JaniM Posted January 7, 2016 Share Posted January 7, 2016 Nyt kun laatikko pois tieltä ja etuakselisto, niin samalla tulisi remppaukseen vaihteensiirto linja. Nyt ainakin muovihelat sökönä ja etupään pulttiohjuri saa väistyä. Löytyykö maailmalta valmista pakettia tai hyvää vinkkiä millä lähtee tekeen? Nyt löytyy vanha Empin hämmennin, mutta loppupää onkin jonkun sepän virittelemä puuruuveilla ja muutakin. Orggis lookkia ei haeta, vaan toimivaa setuppia. Lähteekö sorvaamaan messinkiholkit ohjureiksi ja ristinivelet väliin vai miten? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Eikait siinä mitään järkyttävän paskaa siinä orkkiksessakaan ole. Ainut kehittämisen arvoinen on mun mielestä se etukappale mihin keppi tulee kiinni. Quote Link to comment
JaniM Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 No etupää varsinkin tuhannen ja yksi patenttia joku tehnyt. Eli siihen järki nivelöinti olisi pop. Tietty kumiset nivelet ois se että värinät jäisi laatikolle. Vaijerisysteemi käy kans, jos löytyy toimiva setti tai ohjeet. Nyt ei olisi aikaa alkaa hirveesti suunnitteleen ellei oo pakko. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1182334 Tuosta kaapelivaihtajaa väsäämään. Quote Link to comment
non-hippy Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Minä modasin juniksessa sen pitkän tangon takapään yhdistämällä loppupätkän pystylamppukuplan tangosta. Näin sain sen laatikon vaihteensiirto tangossa kiinniolevan nivelen vaihdettua uudempaan haarukkamalliin. Samaan mitä palliksissa jo käytettiin. Huomioi vaan modauksessa erimallisten nivelten pienen pituuseron ja että kuplan tangon silmukkapää tulee vanhan kiinnitysruuvikolon kanssa takaisin samaan linjaan. Ne vanhanmalliset kuminivelet alko klonksua klapilla jo yhden kesän jälkeen. Mitä lie kiinalaisia laatuosia. Onko muita edes enää saatavilla? Pikkasen piti lattian alla olevan takimmaisen hattuprofiilin reunaliparetta kolota, että liiketila riitti. Mutta nyt toimii napakasti jo kolmatta kesää putkeen. Ja keppinä on CSP, josta ei valittamista. Quote Link to comment
JaniM Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 Ai niin ja tuossa palliksen loota kans. Takana ollut suora rautaholkki pulteilla, ei mitään vaimennusta. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 (edited) Ai niin ja tuossa palliksen loota kans. Takana ollut suora rautaholkki pulteilla, ei mitään vaimennusta. Ne kiinalaiset holkit missä on olevinaan jotain pehmeää "muovia" välissä on aivan eri planeetalta joustonsa puolesta kuin pari orkkista mitä olen autoista purkanut pois. Sama juttu myös vaihteiston kiinnikkeiden kanssa. Edited January 8, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Jiibee Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Vaijerisysteemi käy kans, jos löytyy toimiva setti tai ohjeet. Cableshift.com..? Quote Link to comment
JaniM Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 No hitsi, tuossahan se hyvä vaihtoehto tuli, kiitti JB. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.