Guest Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Kevät lähestyy ja moottoria pitäs päästä kasaamaan! Eli tässä kyselen kummat tuplat paremmat 40 vai 44 idf weberit kuplan myllyyn? Ja paljonko enemmän hyötyä 76mm iskulla olevasta kammesta verrattuna vakio 69-iskulla olevaan kampeen? Ja minkälaisia kiertokankeja olette käyttäneet, i-profiilit varmaan riittävän kestävät? Ja tämmöset osat on tullut jo hankittua, empi-kannet, 90.5 pytty satsi ja nokka englen w-120. Kestävä perusmylly hakusessa ja pientä apua kaivataan! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Näistä löytyy varmasti juttua entuudestaankin, mutta suunnitelmat vaikuttaisivat ihan hyvältä. Kombinaatio 74-76-78mm + vakioveivit tasapainotettuna on ihan jees. Kammeksi joku uusi kampi vaikka http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=785 kun hinnat on kohdallaan, kaasareiksi kummat vaan käy (40 tai 44), tai esim. 44 brosolit. Vakio doghouse-puhallinkoppa ja fullflow-öljynsuodatus, siinäpä on sitten jo oikein oiva paketti, jota ei vakiokytkin enää välttämättä pidättele, semmonen 200mm sachs sport vakiolevyllä on siihen hyvä. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Ehkä valitsen sitten nuo 44idf webrut. ei kuitenkaan hinta eroa 40 yhtään. Paljonko pystyy mahlen männistä sorvaamaan lakea pois että luotettavuus/kestävyys ei liikaa kärsi? ei viittis hirveesti korokeprikkoja pyttyjen alle tunkee. Kattelin noitten hd i-profiili kankien hintaa niin taidan sellaset hommata ja kammeks 76mm iskulla olevan. Onko kenelläkään tietoa miten korkea on gb:n wideglide öljypöhjan korkeus? Kuplan perse sen verran tontissa että normi lisäöljypohja ei välttämättä ehjänä säily. Ja sitten minkälaista putkistoa kannatta käyttää madalletussa volsussa? joku merged header ja hide out??? Quote Link to comment
Tomppa Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 CB:n valmistamassa Wide-glide pohjassa on korkeutta n. 5 cm. Gene Bergin 1.5 litraisessa n. 6,5 cm - Tomppa Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 No jos tuommosen öljypohjan sit ostaa niin täytyy nostaa yks napsu perää ylös. Takana renkaan profiilikin muuttuu kesäks ni sekin kyllä vähän kompensoi tilannetta. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Ei toinna sorvata mäntiä, rikat pytyn ja lohkon välissä paljon parempi ratkaisu. Noin maltillisella pytty/isku -koolla kuitenkaan sitä rikkaa ei montaa milliä tartte esim. 9 puristuksiin, joten kone mahtuu arpomatta paikalleen joka tapauksessa. Tämä on helppo laskeakin, tarttee vaan tietää kannen palotilan koko, iskun pituus ja männän halkaisija, ja laskuri laskee eri puristukset eri deck heighteille. Laskuri: http://www.dwl.fi/xls/engine.xls Puavo @ dwl Quote Link to comment
Pekka Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Tässä toinen moottorilaskuri joka auttaa myös kaasareiden valinnassa. Oletusarvoina laskurissa on erään endurance moottorin speksit vaikka ketään tämä ei kiinnostakaan. Laskurin arvot ja käytännön mittaustulokset tässä tapauksessa vastaavat hyvin lähelle toisiaan. Quote Link to comment
Racing Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 78,4 akseli ja 5.5 veivit ja matalat männät. GB Öljypohjalla ääni. Quote Link to comment
Guest Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 78,4 akseli ja 5.5 veivit ja matalat männät. Täältä ääni tälle kombolle. (itelläni on nuo) Quote Link to comment
Ketsa Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Alimittaisia akseleita pojat suosittelee, nuo kuuluisi laittaa takaisin terästehtaan sulaan kasvamaan ;-) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 strokaaminen kait alkaa vast 86 millistä, siihen asti kuulemma drop-in touhua:) Quote Link to comment
Guest Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 Taidan tilata tuon 76 iskulla olevan kammen ja siihien vähän alkuperäistä vahvemmat kiertokanget! Sitten tuohon keinuvipu asiaan, mitä hyötyä saavutetaan 1.25 keinuilla verrattuna vakio keinuihin? Aleksi Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 25, 2006 Share Posted March 25, 2006 sun konecombossa kyl vahvuuden puolesta vakiot kestää jos ovat vaan ehyet ja mitoissaan. vakiokeinut kuplassa joko 1 tai 1,1, joten 1,25 keinuilla saat lisää nostoo. toi suhdeluku kertoo paljollako nokka-akselin nosto kerrotaan ja siitä saadaan lopullinen venttiilinnosto. kaikki 1,25 keinut ei oo sitten tasan 1,25 välitteisiä jne... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.