Jump to content

Mitkä tuplat ja kampi?


Guest Aleksi V

Recommended Posts

Kevät lähestyy ja moottoria pitäs päästä kasaamaan!

 

Eli tässä kyselen kummat tuplat paremmat 40 vai 44 idf weberit kuplan myllyyn? Ja paljonko enemmän hyötyä 76mm iskulla olevasta kammesta verrattuna vakio 69-iskulla olevaan kampeen? Ja minkälaisia kiertokankeja olette käyttäneet, i-profiilit varmaan riittävän kestävät?

 

Ja tämmöset osat on tullut jo hankittua, empi-kannet, 90.5 pytty satsi ja nokka englen w-120.

 

Kestävä perusmylly hakusessa ja pientä apua kaivataan!

Link to comment

Näistä löytyy varmasti juttua entuudestaankin, mutta suunnitelmat vaikuttaisivat ihan hyvältä.

 

Kombinaatio 74-76-78mm + vakioveivit tasapainotettuna on ihan jees. Kammeksi joku uusi kampi vaikka http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=785 kun hinnat on kohdallaan, kaasareiksi kummat vaan käy (40 tai 44), tai esim. 44 brosolit.

 

Vakio doghouse-puhallinkoppa ja fullflow-öljynsuodatus, siinäpä on sitten jo oikein oiva paketti, jota ei vakiokytkin enää välttämättä pidättele, semmonen 200mm sachs sport vakiolevyllä on siihen hyvä.

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Ehkä valitsen sitten nuo 44idf webrut. ei kuitenkaan hinta eroa 40 yhtään.

Paljonko pystyy mahlen männistä sorvaamaan lakea pois että luotettavuus/kestävyys ei liikaa kärsi? ei viittis hirveesti korokeprikkoja pyttyjen alle tunkee.

Kattelin noitten hd i-profiili kankien hintaa niin taidan sellaset hommata ja kammeks 76mm iskulla olevan.

Onko kenelläkään tietoa miten korkea on gb:n wideglide öljypöhjan korkeus? Kuplan perse sen verran tontissa että normi lisäöljypohja ei välttämättä ehjänä säily.

Ja sitten minkälaista putkistoa kannatta käyttää madalletussa volsussa? joku merged header ja hide out???

Link to comment

Ei toinna sorvata mäntiä, rikat pytyn ja lohkon välissä paljon parempi ratkaisu.

 

Noin maltillisella pytty/isku -koolla kuitenkaan sitä rikkaa ei montaa milliä tartte esim. 9 puristuksiin, joten kone mahtuu arpomatta paikalleen joka tapauksessa.

 

Tämä on helppo laskeakin, tarttee vaan tietää kannen palotilan koko, iskun pituus ja männän halkaisija, ja laskuri laskee eri puristukset eri deck heighteille.

 

Laskuri: http://www.dwl.fi/xls/engine.xls

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Tässä toinen moottorilaskuri joka auttaa myös kaasareiden valinnassa.

 

Oletusarvoina laskurissa on erään endurance moottorin speksit vaikka ketään tämä ei kiinnostakaan. Laskurin arvot ja käytännön mittaustulokset tässä tapauksessa vastaavat hyvin lähelle toisiaan.

Link to comment

Taidan tilata tuon 76 iskulla olevan kammen ja siihien vähän alkuperäistä vahvemmat kiertokanget!

Sitten tuohon keinuvipu asiaan, mitä hyötyä saavutetaan 1.25 keinuilla verrattuna vakio keinuihin?

 

Aleksi

Link to comment
Guest ritariässä

sun konecombossa kyl vahvuuden puolesta vakiot kestää jos ovat vaan ehyet ja mitoissaan. vakiokeinut kuplassa joko 1 tai 1,1, joten 1,25 keinuilla saat lisää nostoo. toi suhdeluku kertoo paljollako nokka-akselin nosto kerrotaan ja siitä saadaan lopullinen venttiilinnosto. kaikki 1,25 keinut ei oo sitten tasan 1,25 välitteisiä jne...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...