Guest Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Kleippari menee rekisteröintikatsastukseen... Jan <--- hermoraunio Quote
Fileas Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Tzemppiä !!!! Itselläni kolmas kerta toden sanoi :D Jarruista tuntuivat olleen kiinnostuneita, ohjauksen rättinivel oli tänävuonna vaihdon tarpeessa (viimevuonna ei ollut , vaikka osa on ollut samannäköinen viimeiset 5 vuotta) Kuitenkin , Lohjalla yksityisellä konttorilla saa "harrasteajoneuvo ystävällisen" katsastuksen :) Quote
mikan Posted May 27, 2004 Posted May 27, 2004 Peukkuja! Ei muuta kuin leima paperiin ja hyvää matkaa Torppiin... t. Mika Quote
Guest Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Eip tullu vielä, ei.. muutama pikkujuttu vikalistalla... 1. Valmistenumero puuttuu (itse saa meistää runkoon ja asemalla vaan varmennetaan, ne ei suostuneet tekemään numeroa) 2. Takajarrun ero liian suuri (60% ero, sallittu 30%... ) 3. Vasen ajovalokuvio virheellinen 4. Akun kiinnitys puutteellinen (Mustekala) 5. Konetilan sähkökytkennät: oikosulun mahdollisuus (mulla oli nippu johdon päitä paljaana jotka ei johda enää mihinkään, alkuperäistä johtoviidakkoa.. täytyy repiä pois. Tai eristää. ) 6. Moottorin öljyvuoto (hyi helvetti, tottakai se vuotaa ku seula) 7. Runkopalkit pahasti mädät, korjattava (saakeli mä en tajunnu edes kattoa niitä! Oli tarpeeks hommaa keulassa ja perässä. Pohjan olin kattonu joskus ja muistin että se oli ehjä.) 8. Renkaiden kantavuus ei riitä (No perhana, mä lykkäsin sinne kuplan renkaat, enkä yhtään ajatellu tota painoasiaa :) 9. Kytkinpoljin: Kumi puuttuu polkimesta.. liukas polkea. (Pöh). Eräs nimeltämainitsematon harrastaja lupasi lainata renkaat leimaa varten... :) Loput hoituu suht pienellä vaivalla. Tällä viikolla vielä uusintayritys, jos saan vaan tehdä rauhassa.. ei tarvi ajanvarausta tosin enää. Jan Quote
mikan Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Dodii, ei sitten muuta kuin töihin! 1. tämä oli positiivinen asia, eli meisti heilumaan 2. odotettu, toivottavasti menee ilman uusia osia kuntoon 3. linssi vaihtoon? 4. rautaa... 5. erkkaa :-) 6. hmm...kinkkisempi juttu riippuen mistä tulee. Nailoniputkea jne. 7. likaista duunia, mutta kun on peltiä ja miggi, niin nou hätä 8. kaveri lainaa 9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D t. Mika ps. Torpissa nähdään! Quote
Guest olli lammi Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D Saakos se olla santapaperia? Meinaan vaan, että onko siitä mitä säännöksiä? En mä ainakaan paljaalla jalalla mielellään kovin karheaan paperiin runttaisi. Toisaalta paljain tassuin ei kai suositella ajettavan... --- Olli Quote
mikan Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D Saakos se olla santapaperia? Meinaan vaan, että onko siitä mitä säännöksiä? En mä ainakaan paljaalla jalalla mielellään kovin karheaan paperiin runttaisi. Toisaalta paljain tassuin ei kai suositella ajettavan... --- Olli Tsekkaa Olli näitä kaiken maailman tuning-polkia. Eiks ne ole kuin raastinrautoja? Joku varmaan vois lakikirjaa selata ja katsoa mitä siellä sanotaan polkimista ja niiden pintamateriaalista... t. Mika Quote
Hebster52 Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Eip tullu vielä, ei.. muutama pikkujuttu vikalistalla... 1. Valmistenumero puuttuu (itse saa meistää runkoon ja asemalla vaan varmennetaan, ne ei suostuneet tekemään numeroa) Täh?? Mihin se numero on hävinny....? Sama ongelma saattaa tulla vastaan omassa Hebsterissä. Ruoste prkl on syöny alkuperäisen ja aikonaan näköjään meistetty tunnelin sivuun.. !? Saitko asemalta oikeet työkalut? Quote
Guest olli lammi Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Tsekkaa Olli näitä kaiken maailman tuning-polkia. Eiks ne ole kuin raastinrautoja? Joku varmaan vois lakikirjaa selata ja katsoa mitä siellä sanotaan polkimista ja niiden pintamateriaalista... Ei löydy kovin helposti. AKE:n katsastuksen arvosteluperusteet eivät kuitenkaan puhu polkimen liukuesteen puutteellisuudesta muuten kuin jarrupolkimen yhteydessä. Voi olla, että se koskee myös kytkintä tai sitten katsari näki asian hieman laajemmin kuin oli tarvetta. Nyt kun on paperissa, että puuttuu kytkinpolkimesta kumes, niin laittaa jarrupolkimen kumeksen kytkimeen uusinnan ajaksi, niin pitäisi mennä läpi että heilahtaa... ;) Tosin, jos katsovat jarrut kokonaan uudelleen, niin voi tulla sanomista. Quote
Guest Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Rungon numero sai aikoinaan kultaisella 80 luvulla lähteä Porschen kutoskoneen tieltä............ laikka viuhunut pannuhuoneessa. Meistejä en saanut konttorilta. Vaatimuksena oli 10mm korkeat numerot. Sähkökynälläkin saa tehdä, ei tarvitse olla paukutettava meisti!!! Helpottaa jos on tarve tehdä numero pehmeään peltiin joka paukuttamisesta menisi kasaan. (Kuten esim. mun runkopalkit... LOL) Tussi ei sentään kelvannut :D :D Polkimen kumi löytyy kotoa hyllystä, nou hätä. Jan Quote
Guest Posted June 4, 2004 Posted June 4, 2004 Jahas, alkuperäinen otsikko saa kelvata, ensi maanantaina taas yrittämään... :) Mikkilankaa on palanut ihan kiitettävästi, ja osia saatu lainaan (Kiitos MITO). Moottorin öljyvuodot kuriin ja lisää hitsailua auton alla (jessus että mä tykkään tosta hommasta.. argh) ja muutama pikku viilaus sinne tänne.. tänään saan Helkama-Autosta meistit lainaan (toivottavasti) niin saa sen rungon numeron hakattua jonnekin.. Vaihdoin takajarrukengät uusiin ja hoonasin pyöräsylinterit, ja koitin ilmata... ei helvata, ei tule mitään perinteisillä menetelmillä. Täytyy ilmata paineella, kokeilla vaikka väärään suntaan, ilmausruuvista painaa nestettä sisään ja antaa pääsyltyn säiliön tulvia yli. :) Järjetön homma noissa jarruissa. Jan Quote
Guest Posted June 5, 2004 Posted June 5, 2004 Mitolla on sellanen hiano ilmausvekotin... Mulla on itte tehty paine-ilmausvekotin... olis pitäny alunperinkin tehdä sillä. Jan Quote
-MITO- Posted June 5, 2004 Posted June 5, 2004 Se mun laitos ei passaa junikseen :/ Junikses korkki isompi. Quote
Guest Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 JESH!! Kilvet ja leima tuli!!! Eikä tarvinnu ottaa edes väliaikaisesti mitään valkoisia kilpiä väärällä numerolla, tehtiin paperit vanhalle rekisteritunnukselle. Uudet mustat kilvet piti kuitenkin tilata (tyhmää). Nyt saapi ajella!!! Mantorp here we come! Jan Quote
Guest fastghia Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Siis mitä järjettömyyttä toi on? Valtio pakottaa ostamaan uudet kilvet, vaikka samanlaiset on jo??? Ei voi olla totta, onko maan nimi vieläkin USSR???? Missä on kuluttajansuoja tässä kohtaa? Siis missä sanotaan, että uudet kilvet on pakko tilata? Quote
-tipi- Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Ei meillä täällä tarvinnu uusia kilpiä tilata, mutta piti maksaa uusien kilpien hinta, vaikka vanhoja käyttikin. Kekkoslovakia rulaa. Quote
Guest Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Ei tarvinnut minunkaan uusia kilpiä tilata, olivat myös rekisteröintikatsastuksessa autossa kiinni. Ehjät ja siistit niin miksi tilata uusia? Maksun 'pakkomaksaminen' on sitten toinen juttu. Quote
mikan Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Janilla ei ole kuin toinen kilpi tallella, joten pakko tilata uusi/uudet. t. Mika Quote
Guest Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Janilla ei ole kuin toinen kilpi tallella, joten pakko tilata uusi/uudet. t. Mika Nyt ymmärän... Quote
Guest Posted June 7, 2004 Posted June 7, 2004 Olisin mä toisen saanu myös, se roikkuu kaverin tallin seinällä. Auton ed. omistaja. Ei vaan halunnu luopua siitä kokonaan, eli lainaksi olis saanu. Oh well. Uudet sieltä ny tulee niin saa kaveri pitää muistomerkkinsä. Mä oon itte tätä autoa "laitellu" alle mopoikäisenä kun kaverin isobroidi yritti tehdä tästä autoa. Joskus 80 luvulla. 94 tää sitten muutaman kiemuran kautta tuli mulle. Ja nyt jo sain kilpiin ;) Jan Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.