Guest osmundo Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Akulta puolalle tuleva johto oli päässyt puolan liitoskohdasta rispaantumaan, joka loppujen lopuksi poltti sulakkeen kesken ajon. Lyhesin samaa johtoa ja vaihdoin uuden liittimen sekä uudet sulakkeet. Nyt kone pyörittää muttei starttaa.. Puolan pitäisi olla ehjä (vastusarvot muuta kuin 0). Puolalle tulevasta (+) johdosta kun mittaa jännitteen, niin että maadoittaa runkoon, näyttää nollaa. Mistäköhän pitäisi seuraavaksi etsiä vikaa? Sulakerasiassakaan ei näyttänyt olevan mitään outoa... Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Siis akulta tulevalla johdolla siis tarkoitit varmaankin akulta virtalukon kautta puolalle tulevaa johtoa. Sieltä on voinut esim sulaa johto paskaksi/irti jos on oikosulussa ollut. Ja vuosimallin kerominen helpottaisi vian etsintää. Quote Link to comment
metake Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Puolalle tuleva plussa pitää mitata siten että johto on irti puolalta. Mittasitko niin että se oli puolassa kiinni? Jos vastaus on kyllä, niin mittaa uudestaan. Quote Link to comment
multanen Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Puolalle tuleva plussa pitää mitata siten että johto on irti puolalta. Mittasitko niin että se oli puolassa kiinni? Jos vastaus on kyllä, niin mittaa uudestaan. Mikspä se pitäs irrottaa? Quote Link to comment
Guest osmundo Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Vm. tosiaan -73. Mitattu on niin, että johto kiinni puolassa ja irti puolasta. Nollaa näyttää, paitsi jos käden kautta maadoittaa, niin tulee 0,5V? Silloin kun auto jätätti tielle, niin sulakerasian tienoolla savutti jonkin verran, että oikosulku sielä on luultavasti ollut. Quote Link to comment
sleepercooler Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Tarkista nyt kuitenkin sulakerasialle tulevat johdot, kun kerran "käry kävi" ja selvitä syy, miksi näin kävi! Ei tarvitse olla kuin johdon kuori hankautunut rikki ja ottanut auton runkoon kiinni. Quote Link to comment
Guest osmundo Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 Elikkäs sulakerasiasta puolalle tuleva johto oli tosiaan päässyt kärähtämään. Vaihdoin uuden tilalle, mutta ei vieläkään tule virtaa puolalle. Mistä pitäisi seuraavaksi etsiä vikaa? Voiko virtalukon pohja olla sökönä ja mitenköhän sen selvittää..? Quote Link to comment
sleepercooler Posted September 29, 2015 Share Posted September 29, 2015 kun käännät avaimesta virrat päälle, syttyykö mittaristoon valot, lataus/öljynpaine, ja kun startaat pyörittääkö konetta?... jos ei kumpaakaan tapahdu, vois vika olla pohjassa!!! Sulakekotelo, sulakkeet ja johdot varmasti kunnossa.... Quote Link to comment
HSuomi Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Virtalukon pohjia paloi itellä 2kpl kun puolan + johto oli vähän löysänpuoleinen ja irtosi välillä ottaen runkoon Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.