Jump to content

Kuplan laturin polarisointi


Recommended Posts

Eiköös laturin voi polarisoida irtoakulla?Eli laittaa akun plussasta piuhan laturin plussan ja miinus>miinukseen?

Kunhan varmistelen ennen sinisen savun tupsahdusta...

Viittis turhaan repiä laturia irti jos on ehjä.

Korjaamokäsikirjasta lueskelin että latausvalon palamiseen vois olla vika valokatkaisijassa?Kirja täältä ladattu.Mallit tosin vanhempiin mitä mulla on(73),mutta eiköös värkit liene melko samanlaiset?Sähköt tietty 12v.

 

Link to comment

Olen yhdistänyt laturin kaksi johtoa ja siihen plussa, miinus runkoon. Hihna kannattaa myös irrottaa..

 

tosin olen törmännyt latureihin, jotka pyörivät sähkömoottoreina, mutteivat silti lataa. Ankkuri ollut sökö...

Edited by Virtanen
Link to comment

Hihna on jo irti,laturin piuhat samoin.Siis yhdistätkö laturissa olevat navat yhteen?Ei kai...

Käyn nappaamassa kuvan ja editeeraan sen tänne.

Mutta jos laturi pörrää moottorina sökönäkin niin taitaapa olla turhakehomma.

Onkos ankkurin testaukseen keinoa?Koitan välttää uuden laturin ostoa,ehkä turhankin pitkään.

Miten paljon kunnostetut laturit maksanee?

Link to comment

Jos tasavirta laturi, niin miinus runkoon ja plussa d+ niin pitäis pyöriä akulla ja kun yhdistää vielä d+ ja df:n niin pitäis pyöriä vielä lujempaa... mutta voi ollla tosiaan se että jos ankkuri on sökö niin operaatiosta huolimatta ei lataa, yks asia mikä kannattaa kans tsekata on se että hiilien "jouset" painaa hiiliä riittävälla voimalla liukupinnalle...

Link to comment

Laturin lamppu syttyi kesken ajon,sitä ennen ei vilkutellutkaan.

Lampun wateista en tiedä,mutta eiköön liene oikea.Laturin säätimestä oli kärjet hitsannu kiinni,säädin uusittu.

Joku outo tsydeemi tapahtunu..

Link to comment

Laturi ja säädin irti, sitten ne kainalossa sepälle, niin vika yleensä löytyy, jos koti konstein ei onnistu, tosin ne tasavirtaa taitavat sepät on harvassa. yleisimmät viat on jo tuossa yllä kerrottukin, missäs kunnossa on ankkurissa kollektori? eli mihin hiilet osuvat?

Ja jos vika ei korjaannu, niin Joensuun kupeestä löytyy sepänpaja josta laturit ovat yleensä ehjänä takaisin lähteneet.

Link to comment

Mulla sytty latausvalo lauantaina ajossa ja hävis vilkut. Hätävilkut toimi. Korjaantu kun pyörittelin sulakkeita. BIFfistä tullessa satoi vettä niin että joka sulakkeesta tiputteli lahkeelle. Siis sen jälkeen kun otin rasian kannen pois, sen ollessa puolillaan vettä. Varmaan jotenkin alko huonojen kosketuksien takia joku virta maadottumaan latausvalon kautta?

Edited by -tipi-
Link to comment

Lievä vesivahinko!

Miten se vesi sinne rasiaan pääs?Sulakkeita ei liene muualla kuin siinä vasemman jalan yläpuolella?Kabiinissa siis.

Oon kertaalleen ne pyöritellyt,eikä ainakaan langat ollu poikki.MB,ssä on myös posliinit ja siinä oli parkkien sulakkeessa joku "sisäinen" vika.Lanka ehjä mutta ei toiminut.Vaihdoin uuden niin pelitti taas..

Nyt kun on yleismittarikin taas kunnossa niin vois mittailla sillä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...