Jump to content

Pitäkääs peukkuja Maanantaina 9.00 -->


Guest Bugfuel

Recommended Posts

Tzemppiä !!!!

 

Itselläni kolmas kerta toden sanoi :D

 

Jarruista tuntuivat olleen kiinnostuneita, ohjauksen rättinivel oli tänävuonna vaihdon tarpeessa (viimevuonna ei ollut , vaikka osa on ollut samannäköinen viimeiset 5 vuotta)

 

Kuitenkin , Lohjalla yksityisellä konttorilla saa "harrasteajoneuvo ystävällisen" katsastuksen :)

Link to comment

Eip tullu vielä, ei.. muutama pikkujuttu vikalistalla...

 

 

1. Valmistenumero puuttuu (itse saa meistää runkoon ja asemalla vaan varmennetaan, ne ei suostuneet tekemään numeroa)

 

2. Takajarrun ero liian suuri (60% ero, sallittu 30%... )

 

3. Vasen ajovalokuvio virheellinen

 

4. Akun kiinnitys puutteellinen (Mustekala)

 

5. Konetilan sähkökytkennät: oikosulun mahdollisuus (mulla oli nippu johdon päitä paljaana jotka ei johda enää mihinkään, alkuperäistä johtoviidakkoa.. täytyy repiä pois. Tai eristää. )

 

6. Moottorin öljyvuoto (hyi helvetti, tottakai se vuotaa ku seula)

 

7. Runkopalkit pahasti mädät, korjattava (saakeli mä en tajunnu edes kattoa niitä! Oli tarpeeks hommaa keulassa ja perässä. Pohjan olin kattonu joskus ja muistin että se oli ehjä.)

 

8. Renkaiden kantavuus ei riitä (No perhana, mä lykkäsin sinne kuplan renkaat, enkä yhtään ajatellu tota painoasiaa :)

 

9. Kytkinpoljin: Kumi puuttuu polkimesta.. liukas polkea. (Pöh).

 

Eräs nimeltämainitsematon harrastaja lupasi lainata renkaat leimaa varten... :)

 

Loput hoituu suht pienellä vaivalla. Tällä viikolla vielä uusintayritys,

jos saan vaan tehdä rauhassa.. ei tarvi ajanvarausta tosin enää.

 

Jan

Link to comment

Dodii, ei sitten muuta kuin töihin!

 

1. tämä oli positiivinen asia, eli meisti heilumaan

2. odotettu, toivottavasti menee ilman uusia osia kuntoon

3. linssi vaihtoon?

4. rautaa...

5. erkkaa :-)

6. hmm...kinkkisempi juttu riippuen mistä tulee. Nailoniputkea jne.

7. likaista duunia, mutta kun on peltiä ja miggi, niin nou hätä

8. kaveri lainaa

9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D

 

t. Mika

 

ps. Torpissa nähdään!

Link to comment
Guest olli lammi
9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D

 

Saakos se olla santapaperia? Meinaan vaan, että onko siitä mitä säännöksiä? En mä ainakaan paljaalla jalalla mielellään kovin karheaan paperiin runttaisi. Toisaalta paljain tassuin ei kai suositella ajettavan...

 

---

Olli

Link to comment
9. hiekkapaperia liimalla kiinni. :-D

 

Saakos se olla santapaperia? Meinaan vaan, että onko siitä mitä säännöksiä? En mä ainakaan paljaalla jalalla mielellään kovin karheaan paperiin runttaisi. Toisaalta paljain tassuin ei kai suositella ajettavan...

 

---

Olli

 

Tsekkaa Olli näitä kaiken maailman tuning-polkia. Eiks ne ole kuin raastinrautoja? Joku varmaan vois lakikirjaa selata ja katsoa mitä siellä sanotaan polkimista ja niiden pintamateriaalista...

 

t. Mika

Link to comment
Eip tullu vielä, ei.. muutama pikkujuttu vikalistalla...

 

 

1. Valmistenumero puuttuu (itse saa meistää runkoon ja asemalla vaan varmennetaan, ne ei suostuneet tekemään numeroa)

 

Täh?? Mihin se numero on hävinny....? Sama ongelma saattaa tulla vastaan omassa Hebsterissä. Ruoste prkl on syöny alkuperäisen ja aikonaan näköjään meistetty tunnelin sivuun.. !?

 

Saitko asemalta oikeet työkalut?

Link to comment
Guest olli lammi

Tsekkaa Olli näitä kaiken maailman tuning-polkia. Eiks ne ole kuin raastinrautoja? Joku varmaan vois lakikirjaa selata ja katsoa mitä siellä sanotaan polkimista ja niiden pintamateriaalista...

 

Ei löydy kovin helposti. AKE:n katsastuksen arvosteluperusteet eivät kuitenkaan puhu polkimen liukuesteen puutteellisuudesta muuten kuin jarrupolkimen yhteydessä. Voi olla, että se koskee myös kytkintä tai sitten katsari näki asian hieman laajemmin kuin oli tarvetta.

 

Nyt kun on paperissa, että puuttuu kytkinpolkimesta kumes, niin laittaa jarrupolkimen kumeksen kytkimeen uusinnan ajaksi, niin pitäisi mennä läpi että heilahtaa... ;) Tosin, jos katsovat jarrut kokonaan uudelleen, niin voi tulla sanomista.

Link to comment

Rungon numero sai aikoinaan kultaisella 80 luvulla lähteä Porschen kutoskoneen tieltä............ laikka viuhunut pannuhuoneessa.

 

Meistejä en saanut konttorilta. Vaatimuksena oli 10mm korkeat numerot.

Sähkökynälläkin saa tehdä, ei tarvitse olla paukutettava meisti!!!

Helpottaa jos on tarve tehdä numero pehmeään peltiin joka paukuttamisesta menisi kasaan. (Kuten esim. mun runkopalkit... LOL)

 

Tussi ei sentään kelvannut :D :D

 

Polkimen kumi löytyy kotoa hyllystä, nou hätä.

 

Jan

Link to comment

Jahas, alkuperäinen otsikko saa kelvata, ensi maanantaina taas yrittämään... :)

 

Mikkilankaa on palanut ihan kiitettävästi, ja osia saatu lainaan (Kiitos MITO). Moottorin öljyvuodot kuriin ja lisää hitsailua auton alla (jessus että mä tykkään tosta hommasta.. argh) ja muutama pikku viilaus sinne tänne.. tänään saan Helkama-Autosta meistit lainaan (toivottavasti) niin saa sen rungon numeron hakattua jonnekin..

 

Vaihdoin takajarrukengät uusiin ja hoonasin pyöräsylinterit, ja koitin ilmata... ei helvata, ei tule mitään perinteisillä menetelmillä. Täytyy ilmata paineella, kokeilla vaikka väärään suntaan, ilmausruuvista painaa nestettä sisään ja antaa pääsyltyn säiliön tulvia yli. :)

Järjetön homma noissa jarruissa.

 

Jan

Link to comment

JESH!!

 

Kilvet ja leima tuli!!!

 

 

Eikä tarvinnu ottaa edes väliaikaisesti mitään valkoisia kilpiä väärällä numerolla, tehtiin paperit vanhalle rekisteritunnukselle. Uudet mustat kilvet piti kuitenkin tilata (tyhmää). Nyt saapi ajella!!!

 

Mantorp here we come!

 

Jan

Link to comment
Guest fastghia

Siis mitä järjettömyyttä toi on? Valtio pakottaa ostamaan uudet kilvet, vaikka samanlaiset on jo??? Ei voi olla totta, onko maan nimi vieläkin USSR???? Missä on kuluttajansuoja tässä kohtaa? Siis missä sanotaan, että uudet kilvet on pakko tilata?

Link to comment

Ei tarvinnut minunkaan uusia kilpiä tilata, olivat myös rekisteröintikatsastuksessa autossa kiinni. Ehjät ja siistit niin miksi tilata uusia? Maksun 'pakkomaksaminen' on sitten toinen juttu.

Link to comment

Olisin mä toisen saanu myös, se roikkuu kaverin tallin seinällä. Auton ed. omistaja.

 

Ei vaan halunnu luopua siitä kokonaan, eli lainaksi olis saanu. Oh well.

Uudet sieltä ny tulee niin saa kaveri pitää muistomerkkinsä.

 

Mä oon itte tätä autoa "laitellu" alle mopoikäisenä kun kaverin isobroidi yritti tehdä tästä autoa. Joskus 80 luvulla. 94 tää sitten muutaman kiemuran kautta tuli mulle. Ja nyt jo sain kilpiin ;)

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...