Jump to content

kuplan öljypohjan lämmitin...


Recommended Posts

onko noita olemassa montaakin erimallia...??? omasta löytyy defan valmistama lämmitin, mutta liitin on sen verran iso ja huonossa kohtaa, että iso suodatin pumpun perässä ahdistaa...ja putkisto taas lämmittää johtoa hiukan liian läheltä...

 

että oisko muita vaihtoehtoja olemassa...siis erimallisia eri valmistajilla..??

Link to comment
Guest Mika Raussi

No harrastuksessa on tietty useampi osa-alue, mutta itelle ei tulis mieleenkään sekottaa käyttöautoilua ja harrasteautoilua.

 

Miulla oli muistaakseni parikin lämmitintä hyllyssä ja jos en väärin muista, niin toisessa ainakin oli siro töpseli. Pitäs koittaa muistaa kattoa.

Link to comment

On alumiinista kantta ja peltistä. Alumiininen on matala ja vastus on valettu siihen sisään. Mulla on semmonen. Olen myös käyttänyt peltistä, kansi on IHAn samanlainen kuin vakio oljypohjan kansi, mutta siinä on noin 2-3cm syvä kuppi keskellä, ja kupissa on paljaana lämmityselementti, samanlainen kuin joissain vedenkeittimissä.

 

Toi mun alumiininen taitaa olla Defa. MOlemmissa on jäykä varsi joka kaartuu ylöspäin, tulee näppärimmin ulottuville kun sen asentaa niin että se nousee hihnapyörän vasemmalta puolelta ylös lohkon kylkeä pitkin. Jäähdytyspeltiin pieni reikä ja siitä johto kiinni, johdon toisessa päässä on sitten varsinainen pistoke joka ruuvataan jonnekin koriin kiinni. Mä vetäsin tylysti sylinterin jäähdytyspeltiin kiinni sen :) Johtoa on semmonen puoli metriä eikä sitä voi itte lyhentää, valetut päät ja metallipäällinen ("suihkuletku" tyylinen).

 

Irrallaan mulla ei enää noita ole, joten hyvää kuvaa on vaikea saada..

 

Jan

Link to comment
On alumiinista kantta ja peltistä. Alumiininen on matala ja vastus on valettu siihen sisään. Mulla on semmonen. Olen myös käyttänyt peltistä, kansi on IHAn samanlainen kuin vakio oljypohjan kansi, mutta siinä on noin 2-3cm syvä kuppi keskellä, ja kupissa on paljaana lämmityselementti, samanlainen kuin joissain vedenkeittimissä.

 

 

 

Ja nämä on tuomiopäivän vermeitä kun vanhoista moottoreista purkaa se paljas lämmityselementtikiekura on paskaa ja palanutta öljymössöä täynnä jota on helvetin kiva ravata pois jos on ajettu satatuhatta putsaamatta sihtiä öljynvaihon yhteydessä...

Link to comment
On alumiinista kantta ja peltistä. Alumiininen on matala ja vastus on valettu siihen sisään. Mulla on semmonen. Olen myös käyttänyt peltistä, kansi on IHAn samanlainen kuin vakio oljypohjan kansi, mutta siinä on noin 2-3cm syvä kuppi keskellä, ja kupissa on paljaana lämmityselementti, samanlainen kuin joissain vedenkeittimissä.

 

 

 

Ja nämä on tuomiopäivän vermeitä kun vanhoista moottoreista purkaa se paljas lämmityselementtikiekura on paskaa ja palanutta öljymössöä täynnä jota on helvetin kiva ravata pois jos on ajettu satatuhatta putsaamatta sihtiä öljynvaihon yhteydessä...

 

totta, siellä poterossa kun ei öljy edes kierrä oikeastaan. Sinne kertyy kaikki muju.

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...