulla ajaessa myös nätisti. Kun polkaisee kaasun pohjaan rupeaa jotenkin rötöömään ihan kuin tukehtuis ja pitää houkutella kiekat ylös? Auto on menossa penkkiin mutta olisi jees saada säädöt edes sinnepäin ennen sitä. Pääsuuttimet nyt 140 seosputki/ilma 180 ja tyhjä 55 sisäkurkut 26. Lueskelin internetin ihmeellisestä maailmasta että, sisäkurkut pitäisi olla 1300-1500cc koneessa 28, tyhjä 50 ,pääsuuttimet 140 ja seosputki/ilma 180. Mihinkähän suuntaan noita nyt rupeis jumppaamaan? Niin ja sisäkurkkut 28 jos jollain pyörii nurkissa ostan pois tai tietoa mistä löytää, vaihdossa 23 tai 26 kurkut ? Voiko tuo johtua liian pienistä sisäkurkuista vai onko muut/mitkä suuttimet persiillään? Kiitos jo etukäteen! Edited July 29, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
metake Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Toimiiko kiihdytyspumput? Ja paljonko on sytkäennakko? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 (edited) Kaasarit rempattu joten pitäis toimia, ennakko 009:llä 32! Edited July 29, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
metake Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Jotenkin kuitenkin vaikuttais että ei saa tarpeeksi bensaa kun läpät aukeaa kunnolla. Saikos noissa kaasareissa kiihdytyspumppuja jotenkin säädettyä? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Niin taitaa olla! Täytyy tutkia asiaa! Quote Link to comment
x-pj Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Kaasarit rempattu joten pitäis toimia, ennakko 009:llä 32! Kiihdytyspumpun toimintaa saattaa haitata kiinnijuuttuneet kuulat kanavissa. Siellä on kaksi kuulaa joiden molempien pitää liikkua. Normi putsaus ja kalvojen vaihto ei välttämättä tuohon riitä. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Tämäkin kävi mielessä, aikoinaan putsailin huolella mutta kaasarit seisseet monta vuotta tuon jälkeen eli jumissa ne voivat olla? Saakohan niitä ropattua millään luikkeelle? Quote Link to comment
x-pj Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Siellä on kaksi kuulaa. Toinen on kiihdytyspumpun imupuolella eli kohokammion ja pumpun välillä. Se sulkee kanavan, jotta bensa ei karkaa takaisin kohokammioon pumpauksen aikana. Toinen on kanavassa joka johtaa pumpulta messinkiputkeen, josta bensa ruiskutetaan kaasarin kurkkuun. Tämä kuula estää putken tyhjenemisen pumpun imiessä bensaa kohokammiosta. Tämä kuula on pystykanavassa messinkiputken alapuolella. Kaasarin kyljessä näkyy pieni messinkitappi juuri kuulan yläpuolella, joka estää kuulan karkaamisen kanavasta. Kannattaa ihan ekaksi ottaa ilmaputsari pois ja sen jälkeen liikuttaa kaasuläppää ja katsoa ruiskuuko bensaa kiihdytyspumpusta. SieItä pitää tulla ihan reilusti. Jos ei tule, niin sitten vika vois olla noissa kuulissa. Kun ottaa kaasarin irti ja tyhjänä ravistaa sitä, pitäisi kuulua kuulien kilinä. Sen kyllä erottaa äänestä liikkuuko siellä yksi vai kaksi kuulaa tai ei kumpikaan. Minä sain kiinni juuttuneet kuulat liikkeelle liottomalla kaasaria kolme päivää ja välillä ravistelin ja varovasti tökin kanaviin ohkasella puikolla. Pystykanava oli vaikeampi tapaus. Toinen kuula lähti helpolla liikkumaan. Kaasarin kannen voi ottaa pumpun testauksen ajaksi pois, niin näkee virtaako neste kohokammiosta pumpuun ja tuleeko takaisin työtahdin aikana. 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 ok, täytyy yrittää ropata huomenna, bensaa kyllä suihkusi kun läppää käänsi. Jos joku on jumissa on se juurikin tuo pystykanava luulen minä? Quote Link to comment
x-pj Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Jos kuula on jumissa, sieltä ei suihkua bensaa. Korkeintaan vähän tiputtelee. Kiihdytyspumpun vois joka tapauksessa säätää ihan maksimituotolle tuon jakajan kanssa. Kaasari toimisi paremmin yhteen keskipako/alipaine jakajan kanssa. Jakajan vaihtoa kannattaa harkita, jos kaasari on kunnossa, eikä ongelma poistu. Onhan sulla tulpattu imuputki, josta lähtenyt letku alipainejakajalle? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 (edited) näissä kaasareissa ei ole imuputkea lainkaan,eli sivun alakuvassa vasemmanpuoleinen malli. http://www.ruddies-berlin.de/index2.html Lisäksi alla olevalla sivulla kuva 2 tai minulta puuttuu osa nr.157 ja osa 64? Ilmasuutin on suoraan kiinni osassa 63, mitään kupariputkea osan 63 sisällä ei ole? Ota näistä nyt selvää??? http://www.riechertmotorentechnik.de/Vergaser/serverg/solex/verg_ser_solex34pci.htm Edited July 29, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
vwagen Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Siis sulla ei ole ollenkaan seosputkia ja kiihdytyspunpun suihkutusputkia? Quote Link to comment
UltraVW Posted July 30, 2015 Author Share Posted July 30, 2015 (edited) Eli siis, noita kaasareita on nsu:n bmw:n ja riechert tde malli. Mulla ilmeisemmin bmw (ylin kuva alemmassa linkissä). Tuota sateenvarjon kahvan näköistä kiihdytyspumpun suikuputkea osa 157 ei ole bmw malleissa , katso ylin kuva. Kaasarin kannessa on suihkutus kanava tms.sille. Sitä en sitten tiedä vaatisiko vw kone toimiakseen juuri tuollaisen suihkuputken? Silloin kaasarin kansi pitää vaihtaa erilaiseksi nsu malliksi. Se mikä ihmetyttää että,ei ole tuota kuparista seosputkea tuon osan nro.63 sisällä vaan tosiaan suutin on ruuvattu suoraan tuohon osaan 63 kiinni? Siinä se vika piilee? Vai kuinka? Muistan kun noita kaasareita purin, kaikista oli tuo kuparinen seosputki kadoksissa sen takia se on jäänyt näistäkin pois? Edited July 30, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
vwagen Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Ei varmasti toimi kunnolla ilman seosputkia. Quote Link to comment
UltraVW Posted July 30, 2015 Author Share Posted July 30, 2015 Ei tuollainen harmaa iso putki siellä on ja sen päässä tuo suutin 180. Eli tuollainen pieni putki pitäisi ilmeisemmin olla myös tuon harmaan sisällä ja siinähän suutin jo kiinteänä kiinni tai ainakin tosi tiukassa, kierre on sama. No tuollaiset löysin jostain ne tosin on merkitty 120 eli aika pienet? Mistähän nuo kupariseosputket löytäisi oikean kokeisena? Quote Link to comment
vwagen Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Lisäilmasuuttimen ja seosputken kiinteä yhdisteimä on PICT kaasuttimesta,PCI:ssä erillinen lisäilmasuutin ja seosputki. Mulla on joitain Solexin seosputkia,mutta mitkä tarvitset(numero)? Quote Link to comment
UltraVW Posted August 26, 2015 Author Share Posted August 26, 2015 (edited) Nyt on kaasarit hilppeineen kohdillaan (uudet kaasarit) . 26 kurkuilla 130-140 pääsuuttimilla ja 55 tyhjällä toimi tosiaan muuten hyvin mutta ei ylärekisterissä. Ilma on 185. Mihin suuntaan pitäisi mennä esim. ilmasuuttimen kanssa? Eikös se vaikuta juurikin ylärekisteriin? Entä kurkkut? Ovatko liian isot? Edited August 26, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
UltraVW Posted September 1, 2015 Author Share Posted September 1, 2015 Vastaan siis itselleni. Tyhjä nyt 50, pää 125, ilma 185 ja kurkut 25. Nyt toimii läppä tiskissä ja kiihtyy hyvin. Noh ongelma tuli nyt alarekisteriin. Ei oikein käy tyhjää ja vääntöä puuttuu alhaalta. TyhjäSuutin on nyt 50 ei 55 kuten ennen eli johtunee varmaankin siitä?Vai kuinka? Entä mistä johtuu kun kun antaa kierroksia jää kiekat ns.hetkeksi päälle kunnes laskee. Imuvuotoa ajattelin mutta kyllä imarit hyvin kiinni ovat? Hiukan myös paukauttaa kaasarissa välillä ( harvoin) mistä lie sekin johtunee? Imuvuoto? Quote Link to comment
x-pj Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Onko vivusto ja palautusjousi kunnossa? Voimattomuus pintakaasulla ajettaessa johtuu todennäköisesti liian pienestä tyhjäkäyntisuuttimesta. Nimestään huolimatta tyhjäkäyntiseosta ei säädetä tyhjäkäyntisuuttimella, vaan tyhjäkäynnin seosruuvilla. Tyhjäkäynti seos pitäisi saada kohdalleen seosruuvin avulla riippumatta suuttimen koosta. Jos ei onnistu, jossain muussa on vikaa esim roskia. Quote Link to comment
UltraVW Posted September 1, 2015 Author Share Posted September 1, 2015 Juu , seosruuvista säädetään tämä tiedossa. Vaihdan tyhjät 55 ja kokeilen josko pintakaasulla toimisi paremmin. Roskia ei ole tms. Kaasarit nos ja käyty vielä läpi ennen asennusta. Täytyy tutkia vivustoa? Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 Nostetaas vanhaa aihetta!! Millä perus asetuksella lähetään säätää näitä kyseisiä kaasareita, siis tyhjäkäyntiä ja seosta?? Quote Link to comment
WescuM Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 Tuolta löytyy jotain speksejä TDE ja Riechert seteistä: https://felix03.jimdofree.com/die-vergaser/der-solex-34-pci-vergaser/ Quote Link to comment
UltraVW Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 On 8/8/2021 at 7:50 PM, WescuM said: Tuolta löytyy jotain speksejä TDE ja Riechert seteistä: https://felix03.jimdofree.com/die-vergaser/der-solex-34-pci-vergaser/ Isoilta kuullostaa 28mm kurkut ja 140 pää 1300cc koneessa? Tuon sivuston mukaan? Quote Link to comment
WescuM Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 Sivustolta löytyvissä PDF-tiedostoissa lukee, että Riechertin 1300 koneessa oli 23mm kurkut tai vaihtoehtoisesti 28mm. 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted September 16, 2021 Author Share Posted September 16, 2021 17 minutes ago, WescuM said: Sivustolta löytyvissä PDF-tiedostoissa lukee, että Riechertin 1300 koneessa oli 23mm kurkut tai vaihtoehtoisesti 28mm. Saksaa kun en ymmärrä niin onkohan tuo kaksreikäkansilla oleva kone? Quote Link to comment
WescuM Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 Dokumentti on päivätty 14.2.1967 joten yksireikäkannet kaiken järjen mukaan... Ihan Korkeajännityssaksalla minä näitä tulkitsen :D Quote Link to comment
x-pj Posted September 16, 2021 Share Posted September 16, 2021 (edited) Yksi "nyrkkisääntö" kurkun enimmäiskoolle on imuventtiilin koko -4mm. Sillon 28mm olis ihan kelvollinen. Koneen tilavuus ja kuinka korkealle kone kiertää vaikuttaa siihen mitä sinne kannattaa laittaa. Tarvetta suurempaa ei kannata laittaa. Jos kurkku on liian pieni, se leikkaa tehohuippua. Jos kurkku on liian suuri, vaikea saada käymään optimaalisesti alakierroksilla. Edited September 16, 2021 by x-pj 1 Quote Link to comment
UltraVW Posted September 16, 2021 Author Share Posted September 16, 2021 4 hours ago, WescuM said: Dokumentti on päivätty 14.2.1967 joten yksireikäkannet kaiken järjen mukaan... Ihan Korkeajännityssaksalla minä näitä tulkitsen :D 😅 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.